Česko je znovu v karanténě a koronavirová situace je nyní mnohem horší než během jara. Přesto se už zřejmě nedočkáme situace, kdy by města pozastavila nutnost platit za parkování, ať už na modrých nebo jinak barevných zónách. Praha i Brno pro to mají svá vysvětlení.
„Aktuálně neuvažujeme o rozvolnění zón placeného stání, jak tomu bylo na jaře. Situace je od jara odlišná a platí jiná nařízení. Naštěstí zcela neplatí takzvaný lockdown, není zastavena ekonomika. Musíme také ochránit rezidenty, kteří za parkování platí, dojíždějí do práce, a večer chtějí zaparkovat u svého bydliště,“ řekl Autobibli mluvčí pražského magistrátu Vít Hofman.
Filip Poňuchálek, mluvčí Brna, se odvolává na vládu: „Na jaře byl systém rezidentního parkování pozastaven na základě vládního nařízení. Nyní se tomu tak nestalo. Město Brno v současné době neuvažuje, že by se v modrých zónách parkovalo zdarma.“
Ani Praha totiž na jaře nepozastavila platnost parkovacích zón z vlastního rozhodnutí. Primátor Zdeněk Hřib to nejprve odmítal, pak ale ke kroku musel přistoupit právě kvůli rozhodnutí vlády. To mělo snížit vytíženost městské hromadné dopravy, která patří mezi riziková místa z hlediska šíření nákazy. Paradoxně krátce poté náměstek primátora Adam Scheinherr lidi vyzýval, aby auto raději nechali doma a jeli MHD.
Za tím, že se města nechtějí pustit do pozastavení zón placeného stání, zřejmě ale stojí i fakt, že by přišla o obrovské sumy, které vyberou na parkovném. Praha například během jarní karantény přišla až o 140 milionů korun. „Zóny placeného stání primárně zajišťují místa pro rezidenty, ale také z nich máme výtěžek. Ten činí dva miliony korun denně,“ řekl v květnu Scheinherr televizi Praha TV. O zhruba 52 milionů pak město přišlo tím, že rezidentům prodloužilo platnost parkovacího oprávnění.