Rodinná MPV mizí jedno za druhým. Alhambra končí, odejde i Sharan

  • Seat ohlásil konec svého velkého MPV Alhambra. Z výroby odejde už příští týden

  • Volkswagen udrží Sharan ještě v prodeji, do důchodu půjde až na konci roku

  • Odchod dvou velkých vozů této kategorie je logický, zájem o ni upadá

Ještě před devíti lety prodaly jen dva nejoblíbenější modely v kategorii velkých MPV téměř 94 tisíc kusů. Šlo o Volkswagen Sharan a Ford S-Max. Teď je ale situace jiná. V celé kategorii se loni udalo jen něco málo přes 92 tisíc aut, v roce 2018 dokonce jen 91 700 kusů. To je nejméně v celé historii třídy, jež sahá až do konce osmdesátých let.

Zájem o vozy kategorie MPV mezi lidmi upadá hlavně proto, že automobilky začaly nabízet velké množství modelů z mnohem oblíbenější třídy – SUV. Rodinám jejich prostornost dostačuje a tak si raději než třeba Seat Alhambra pořídí Seat Tarraco.

Galerie: 20 pozitivních vlastností Fiatu Multipla, které dělají z údajně nejošklivějšího auta dokonalé MPV

A právě to je důvod, proč se řada MPV poroučí do důchodu bez svého nástupce. Zatímco Ford ještě tvrdošíjně trvá na svých modelech Galaxy a S-Max a dokonce jim přichystal nejen facelift, ale i nové hybridní pohony, koncern Volkswagen už má jasno. Alhambra i VW Sharan odchází po téměř deseti letech. Španělský model koncem března, Sharan zůstane v nabídce do konce roku.

Situace ostatně není pro velká MPV příznivá ani na českém trhu. Loni si Seat Alhambra vybralo jen 126 lidí, zatímco Tarraco 382. V případě Volkswagenu Sharan se našlo 279 zájemců, ale Tiguan si pořídilo 3965 lidí.

Rodinná MPV mizí jedno za druhým. Alhambra končí, odejde i Sharan
Ohodnoťte tento článek!
4.3 (86.67%) 12 hlas/ů

2 KOMENTÁŘE

  1. Mám Alhambru z roku 2006, super praktické, rodinné, firemní, psí auto. Ale tu novou (a za ty šílený peníze) bych si určitě nevybrala. Raději se do budoucna až Alh. exne poohlížíme po 8mi místné dodávce

  2. Bože … takže jedna polovina lidstva bude jezdit pseudo teréňákama. Autama co mají vnitřní prostor jako Fábie ale díly stojí 3x tolik. A druhá půlka bude jezdit dodávkama … jako já … Toyota Proaca … škoda, po 18 letech jsem opustil koncern

PŘIDAT KOMENTÁŘ: