S těmito šneky raději nepředjíždějte: 13 aut, která nepokoří stovku ani za 15 sekund

  • Na českém trhu je 13 vozů, které potřebují déle než 15 sekund k tomu, aby zrychlily z nuly na 100 km/h

  • Ani jeden z nich nestojí víc než půl milionu korun, nejsou to ale jenom Dacie

  • Nejpomalejším osobním vozem na českém trhu je nový Hyundai i10 s automatickou převodovkou

Automobilky se často a rády chlubí tím, jak rychle jejich auto akceleruje. Jsou ale výrobci, kteří naopak o schopnosti, nebo spíš neschopnosti svých vozů taktně mlčí. Zatímco dnes je běžné a žádoucí, aby takové obyčejné auto zvládlo zrychlit z nuly na 100 km/h řekněme za 10 sekund, stále se prodává řada modelů, pro které je to jen nedostižný sen.

Je jich dokonce tolik, že při prohledávání technických údajů vozů dostupných na českém trhu jsme museli výběr aut zúžit. Nakonec jsme tak zvolili ty nejpomalejší z pomalých. Vypátrali jsme tak všechny modely, které potřebují na překonání 100 km/h od startu déle než 15 sekund.

Verze žebrák u aut ještě existuje. Bez klimatizace koupíte Citroën, Dacii, Opel i Toyotu

Je jich celkem 13 a nikoho nepřekvapí, že jsou mezi nimi hojně zastoupené Dacie, tři z nich s benzinovým tříválcem 1.0 TCe o výkonu pouhých 54 kW, model Dokker pak dokonce s o něco silnějším turbodieselem 1.5 Blue dCi (55 kW). Dacie ale nejsou zdaleka nejžhavějšími kandidáty na plže roku, drží se mezi 15,1 a 15,5 sekundami.

Louda z Mladé Boleslavi

Všechny rumunské vozy v dnešním přehledu jsou dokonce mrštnější než mladoboleslavská klasika v podobě Škody Fabia 1.0 MPI. Ideový následovník Fabie 1.2 HTP, jejíž zkratku si řada motoristů posměšně vykládala jako „h**no to pojede“, je se svou rozvláčnou akcelerací z nuly na 100 km/h za 16,6 sekundy šestým nejpomalejším osobním autem v Česku. Na zlato to není, alespoň se může pochlubit nejslabším motorem s pouhými 44 kW výkonu.

O přední příčky se nicméně strhl lítý souboj. Na třetím místě je Mitsubishi Space Star, které v rozporu se svým jménem nejen nenabídne mnoho prostoru, ale ani nedosahuje vesmírných rychlostí. Na stovce je za 16,7 sekundy. Ale to je nic v porovnání lenochody Renaultem Clio a Hyundai i10. Francouz potřebuje 17,1 sekundy a vítězný Korejec dokonce 17,3!

Nejlevnější SUV s automatem? Do půl milionu seženete Škodu i Hyundai

Proč je pro nás akcelerace tak důležitá, když v ní propadají hlavně vozy, od kterých se ani žádné závodní ambice očekávat nedají? Je například dobrým ukazatelem toho, jak svižně je s takovými auty možné jezdit a jak dlouhou mezeru při předjíždění autobusů, no v tomto případě spíš traktorů, je potřeba mít. Jistě, start z nuly na 100 km/h není roven pružnému zrychlení třeba z 70 na 90 km/h, ale dá se odhadnout, že tato sbírka rozespalých želv se k žádnému brisknímu manévru nechystá.

V přiložené fotogalerii si můžete prohlédnout nejpomaleji zrychlující auta na českém trhu včetně jejich cen. To kdybyste si chtěli přece jen nějakého ospalce do své garáže pořídit.

S těmito šneky raději nepředjíždějte: 13 aut, která nepokoří stovku ani za 15 sekund
Ohodnoťte tento článek!
3 (60%) 13 hlas/ů

1 komentář

  1. Tato recenze mi přijde úplně zbytečná. Autor článku asi už neví co napsat nebo má mindráky že jeho auto je na tom stejně… Pro důchodce je to úplně dostačující a když si auta s nízkým výkonem najdou majitele tak proč ne?

PŘIDAT KOMENTÁŘ: