Řidiči jeli po D6, když kolem nich prosvištěl Superb rychlostí 225 km/h (komentář)

  • Policie se zase pochlubila tím, jak účinně chrání naší bezpečnost, a některá média opět ochotně s propagací pomáhají 

  • Znovu se můžeme dočíst o hrozivě nebezpečné jízdě rychlostí 217 km/h. Ta proběhla 15 km od hranic s Německem, kde by nikoho nezajímala

  • Řidič sice jel 217 km/h a údajně to bylo nebezpečné, ale policejní Superb jel 225 km/h. Nicméně to už zjevně riskantní a nebezpečné nebylo 

O dálničních „speciálech“ nějakou dobu slyšet nebylo, ale to neznamená, že by policie začala používat tato auta především k tomu, aby opravdu pomáhala řidičům. Třeba důsledným dohledem nad zbytečně pomalou jízdou v levém nebo středním dálničním pruhu. Nově se objevily hned dva případy, kdy policisté jasně demonstrovali své kvality a „nezpochybnitelný“ přínos neoznačených dálničních Superbů.

Třeba událost, kdy policie zatočila s pirátem, který jel na dálnici D6 rychlostí 217 km/h. Stalo se tak přesně 15 km od německých hranic, za kterými by identické počínání nezajímalo vůbec nikoho. Přesto taková věc stojí některým zpravodajským webům za zveřejnění. „Policisté měřili na D6, když kolem nich prosvištělo auto rychlostí 217 km/h,“ hlásá titulek Aktuálně.cz. Přidaly se i Novinky.cz.

Je to smutný doklad skutečnosti, jak omezená v tomhle směru česká společnost je. Řidič nedělal nic nebezpečného, prostě jel rychle. Na silnici stejných parametrů by přesně o 15 km dále nikdo nepovažoval jeho počínání za věc hodnou zákazu řízení, ale u nás je potřeba vše řádně zviditelnit, aby si lidé v diskuzích mohli pořádně zanadávat nad tím, jak nám na dálnicích řádí silniční piráti, kteří jsou považování v Německu za normální řidiče. (Diskuze pod oběma články nabízí vskutku zajímavé názory. Nás nejvíce zaujal názor pod článkem o měření na D6 15 km od Německa, kde diskutující vyjádřil přesvědčení, že „si tu zápaďáci dělají, co chtějí a že to by si směrem na západ nikdy nedovolil.“)

Měření rychlosti na D1 v úseku Psáře – Soutice bezpečnost nezlepšilo a policie i MDČR to ví

Mimochodem, z videa (najdete ho zde) je dobře patrné, že policisté museli svůj neoznačený Superb řádně protáhnout, aby nepřátelské Audi vůbec dostihli. Při tom dosáhli rychlosti ještě vyšší, 225 km/h. Protože policie zpravidla během dohánění „piráta“ nepoužívá majáky (zapíná je, až když dotyčného dojede), je celé to pozdvižení nad jízdou přes 200 km/h naprosto absurdní. Z pohledu ostatních řidičů se neoznačený policejní Superb v ničem neliší od Audi, které „prosvištělo kolem“ rychlostí 217 km/h. V čem je tedy jízda dálničního Superbu rychlostí 225 km/h po D6 15 km od Německa bezpečnější oproti tomu Audi, které se musí trestat? V ničem, protože rychlost 220 km/h na dálnici sama o sobě nebezpečná není. Důkaz byl v tomto případě vzdálen 15 km.

Policie stále nemá dost, kupuje další Superby 4×4 DSG. Zaplatíte je vy

Souběžně s tímto případem se objevilo ještě druhé video, kde se policie opět chlubí, jak si došlápla na silničního piráta. Stalo se tak na D11 v půl desáté večer, kdy řidič jel podle oficiálního policejního oznámení „více než dvousetkilometrovou rychlostí“. Přesně to bylo 201 km/h. Scénář byl stejný jako na D6. Policie prudce akcelerovala, dotyčného dostihla a řádně potrestala. Celý případ je podrobně popsán na stránkách policie.cz a tiskové sdělení rozhodně stojí za přečtení:

„Dramatické chvíle čekaly na službu konající hlídku dálničních policistů Pravy, kteří 28. února 2019 ve večerních hodinách dohlíželi nad provozem na královéhradeckém úseku dálnice D11. Riskantní vysokou rychlostí je totiž ve směru z Prahy na Hradec Králové předjel muž ve vozidle VW Passat s polskou registrační značkou. Policisté nezaváhali ani na moment a muže začali pronásledovat. Vozidlo řítící se rychlostí 201 km/h krátce poté dostihli a za použití výstražného světelného a zvukového znamení riskantní jízdu muže cizí státní příslušnosti ukončili. Po odečtení tolerance byla výsledná rychlost jízdy 194 km/h. Vzhledem k tomu, že v daném úseku je povolená rychlost 130 km/h, překročil ji řidič o 64 km/h.“

Na tomhle případu je dramatické leda tak podání celé události v oficiálním oznámení. Fráze jako „riskantní“, „pronásledovat“, „řítící se“, to vypadá jako něco velmi nebezpečného. Po odečtení tolerance byla naměřená rychlost 194 km/h. Číslo, nad kterým by se v Německu možná tak zasmáli a které by zaručeně neprezentovali jako riskantní a nebezpečné.

Ačkoliv mnozí čeští řidiči zmanipulovaní dlouholetou propagandou žijí v představě, že po překročení rychlosti 130 km/h ztrácejí lidské smysly schopnost situaci vnímat a z aut se stávají neovladatelné projektily, rychlá jízda po dálnicích není nebezpečná. Kdyby tomu tak bylo, v Německu by neomezenou rychlost museli dávno zrušit. Popřípadě zrušit dálnice jako takové pro nedostatek přeživších řidičů. I u nás se najde dost lidí, kteří dlouhodobě jezdí výrazně vyšší než povolenou rychlostí, a jatka na dálnicích se kvůli tomu nekonají. Jen po ruce není zrovna nějaké auto, které by to zdokumentovalo, aby zpravodajská média mohla dělat dopravní policii bezplatný PR servis.

Možná právě tohle je důvod, proč policie dvě aktuální videa prezentující „skvělou“ práci Superbů poslala zpravodajským webům. Než přišla novela bodového zákona zahrnující mimo jiné hlídání bezpečné vzdálenosti, také se v médiích objevila policejní videa o tom, jak nebezpečně blízko řidiči jezdí a jak hazardují, i když jejich faktická stránka byla dost chabá a videa sama o sobě nedokazovala vůbec nic. Teď jsme si tedy mohli po delší době prohlédnout, jak úspěšné dálniční Superby jsou, takže bychom nebyli vůbec překvapeni, kdyby již brzy následovalo oznámení o nákupu dalších neoznačených aut. A nebojte se. Jestli se tak stane, i tuhle budoucí várku neoznačených aut, která z vás budou dělat za pomoci médií piráty, si zaplatíte ze svého.

Řidiči jeli po D6, když kolem nich prosvištěl Superb rychlostí 225 km/h (komentář)
Ohodnoťte tento článek!
3.3 (65.2%) 1896 hlas/ů

207 KOMENTÁŘE

  1. Vetsi shit jsem dlouho necetl. Pravidla plati pro vsechny na celem uzemi CR. Proste je porusil a pokutu 10t je opravdu smena. Jestli nemohl vydrzet, mel 15km pockat. Je potreba, abychom byli narodem ignorantu obchazejici platna pravidla?

      • Zapomněl jste před vaši větu připsat slůvko ¨Jsem¨
        PS: Pro vysvětlenou, věta začíná velkým písmenem.

        • zalez ty magore prechytralej…jasne je tu videt,ze i policie tu jasne porusuje zakon..kdyz nekoho honi a tim zvysuji i svoji rychlost,pri cemz porusuji taky vyhlasku,musi to delat se zapnutymy majaky a ne ze je zapnou,az kdyz dotycnyho dojedou.je videt,ze si tu policie stanovuje vlastni podminky…a nedodrzuji predpisy.a nas za to buzeruji.trapny a jak rika kolega,hloupy!

      • Když vynechám debat, jestli to je nebo není nebezpečné, tak článek je napsaný zcela tendenčně.
        Pokud by totiž pokračoval stejnou rychlostí dalších 15 km po této silnici do DE, tak to bude hodně DE policii zajímat, protože na jejich straně dálnice není. Nejbližší dálnice je A93, kde je až na relativně krátký tříproudý úsek před Mnichovem rychlost omezená na 130km/h.
        Ti, kteří pořád argumentují že v DE je neomezená rychlost, tak ve skutečnosti je to ani ne polovina a to pouze úsecích, kde jsou 3 pruhy pro každý směr. Přičemž podle oficiální statistiky 70% smrtelných nehod se stane na úsecích s neomezenou rychlostí

        • no tak hned za Rozvadovem je rychlost neomezena a jsou tam pouze dva pruhy… az do Norimberku… to same Mnichov->Berlin… atd. Tak nepiste nesmysly.

          • Pokud pojedete z Berlína do Mnichova ať přes Drážďany nebo Lipsko, tak více než polovinu cesty je rychlost omezená.
            Za Rozvadovem je neomezená rychlost na A6 až od Vohestrauss

        • Blábol. Do Německa jezdím velmi často a na většině dálnic je rychlost omezená u větších sídel z důvodů hluku. Jinak je těch omezení na 130km/h a méně docela poskrovnu.
          K té A93: Ta Vede z Hofu přes Regensburg SMĚREM na Mnichov a končí asi 40km před Mnichovem na křižovatce Dreieck Holledau. Na většině její délky je rychlost neomezená. Několik omezení rychlosti je mezi Regensburgem a Holledau a to hlavně proto, že tento úsek je jedním z nejstarších na německých dálnicích a často nemá moderní dnes požadované parametry!
          Ty smrtelné nehod, ty si asi pán vycucal z nějaké vlastní statistiky, v jeho příspěvku to je pověstná třešnička na dortu.

      • Tak nějak. Článek byl o tom že co je u nás málem zločin je v Německu běžná věc nad kterou se nikdo nepozastaví. Osobně si myslím že nejsme o nic horší než Němci.

    • nejsi policajt? nebo nějakej bezpečnostní “expert”? takových přizdisráčů tu máme z dob komunizmu kdy se jezdilo 110 furt mraky co???

    • Přesně tak.Článek napsal trouba,který nemůže přijít Policii na jméno,ale jen do té doby než mu někdo něco ukrade a nebo se stane účastníkem jinéhom trestného činu.Pak volá a volá a domáhá se zásahu Policie.Z takových anarchistů je mi na blití.

        • Mě například Policie ČR našla ukradené xenony z octávky a pachatel mi je zaplatil včetně všech nákladů na opravu i s právníkem . 30 tis zas takový kulový není…

    • Čuráku, že ty jezdíš jak píča 90km/hod., neznamená, že je píča řidič, který jel 213km/hod., Profackal bych tě už jen z principu, zmrde!

      • Drahý pane. Pokud piča jede 90 km/h, jede oproti předpokládané rychlosti 130 km/h o 40 km/h méně. A to je přesně takový rozdíl rychlostí, který na dálnici očekávám. Stejně tak očekávám, že někdo může jet o 40 km/h více. To je 170 km/h. Pokud ale někdo jede 213, je to o 83 km/h více. S podobnou relativní rychlostí nepočítám, stejně jako nečekám že by někdo jel 47 km/h. Když pozoruji chování ostatních řidičů, chová se nás tak většina. Takže když se přiřítí hovado, co jede přes 210, může se stát, že mu vjedu do cesty, protože ho tam prostě nečekám. A proto je taková rychlost nebezpečná. Na druhou stranu třeba to ubrzdí. Vy své chování zdá se ubrzdit nedokážete, proto vydání ŘP právě Vám byla zjevná chyba.

        • Pokud máš řidíčák a řídíš auto pak máš očekávat i neočekávané – od toho máš v autě zrcátka a máš se věnovat sledování silničního provozu.
          Ale ty jsi asi ten co na dálnici jede 81 km/h s nosem na volantu a s děsem v očích.

        • “může se stát, že mu vjedu do cesty, protože ho tam prostě nečekám.” Co to jako znamená? Žádný nečekám, neexistuje. Jednoduše si prostě musíš být jistý že tam nikdo není a přesně k tomu slouží zrcátka. Ale ty jsi nejspíš z těch co začínají blikat zároveň se změnou pruhu/směru a do zrcátka se koukáš až když auto za tebou drhne nárazníkem o silnici z toho jak musí na fleku zbrztit ze 160 na tvejch 81km/h…. Potože ty jsi ho “nečekal” Jezdi busem. Děkuji

          • Někteří chytraci by měli vrátit řidičák a ty keci si blbe si nechat od cesty

  2. Milý pane Lukáši Dittrichu,

    ačkoli komentuji články na internetu zřídka, na ten Váš jsem se rozhodl reagovat.
    Z jeho obsahu mi vyplývá, že vlastně považujete porušování zákona za standardní věc. Litera zákona o provozu na pozemních komunikacích – Zákon č. 361/2000 Sb., § 18 Rychlost jízdy, odstavec 3 – jednoznačně stanovuje maximálně dovolené rychlosti. Jakékoli překročení je jednání v rozporu se zákonem. Ano, ve Vámi zmiňovaném Německu je pouze doporučená rychlost 130 km/h na dálnicích – tedy pokud není upravena omezenou rychlostí, což je poměrně časté. Ano, v Německu je možné (mimo zmiňovaná omezení) jet rychlostí, co dokáže auto. Cestoval jste někdy po dálnicích v Německu ? V drtivé většině případů jedou řidiči osobních aut kolem 130km/h …

    Vaše obhajované skutečnost, že “Řidič nedělal nic nebezpečného, prostě jel rychle”, je naprosto irelevantní. Řidič porušil zákon.

    Pro informaci. Ve městě Linz v Rakousku je měřena rychlost na jeho obchvatu. Mnoho českých řidičů se mělo již možnost seznámit s tím, že nedodržení stanovené rychlosti na tomto místě je poměrně finančně náročné. Nářky typu, jel jsem tam v noci a bylo to naprosto bezpečné, jsou taktéž irelevantní. Za porušení zákona se platí …

    • Ty budes debil pol… Ja ziju v de jezdim kazdy den 100km po dalnici do prace a jezdim Pres 200kmh bezne tu je tak 160/170 a omezeni je na 120kmh a ne vsude jsi tupec pro me nula

        • Ja tu pokutu zaplatim tvl Co je to za zlocin ze nekdo jel pres 200kmh pokazdy kdyz jedu do cz tak musim vse uklidit z auta aby mi ho nekdo zase neuklidil to policie neresi ale hovna ze nekdo jede rychle to je zlocin je mi jich lito chapu ja bych to Mel za 35tis mesicne taky v prdeli abych honil opravdove zlodeje radsi chytnu pirata

          • Dalnicni policie je tu primarne od toho, aby vynucovala dodrzovani predpisu na dalnici. Jine slozky policie zase delaji neco jineho. Ja chapu, ze frajerum tve “urovne” je to fuk, ale to je zivot.

          • Přesně tak naprosto souhlasím s tím co píšeš já jezdím 600km do práce v DE a normálně okolo 160 až 200km v hodině se jezdí a omezení je pouze tam kde dálnice vede okolo měst nebo větší křížení dálnic. Jsme banda ubožáků zde v ČR. Ale je fakt že by tu jatka byli kdyby českým oveckam dali neomezenou rychlost.

      • Jsem z příhraničí s DE a jezdím do Německa po dálnicích často…. plně souhlasím s MK !!!
        Je to tak jak popisuje.
        Co píše Jan je blábol člověka,který viděl německou dálnici ,tak akorát v televizi!
        Velice zřídka potkáte někoho pelášit nad 150km/h a to ještě v situaci,kdy chce jenom předjet více pomalých vozů.Ve většině případů se zařadí a jede lidovou 130-140.

        • Tak ja tam taky jezdim často a když zahučim na benzinku a kouknu se na dalnici jak se tam lita, mam strach se tam někdy vrátit. Pyčoviny, že tam většina lidí jezdí 130 si nech pro děti. A největší závody bývají ráno když jedou lidi do práce. Německo je jedine místo kde vidim auta tipu corza, clio, megan, punto a podobne prcky letet na max co to da.

          • No vsecky komentare jsou jen tluceni hubou k nicemu.At si kazdej jezdi a odpovida za svou rychlost v CR ci Nemecku.Zakony jsou dane tam ci tam.No a kdyz chcete zase o necem diskutovat….jezdim felicii z roku 1996 najeto 300t dalnice u nas i v D.V Nemecku 150 u nas tech 130.Auto umi 180 a je v perfektnim stavu.Policie? Vzdy ji zajimalo jen tech.stav.Tam ci tam.A jednani P vzdy profesialni.

    • Zabývá se někdo nebezpečností takového jednání? Ne, prostě jsi překročil rychlost v o něco a podle tabulky to máš za tolik. To je správné? Takže když byste někoho třeba okradl nebo mu způsobil jinou škodu, tak se taky nebude hájit a argumentovat? Prostě by řekli podle tabulky tu je trest 10 let. Šel byste do tepláků, jo? Proč se třeba u trestných činů přihlíží k různým okolnostem? A nedávají se jednotný tresty? Ale překročil jsem rychlost o 20 km/h na prázdným obchvatu města ve 3 ráno, tak si zasloužím exemplárně potrestat. Dobrá logika.

    • tak když už se tedy bavíme o dodržování předpisů tak si prosím všichni dohledejte vyhlášku ministerstva dopravy ze dne 19.12 2014 v příloze E bodu 6 na strr 49 se dočtete toto: Zvláštní vystražná a světelná zařízení jsou umístěna na vozidle tak, aby vždy nejméně jedno bylo přímo viditelné z kteréhokoliv místa na vodorovné rovině 1m nad vozovkou, vzdáleného 20m od tohoto světelného zdroje. Posuďte sami zda skryté výstražné světlo je viditelné 360° kolem dokola. Bod 5 upřesnuje umístění toho světla co nemají na střeše a měli by mít. A bod 7 upřesňuje použití doplňkových světel( to jsou ty co mají nový policejní škodovky skrytý)mimochodem boční světla v okýnkách za řidičem a spolujezdcem směřující do stran jsou taky v rozporu s touto vyhláskou. Mají být v přední části tedy u řidiče a spolujezdce a ne v zadu. Tak kdo tady má vozidlo nezpůsobilé k provozu na veřejných komunikacích? Takže až mně budou stavět tak je to bude bolet víc než mně. Budou stranou žalovanou a budu žádat kontrolu policejních vozidel na STK a odebrání technického osvědčení v případě že nebudou splňovat legislativní požadavky. S pozdravem Petr zatím řidič.

    • Pane MK ty musíš být taky blbec. Nikoho nezajímají zákony v ČR když máme premiéra stebaka! V Německu jezdím každý týden a opravdu se tam 130 nejezdi! Ja si jezdím jak chci a jak se cítím a když jedu 200 tak jedu.

    • Pro mě je to hlavně o prioritách policie. Když jedu na dálcici 130 – 140 km/h a někdo mě předjede o hodně rychleji, je mi to fakt celekem jedno. Když čekám třeba na tramvaj v Praze na Poděbradské a kolem mě sviští frajer v 90, je mi to už celkem nepříjemné. A u nás v obytné zóně je limit 30 km/h a hoši (obvykle) v Citigu, co chvátají s pizzou či jinou lahůdkou, často nemají problém jet dvakrát tolik a občas se ozvou i pneumatiky … Jo a o motorkářích v Praze nebudu raději ani začínat. Ale pro naši policii jsou ti nejnebezpečnější piráti v levém pruhu dálnic. 🙁

      • U nas je taky třicítka na sidlisti a uz se i stalo, že sem jednoho pycuse tahal z auta, filcka z výfukem od kamen Remus. Řekl sem mu ad me potom jde udat na policajty. Fizlum sem několikrát říkal , že by nebylo špatne místo ježdění autem dokola jak pycusove, kdyby vytahli radar a trošku to tam zklidnili. Marna snaha. udělali to jednou. Pak vše při starem. Děcka tam jezdi na kolobkach, litaj tam pro balony a na bordech jezdi, je to jen otázka času. To pomáhat a chranit je ve vetsine pripadu na tech jejich mrdkach jen pro smich.

    • Není pravda ,že v Německu jezdí auta z pravidla 130km/h. Jsem tam každý týden.Tak tu zbytečně nelžete. Každý jede podle toho,na co se cítí a klidně i hodně přes 200km/h…..a tak to má být, ať se každý rozhodne sám a ne aby někdo rozhodoval za nás, co smíme a co ne!!! Zákony jsou s námi už dlouho a jsou buď dobré, nebo špatné a buďto se ty špatné změní, nebo je lidi i přesto budou,či nebudou respektovat….- buď je někdo ovce,nebo není. Pořád je to o tom ROZHODNOUT SE SÁM.

      • Právě jsem se rozhodl, že zákon o tom, že krádež je trestný čin, je pěkná blbost. Kde prosím parkujete tu vaši káru co dokáže uhánět 200 km/h???

    • Naprosto souhlasím s článkem. Podívejte se v Česku na tříproudou dálnici. Blbů jedoucích 100 km/h v prostrednim pruhu naprosto bezdůvodně je mraky mraky a ještě mnohlem víc. Dálnice mezi Plzni a Rozvadovem je pro rychlost napr. 180km/h naprosto v pohodě. A po Německu jsem já jel mockrát. Hodně lidí jede 130km/h, ale ti co jedou rychleji, nemusí neustále koukat kde stoji policajt a muze se věnovat rizeni. A s těmi 70% nehod na neomezenych usecich lžete. Minulý týden naštěstí zavřeli v Německu hubu těm, co chtěli neomezené úseky zrušit pravě argumentem, ze na neomezených úsecích německých dálnic, je provoz nejbezpečnější. Raději si vy co jedete v prostredním pruhu 100km/h aniž byste někoho předjížděli zkuste uvědomit, jak jste právě vy nebezpeční. A kecy, ze pravy pruh je pro kamiony nebo ze je od nich rozbity opravdu neobstoji, např. na D1 minimálně mezi Prahou a Mirošovicemi je dálnice bez problémů. A ještě jeden vzkaz pomalým rodičům: když za sebou uvidíte blížící se kamion před kopcem, jeďte rychleji než 70km/h!!! On by se ten naložený kamion pred kopcem rad rozjel, abyste pak nemuseli za ním nadávat, že pak jede do kopce 40km/h, když Vám veze například potraviny do supermarketu nebo benzin a naftu na nějakou čerpací stanici. Nebo možná raději vy, co na padesatce jedete pro jistotu 40km/h, jezdete vlakem.

    • Souhlas! Autor článku si myslí, že porušování zákonů, které se mu zdají špatné je v pořádku!!

    • A co zakon o pomlouvani Sovetskeho svazu?
      Nebo zakon o hanobeni rasy?
      Taky jste hned bezel udavat, kdyz to nekdo porusil?

    • Drahy pane, sice cituji “ridic porusil zakon”, ale to jeste samo o sobe nestaci. Tento cin musi ohrozovat statem chraneny zajem – coz se tady nestalo. Tudiz sice doslo k poruseni zakona, ale nejedna se o prestupek, protoze nebyla naplnena podminka materialniho aspektu. Ono totiz samotne “poruseni zakona” jeste neznamena, ze se jedna o prestupek nebo trestny cin.

  3. Jestli někdo jel, nebo nejel rychle by se řešit němělo. Řešit by se mělo to, jestli jel podle předpisů—–ty paltí pro nás všechny. Jel rychle-pak je to porušení a uvědomte si, co by se stalo, kdyby nekdo třeba začal předjíždět. To by asi byl smetený ze silnice a pak by byl někdo nešťastný. Určitě řidič rychle jedoucího vozu by vyvázl samozřejmě bez zranění—vždyť takovým “hovadům” se nikdy nic nestane. Že?

    • Kdyby nekdo zacal predjizdet a zpusobil tim nehodu, tak je jednoznacne zmetek on. At uz jel v levem pruhu 130 nebo 330, ma prednost. Proc si myslite, ze rychlost zabiji? Vzdycky je to ten blb mezi volantem a sedackou. Prijde mi nanejvys nestastne, ze se v CR bere RP lidem, kteri proste jen jedou rychle, ale lidem, kteri neustale bouraji ne.

      • Je smutný, že jsou lidi, kteří si myslí to co vy.
        Když jedete 130 a začnete předjíždět, jak chcete reagovat na hovado, které jede 250 v levém pruhu?

        • Dobrý den, Německu jsem žil 3 roky a najezdil tam hodně přes 100.000 km. Běžně jsem jezdil 200 km/h (jako mnozí další) a vzpomínám si za celou dobu možná na jednu nehodu. Nejsem expert, ale myslím, že ani ty časté nehody na D1 nezpůsobují ta zmíněná “hovada”. Jako autorovi i mě vadí více ti, kdo dělají z tříproudé D1 dvouproudou … Kdysi dávno (asi 1995) jsem v Německu předjížděl (kolem 200 km/h). V levém pruhu za mnou mne problikalo “hovado” v černém Porsche. Od té doby prostě používám zpětné zrcátko – to jako odpověď Hynkovi. Závěr: Zajímala by mě analýza příčin nehod na dálnicích (a tomu odpovídající priority policie). Nevěřím, že je na prvním místě překročení rychlosti 130 km/h.

        • Já teda osobně patřím mezi ty hovada, které jsou schopny jet nad 130. A s klidem vám odpovím, že v takové rychlosti s tím počítám, že se tam někdo připlete a neuhne mi hned a taky si to případně dobrzdím. A pokud řidič přede mnou není úplný idiot a ví k čemu má zpětná zrcátka dokáže se zařídit a není problém. Nevídím problém v rychlosti, ale vidím problém v takových individuech, které jsou schopné jet 100 v levém pruhu, nedej bože tam jet 100 a před ním žádné auto v pravém pruhu žádné auto a když mě spatří ve zpětném zrcátku a když ho probliknu nebo hodím blinkr ať uhne tak je schopný mě vybrzdit. V takových idiotech vidím největší problém co se týká bezpečnosti.

  4. Kdyby šel dělat něco užitečného a nepsal kraviny bylo by líp.
    Samozřejmě i polísmeni by měli zlepšit svoje výkony, ani nevím kdy jsem je
    viděl naposledy.

  5. Mluvil byste stejně, kdyby takový pilot způsobil škodu nebo něco horšího Vám, či někomu z rodiny? To by policisté byli zase lenoši, kteří nedělají svou práci, že?

  6. Zdravím autora,
    a rád bych položil několik otázek
    Zaprvé kolik let jste v BRD strávil a kolik tisíc km tam najezdil? To proto že 1/3 úseku dálnic má omezeni rychlosti a 1/3 tak hustý provoz, že se jede 120 a poslední díl se opravuje, to jen na úvod
    Dále bych rád se dověděl kolik jiných zemí již autor navštívil, aby se věděl o rychlostních limitech i jinde než v Germaii.

  7. Nestačilo jen napsat “nemám rád dopravní policii, včetně prezentace její práce”? To se musíte ponižovat a dělat ze sebe právnika amatéra(ignoranta)? To že na určitém území a v určité společnosti platí nějaké zákony a ty se mohou rozcházet s vaším světonázorem a názorem řidiče co jede 217 je úplně irelevantní. Dyť si tak jezděte, ale až vás chytí,tak raději nic moudrého neříkejte. I člověk se zákazem řízení může být v provozu schopnější než vy a přesto to není důvod mu jej neuložit, pokud si jej zaslouží vy Přemysle

  8. Kéž by policie řešila stejně urgentně předjíždění řidičů do levého pruhu u každého napojovani na dálnici(za to bych střílel) a každého trotla co si jezdí v levém pruhu jak se mu zachce.

  9. Pane redaktore – v ČR je na dálnici povoleno 130, mimo obec 90, v obci 50 a TEČKA! Kam sakra všichni spěchají? Co je mi po tom, že se chcete projet? Jestli se chceš rozsekat, zaplať si okruh a klidně si to auto otoč na střechu. Ale v provozu dodržuj předpisy!!! Jestli máte něco proti rychlé jízdě policie – jak dotyčného mají chytit? Už i “redaktoři” říkají, ať kašleme na předpisy, jezděme jak chceme.. Víte co? Vy, co máte potřebu pořád si něco dokazovat rychlou jízdou, jste pěkní sobci. Pokaždé to někdo odnese s vámi, ale vám je jedno, že s sebou vezmete matku s dětmi, kteří ten den vyrazili na výlet, nebo otce, který jede ze šichty domů za rodinou, hlavně, že na to šlápnete. Každý, kdo jezdí takto, ať už takto rychle, telefonuje nebo posílá zprávy za volantem, řídí pod vlivem, by měli zavřít, napařit mu pokutu od 100 000 výše, zabavit řidičák a doživotní zákaz řízení. Pokud jste cizinec – zákaz vstupu do ČR. Je mi jedno, jestli máte Felicii nebo Ferrari, pravidla musí platit pro všechny – hotovo.

    • Ty jsi debil co nepochopil podstatu clanku. Chápu že předpisy se musí dodržovat já v ČR jedu 130 a v DE kolikrát na to šlápnu na 240 ale jen pro tóze můžu ale normále těch 160 az 200 jedu jak kde a podle tebe bych měl jít sedět seš fakt k smíchu…predcti si to ještě jednou o co tam de v tom článku

    • Sám se nech zavřít, nejlepe někde ,kde není provoz. Někdo na to ma schopnosti jezdit rychle ,někdo ne a jde mu třeba pletení….Jezdi si svých 80km/h a nemoralizuj. Jsou lidi ,které řízení baví a ti to s autem většinou umi a pak ustrašenci typu TY s bulvama na tachometru,abys nepřesáhl 50ku….pak trefiš pošťáka na kole,protože nevíš co se děje. A takovéhle muly nám ostatním kur.. život….,ještě nejlépe někoho udej

  10. Tenhle článek je naprosto k smíchu. Autor pan Dittrich je evidentně zcela rozladěný z toho, že Policie ČR se snaží vynutit dodržování zákonů této republiky. V celé stati se snad sedmkrát opakují jeho stesky nad tím, že se vše odehrálo jen 15 km od hranic s Německem, kde by o nic nešlo. Možná, ale rozdíl je právě v těch 15 km. Jednou jsme zde, v tomto státě, a platí tady místní zákony, což si musí uvědomit jak Polák z D11, tak řidič Audi, a stejně tak i pan Dittrich. A pokud nechce, tak nechť se odstěhuje do Německa a jezdí si tam třeba 250 km/h, dokud mu nazatnou tipec.
    Podle kategorizace autora evidentně patřím k té omezenější části společnosti, protože tvrzení, že “řidič nedělal nic nebezpečného, prostě jel rychle”, je podle mě naprostý nesmysl.
    A mimochodem. Policie ČR má ze zákona povoleno maximální rychlost překračovat, a to i bez zapnutých “majáků”.
    A ještě ke zmínce na konci článku. Budu stokrát radši, když se z mých daní koupí další superby pro policii, než aby se po dálnicích proháněli řidiči s takovými myšlenkovými pochody, jako je pan Dittrich a spol..

    • A to jste slyšel v které hospodě,že policie může někoho pronásledovat,bez použití majaku?! Pokud tak činí, dopouští se stejného přestupku, jako pronásledovaný…,měli by je postavit mimo službu a nejlepší bude ,když se odstěhujete sám….mě osobně vadí v téhle zemi lidi ,kteří si myslí, že ví vše nejlépe a je na nich ,aby určovali, co se smí a co ne. Vy budete jedním z nich.

  11. Pro pána MK.Nevím kde se pohybuje v Německu, ale směrem na východ je to zhruba stejné jako u nás, ale budeme-li hovořit o západní polovině tak drtivá většina řidičů atakuje rychlosti okolo 200 km/h, nejsou-li vlastníci vozů (šrotů), což asi zmíněné Audi není.To jen pro uvedení na pravou míru aby zmínění Němci nebyli za jezdím tam každý den, ne jen na dovolenou do Itálie či Chorvatska.

    • A proč tedy drtivá většina mých kolegů z Düsseldorfu (doufám že to je dost na západ) považuje 160kmh už za relativně rychlou jízdu a normálně jezdí tak jako většina dopravního proudu těch 120 – 150 kmh? Kolem 200kmh tam jezdí málokdo, nehledě na to že obvykle je to vzhledem k provozu nemožné anebo dost nebezpečné.
      Vidět supersport jak jede 120kmh v pravém pruhu taky není nic vyjimečného. No a apropo 200kmh je pro velkou část aut i v západní části rychlost maximální nebo vyšší než dokáží vyvinout za ideálních podmínek.

      Jen mimochodem dle rozodnutí německého nejvyššího soudu řidič jedoucí na dálnici více než 130kmh má vždy část viny na případné nehodě.

  12. S článkem souhlasim, je to napsané přesně jak to je. Na dálnici vás spíš ohrozí a přizabije kokot co čumí do mobilu a jede předpisově než člověk který jede rychle a vnímá okoli. Takže se proberte vy ubožáci. Vaše názory jsou na kulku do hlavy!

    • Frajere, běž prosím odevzdat ŘP. Už jen agresivní forma psaného textu jasně vypovídá o tvém duševním stavu.
      Udělej tak dřív než někoho zabiješ. Auto nejní hračka ani kompenzace za flustraci z malého pindi. 😉

  13. Dvě rychle jedoucí/ honící se auta na jedné dálnici jsou dvojnásobně nebezpečné pro ostatní, než jedno rychle jedoucí auto…… nebo si myslíte že policejní auta jsou lepší…… a jejich řidiči supermani ?…….

    • To si nemyslím ale policie má v popisu práce trestat ty co porušují zákon aby ho mohli potrestat tak ho musí dohnat a zastavit.Podle vás šlo o honičku dvou aut podle mě policie konala svojí práci.

    • Konečně někdo kdo pochopil o čem redaktor psal ,děkuji
      A pro vás ostatní v článku nešlo tak o audi které jelo rychlostí 217 km/h ,ALE o policejní Superb který jel 225 km/h. aby piráta dostihl. To už není nebezpečné??

  14. Většinou na žádné články nereaguji, ale teď mi to fakt nedá. Autor článku musí být totální magor… Mám taky silné auto, ale jet po našich dálnicích i 150 km/hod je kolikrát síla. Každou chvíli někdo vyjede z pravého pruhu a pak je to jízda brzda/plyn. Jet 200 Km/hod je fakt sebevražda a v tomto rozhodně souhlasím s policií. A pokud jezdím po Německu, tak je téměř všude omezená rychlost maximálně na 130 km/hod. Takže pane Dittrichu, tento článek se Vám fakt nepovedl.

    • Pane Ivo silné auto nemáte, protože i moje žena jede někdy 200 a v našich autech to opravdu není poznat. Všichni co tady píšete takové blbosti jste takové auto nikdy neměli. I moje babička které je 78 jezdí cca 160-180 po dálnici

  15. Mělo by to být stejne jako ve Svycarsku, kde policista byl odsouzen za stejný přestupek – velmi rychlou jízdu, copak Superb jedoucí 225 km nikoho neohrozoval?

  16. Pane redaktore, pokud by mu někdo vjel do levého pruhu a stala se nehoda tak co? Policie by byla neschopná protože nezabránila nehodě? Proč se radši nezajímáte o youtubery (Taryho) který “jde příkladem” dětem. Když člověk jede 240 a dělá nebezpečné manévry tak už to je špatný že? Pokud by si jel jenom tak v levém pruhu kde nikdo není tak to je v pořádku?

    • Mrixy tu nejde o audi :pokud by někdo vjel do levého pruhu policejní Superb a stala se nehoda tak co??
      (Jeli bez majáků 225 km/h)

  17. Pane Ditrichu, myslíte si , že když by jel po dálnici 217 km/h 15 km od hranic s Německem v Rakousku, Holandsku, Belgii, že by to bylo jiné? Ve Švýcarsku by za to šel rovnou sedět. Proč Němci kontrolují 5 km před Rozvadovem auta mířící do Čech? Vždyť za 5 km už budou v Česku? Můžete mi to vysvětlit?

  18. Tak koukám, že si tu někdo léčí mindrák z polapení formou absurdního článku, z kteréhož si čtenář odnese pouze zjištění, že Lukáš Dittrich je hlupák bez kapky rozumu.
    Opět se přesvědčuji, že takovéto články snad píší cvičené opičky za krájený banán. Ačkoliv tato opička za tento výtvor by spíš místo banánu zasloužila pár facek..

      • Ne-e. Já jsem přesně ten vylízanej kretén, co jede v pravým až na konec zúžení, a na kterého pak všichni troubí a nadávají, že je předbíhám, když poslušně čekají nebo jedou v koloně v prostředním či úplně levém. 😉

        • Ano,ty jsi přesně ten kretén,co nezná zip (stejně jako ti před tebou)a proto na tebe troubí.Kdyby jsi aspoň jednoho pustil,tak by bylo vše v pohodě

          • 😀 přečti si co jsem napsal ještě jednou, nebo požádej někoho, aby ti vysvětlil co jsem napsal 😉

  19. Porušil zákon a hotovo. Co jste udělal pro to,aby se změnil zákon a na dálnicích se jezdilo třeba 200? Houby, jen remcat na diskuzích, jako plno dalších 😀

  20. Velmi lituji toho, že již neexistuje alespoň nějaká kontrola nad články různých autorů- nestávalo by se, aby se do éteru dostal takto hloupý článek!.. Tento autor zjevně patří do skupiny lidí, kteří si myslí, že pokud se nic nestane, tak se může všechno a zákony jsou jen prostředkem k otravování lidí.. Možná by si mohl zkusit uvědomit co by se stalo s takhle rychle jedoucím autem při sebemenším vyhýbacím manévru…- bohužel velmi často jedou kolem nevinní lidé.. Zajímalo by mne, jestli by takto “pohodového řidiče, který nic špatného nedělá” obhajoval stejně, kdyby mu způsobil nějaké rodinné neštěstí. Každý by měl přemýšlet předem co se může stát a je lepší být “trochu brzda než machr v base..” Řidiči by si měli uvědomit, že emoce a nervozita za volant zkrátka NEPATŘÍ! Jak by nám bylo na silnicích krásně, kdyby se lidé k sobě chovali slušně a ohleduplně- každý udělá občas chybu a je lepší se pousmát než být vytočený a agresivní – ale to je přeci o naladění každého z nás..

  21. Autor evidentně poukazoval na nesmyslné a nabubřelé termíny o nebezpečném chování rychle jedoucího řidiče. V okamžiku, kdy policisté začali dotyčného pronásledovat, se stali stejnými ohrožovateli jako on. Jaký je mezi nimi rozdíl? Měli by mlčet a být rádi, že oni se mohou svézt a jsou přitom chráneni zákonem. A lžou když tvrdí že ne!

  22. No nevim,ale me rychlost jako taková taky uplne nebere . Tedy pokud nepřileti auto a je jedno jake znacky a ve visu na mem kufru na me neblika ,ale v klidu s respektem počká az predjedu a pak neakceleruje do pandzabu…… Ten hon na piráty je fakt masáž a uplne mimo mísu. Daleko vic mi vadi telefonování , nezastavovani na stopce , na červenou, bezdůvodně pomalejší jízda nez je pro dany úsek , nesledování provozu, dodržení bezpečné vzdálenosti…..atd atd …. A policie ma super vybaveni na dokazování …. Tak kde je problem ?

    • Jeden z mála kvalitních názorů…Pokud jede v autě ŘIDIČ,tak ani vysoká rychlost není problém.Pokud debil,tak i když dodržuje předpisy,tak udělá průser.Třeba zrcátko.Pro většinu lidí naprosto zbytečná věc.A jak se to dá dokázat,že se do něj nedívá?Dokud se něco nestane?

  23. Chtěl vědět co by se stalo policistovi který by při nahánění v této rychlosti bez majáků neoznačený někoho zabil. Zbytečná smrt bohužel jsem dělal svou práci. Absurdní.

    • jojo, vsici budem cekat s rukama v kline az se nam prestupci a zlocinci prijdou nahlasit na sluzebnu :))))))

  24. Zajímavá diskuze pod článkem. Rozhodně platí legislativní úprava na daném území, nicméně je třeba se zamyslet trochu filozoficky, proč asi takový zákon máme.. Vznikl proto, že každý chce dělat všechno, protože si většina lidí myslí, že všechno umí a je líná něco dělat, aby se zdokonalila. Kdyby každý řidič řídil nejhůře jako například Ayrton Senna asi by nebylo nutné omezovat rychlost na 130km/h, že? Protože neumím pořádně lyžovat a nechci se to učit, tak jsem zásadně proto, aby se zákonem omezila ryhlost na sjezdovcách a to na bezpečných 30km/h a kašlu na to, že to někdo umí rychleji a lépe.. Kdo není hlopý a pozoruje svět okolo sebe, ten tuší že za prvé, největším problémem není rychlost, ale nevěnování se řízení. Za druhé je to počet řidičů, statictický je vcelku jasné, že pokud dáme auto a ŘP skoro všem, kvalita řidiče musí jít dolu, je to politicky nekorektní, ale je to tak. Teď ke zmiňovanému Německu, neomezit rychlost je opatření, které zajišťuje, že tamní řidiči se věnují řízení (viz jejich statistiky nehodovosti), protože pokud jedu na komunikaci, kde mě někdo může míjet 300km/h a více, tak pud sebezáchovy mi velí bedlivě sledovat provoz, abych náhodou neumřel..Na světě existují i jiná místa než Německo a nikde se žádná jatka nakonají, protože tamní řidiči na sobě společně pracují a nespoléhají na to, že je ochraňuje zákon. Myšlenka na závěr: Každý by měl vždy řídit tak jak nejlépe dokáže, nespoléhat na zákon že ho ochrání..neochrání, bolí to totiž vždycky stejně, ať je omezená rychlost či nikoliv..

  25. Buďme rádi, že máme policii a moudré experty, co určují pravidla. Já bych jinak ani nevěděl, kolik mám jet. Držel bych nohu na plynu a všechny bych pozabíjel!

  26. Však už pár nehod způsobili pri tom adrenalinovem honu na piráty co zrovna jeli doslova o par km v hodině více ….. Myslim, ze v tom je zakopanej pes jejich nerespektování ze strany řidičů i občanů….. Stali se z nich jen výběrčí penez do pokladny …. A z nekterych i kovbojove …..

  27. Božínku –rychlost nezabíjí …..prej pravidla platí pro všechny –,aby se každý nepokakal z těch pravidel , zákonů . Furt něco nakazovat , přikazovat , zakazovat …Co něco nechat na řidiči ? Ten jediný se musí včas rozhodovat , přizpůsobit se v dané situaci . To , že kvůli pár blbům co neumí řídit v rychlosti dáme plošnou maximální rychlost a pak vybírám výpalné od každého , který tuto rychlost překročí , tím jak je dávno prokázáno ničemu a nikomu nepomáhá a dokonce ani nechrání . Už neumíte sami myslet a rozhodovat se ! Musíme svítit i ve městech za jasného počasí ?? Kuva jako proč ? Jo protože pravidla platí pro všechny … Musíte jezdit i ve městech při popojíždění připoutaní ? To se už nemůžu ani rozhodnout co je pro mne pohodlnější či lepší ? Nee máme pravidla , sankce , represe …
    Za chvíli budou pravidla , kdy a s kým souložit a co mám žrát . —- a když čtu tady ty příspěvky dobře nám tak , jsme tupé stádo . Naprosto vygumované hlavy bez vlastního názoru řídící se pouze pravidly…
    Dřív jsem měl škodu 100 , jednookruhové brzdy a jezdilo se v obci rychleji než nyní v těch moderních autech …
    Po 22 hodině dokonce 80 km/h .
    Tomu říkám pokrok …K smíchu . Prej pomáhat a chránit — koho ? Před kým ?

    • Podle toho co se dnes a denne deje na silnicich se temi pravidly rada lidi vubec neobtezuje. A vypatlani jsou stejne.

  28. Ten článek psal člověk co jezdí tramvají a dálnici zná jen z youtube . )))) Profesional na svém místě.))))

  29. Z vlastní zkušenosti vím, že když jedu po dálnici vic1jak160, tak jsem skara soustředěný na jízdu a chování ostatních okolo mě. Když jedu 130, mám problémy neusnout. Argument nepřiměřené rychlosti při nehodě je scestný. Pokud dojde k nehodě, tak každá rychlost byla nepřiměřená. A je úplně jedno, jestli jel dotyčný podle předpisů. Problém není v rychlosti, ale ve schopnostech řidiče své auto ovládat, správně vyhodnotit situaci na silnici a včas reagovat.

    • Obecne – cim vyssi rychlost, tim vyssi pocet ridicu, kteri nejsou schopni pri dane rychlosti vozidlo ovladat. On si mysli o svych schopnostech kdekdo, kdeco. Faktem je, ze vetsina ridicu je tech prumernych. Za soucasneho stavu silnic, provozu a chovani ostatnich ucastniku by mel byt dobry ridic schopny vyhodnotit, ze jezdit nad limity je pitomost. A to nevztahuju na to, ze je nekde nejaka zapomenuta nebo uhozene umistena tricitka, ktera nezachrani nikdy nikoho.

  30. Do teť to tak děláte, řešíte a chlubíte se jen jasnými a jednoduše prokazatelnými případy. Z banality udělate velblouda a pokud možno exemplárně potrestat ať je vidět za co bereme prachy.

  31. Každá dálnice a třída silnice je projektována na určitou max.návrhovou rychlost.Tomu odpovídají poloměry oblouků,klopení,rozhledové vzdálenosti,umístění značení,atd. Kdo jede rychleji porušuje fyzikální zákony a je hovado. Zákony setrvačnosti platí pro každého.

    • a to, ze byly konstruovany před desitkama let, kdy auta splnovaly uplne jiny fyzikalni zákony ti nic nerika ty INZENYRE ??? ty mas asi IQ tykve – vytahni si palici z prdele a zamysli se, doufam ze nemas ridicak a nikde te na silnici nepotkam, sracko

      • wtf? :)))
        jak jiny fyzikalni zakony? Fyzikalni zakony jsou porad stejny.
        V dnesni dobe skrze vsemozny asistenty ani nepoznas kdy uz jedes na limitu svych moznosti. Pak staci, aby se lehce zmenily podminky a rozstrelis se o prvni patnik.

  32. Tady se odráží ovšem absurdita a licoměrnost reklamy a propagace v tržním systému. Všelijaké “Autorevue” a motoristické pořady nás krmí samými supersporty, vozy s maximálkou 250 a akcelerací na stovku za 5 sekund. Novináři, prodejci a odborníci je velebí a předvádějí jízdu s nimi na videu atd. Nikdy nikdo neřekne, že podobný sportovní styl je zcela nevhodný na naše silnice a většinou i v rozporu se silničním zákonem. Naopak, ti co se v reklamě podobných vozů nemohou nabažit, nám tady potom předkládají rozhořčené úvahy nad tím, jak jel někdo přes dvěstě.

  33. Tady si někdo neuvědomil, že opravdu není v Německu, kam zbývalo těch stále opakovaných 15 kilometrů. A pokud vím, tak i v Německu platí “oficiálně” stotřicítka. Takže velmi hodnotný článek úplně o ničem.

  34. V Německu je skoro všude 130 ??? Hmm, zvláštní.
    Jezdil jsem pracovně do Mnichova a moc dobře vím že to není pravda. Omezení jsou, ale jen někde nevážení pánové co tu píšete bláboly a v Německu jste byly možná tak prstem po mapě…
    A pravdou je tedy že je dost lidí co jezdí kolem těch 130…
    Ale taky je dost těch co využívají té možnosti jet si svou rychlostí, a pak jsou tu ti blbečkové co jedou 130 v levém pruhu a když je člověk vytroubí tak čumí jak telata.
    Jet 200km/h není nikterak nebezpečné, nebezpeční jsou právě troubové co jedou 120 a najednou vjedou do levého pruhu a kochají se…
    Já při dlouhých cestách při pomalé jízdě usínám ( žádný adrenalin ), při 150 a více jsem ostražitý a cestu perfektně vnímám. (V Německu…. pro chytráky)
    Asi tak…
    Ale samozřejmě v ČR musíme dodržovat pravidla, takže to nepřeháním.
    No ale přesně 130 po dálnici dneska jezdí snad jen …….. jak je jen nazvat… 🙂
    Takže zdravím řidiče co jezdí svižně a bezpečně a vy troubové co jezdíte max. 120 zůstávejte v pravém pruhu a ani nevykukujte ať se vám něco nestane nebo ať něco nezpůsobíte.
    Čus…

  35. Vážení, plně souhlasím s autorem článku a na věc mám úpně stejmý názor. Ano, zákon hovoří nějak. Na druhou stranu jel skoro po prázdné dálnici. A opravdu rád bych věděl, od těch, kteří se tu tak bijí za dodržování předpusů – opravdu jste nikdy předpisy neporušili? Tak vidíte. Takže takovéhele kecy mám nejradši. Kdysi jsem jel kvůli vozíku za autem 80 po dálnici z Plzně a na hradeckou D11, byla to tak šílená jízda, že jsem za volantem usínal a byl jsem milionkrát nebezpečnjší, než když si to pádím vysoko nad limit a sleduji provoz a dívám se dopředu. Jasný je, že nepojedeš 200, kde má každou chvili auto nebo plný pravý pruh,že?
    A jelikož policajti (asi) nepoužili majáky, když ho stíhali 225 km/h, tak byli stejně nebezpeční jako ten frajer v Audině nebo snad ne? Tak jakápak skvělá práce policie?? Jezdím podle citu a předvídám, nejezdím jak dobytek a taky ne strikně podle předpisů. To je daleko nebezpečnější než jezdit podle citu a situace. Toť vše.

  36. Autor použil selský rozum, bo není ovce a to se některým místním přizdisráčům vůbec nelíbí. Plně souhlasím a podepisuji článek autora. Rok jsem žil v Německu, jezdím s EVO X na 400 koních a jediné co mě ohrožuje bude větší polovina dementů hlásajících a hystericky se modlících za zákonné limity rychlosti. Autore Děkuji za článek a neřeš to stádo.

    • Přesně, díky bohu za normálně uvažjící lidi. Kéž by takových bylo víc a hlavně těch, co vymýšlí ty nesmyslný zákony.
      Zábavný je, že nikomu nepřijde nebezpečné např. 30 tunový kamion, který jede 90 km/h. Ale osobák, který zastaví “relativně na fleku”, jedoucí na 90 130 třeba, je nebezpečný a řidič musí být pro výstrahu likvidačně potrestán.
      Jo a ještě tu asi nezazněly argumenty až ti nekdo zabije dítě 🙂

  37. V německu se rychle jezdí a jde to, 130 je tam snižováno značkami. Pokud vím tak za vybořené policejní Bmw civilní osobou z hradu nikdo odsouzen nebyl…že by česká spravedlnost pro chudé….:-)

  38. Můj názor jezdit rychle není trestné ,ale trestné je to v jakém stavu jsou naše silnice viz dálnice za to by mněl někdo platit co se tu prokrade peněz !!! každý at jede na to na co má jsem nula amatér pojedu jako sráč, a budu řidič na úrovni vím na co mám a co si můžu dovolit tak pojedu, a jet na dálnici i víc jak 200km/h je preci krása a perfektní relax,ale bohužel néé v Čechách tady je to konec světa a vydírání různými zákony a omezením když se chcete svést musíte do EU a už i Poláci mají lepší silnice a dálnice než mi …jed tak na co máš a bez diskuze …

  39. Jak je videt, dneska uz opravdu muze na net psat nesmysly beztrestne uplne kazdy, kdo ma pripojeni a klavesnici.
    Tenhle pisalek clanku bude hodne mladej a zakomplexovanej, typickej vyplod dnesni doby- koho zajimaji zakony CR, ze? Na zapade je to jinak, tak co taty resime, place onen usmrkanek. Hele sasku, zakony jsou od toho, aby se dodrzovaly, klidne i 30 metru pred statni hranici, jasny?

  40. To je fakt tragédie tenhle článek……Kdyby se autor aspoň podíval do mapy, tak by zjistil, že o 15 km dál už vůbec žádná dálnice není, silnice je svedena do dvou pruhů a platí tu klasická 90. A to jak na české i německé straně. Takže takový kec, že o 15 km dál by už vysoká rychlost nikoho nezajímala, je totální blábol pana Dittricha. Asi už nemá o čem psát.

  41. Vždy je problém s retardákama na silnici jedu 80-90km/h jsem bezpečný řidič hovno , jsem magor a brzda v provozu mluvím o osobních vozidlech tak už to nefunguje doba a provoz na silních je dávno jinde než naše zastaralý uhnilí zákony..Zkus jet v německu 130 v rychlím pruhu tam ti dají tě vyfakují a vytlačí na svodidla noumo…tady je to kšeft a jeden velkej podvod kamery radary mýto a jen platit pokuty a odevzdávat řidičáky ..jedno velké fuj fuj fuj!!! ministři co tyto zákony vytvořili a přijali povozit po D1 a D2 aspon týden v kufru aby viděli co se děje v reálném řízení aut..

  42. Někteří rádoby “novináři” by si dobrovolně měli useknout ruce. Tohle mohl napsat asi jen naprostý imbecil, s inteligencí osmiletého dítěte, držitel řidičského oprávnění skupiny chůze pěšky za doprovodu dospělé osoby.

  43. Je úplně zbytečné tady ty reakce číst. Všichni jezdí jako Niki Lauda, všichni mají auta ve 100% pořádku, všichni by si předpisy vykládali po svém, protože tomu nejvíc rozumí, všichni mají péro až na zem. Jestli nechcete dodržovat zákony a předpisy a nejlíp víte, co je a co není správné, tak odjeďte do toho Německa, tam z vás budou na větvi. Sice budete jezdit po dálnici bez omezení, ale jinde si zkuste dělat, co vás napadne, jako to děláme tady v tom našem bordelu. Velmi rychle se budete vracet. Oni jsou totiž zvyklí předpisy dodržovat.

  44. Neschvaluji porušování platných předpisů v ČR a ani si ale nemyslím, že by zmíněná porušení rychlosti byla táááák životu nebezpečná, jak se tu mnozí diskutéři snaží prosadit. Co na dálnicích chybí je prevence. Kdyby česká Kobra 11 po nich proháněla raději označená auta, byl by na řidiče větší psychologický tlak a jezdili by více ukázněně. Honění se za “piráty” v neoznačených autech a následné vybírání pokut je dobré pouze pro obohacování státní kasy, bezpečnosti na dálnicích to nijak nepomůže.

  45. Pravidla i tresty jsou předem známé. V Anglii jezdí vlevo, takže jízda v protisměru na dálnici se dá taky dost primitivně obhajovat..

  46. Již jste viděli jet policii 220? Kdo jim to dovolil? Jsou nebezpečím na silnici pro nás ostatní řidiče kteří jedeme po dálnici 130. Oni nemají majáky když někoho honí? Již jsem se s nimi setkal jak se řítí vysokou rychlostí za někým kdo jede rychle nemají zapnuté majáky a ostatní řidiči je nezajímají.
    Měl jsem dojem že se dva blbečci snaží tomu třetímu vpředu ukázat komu to jede víc a přitom mě málem smetli z vozovky.

  47. Ale běžní řidiči na dálnici předpokládají, že ostatní také dodržují předepsanou rychlost.
    A dá se v provozu těžko předvídat, když jede nějaké hovado 250.

  48. Policie bez majáku ve 220km/h a nebo řidič v rychlosti 220 km/h je totéž. Oba porušují předpisy s tím rozdílem, že policejní auto se skrytými majáky porušuje navíc i vyhlášku č. 341/2014 ministerstva dopravy v příloze E bod 5,6 a 7 a tím je vozidlo PČR nezpůsobilé pro provoz na pozemních komunikacích.

  49. tak když už se tedy bavíme o dodržování předpisů tak si prosím všichni dohledejte vyhlášku ministerstva dopravy ze dne 19.12 2014 v příloze E bodu 6 na strr 49 se dočtete toto: Zvláštní vystražná a světelná zařízení jsou umístěna na vozidle tak, aby vždy nejméně jedno bylo přímo viditelné z kteréhokoliv místa na vodorovné rovině 1m nad vozovkou, vzdáleného 20m od tohoto světelného zdroje. Posuďte sami zda skryté výstražné světlo je viditelné 360° kolem dokola. Bod 5 upřesnuje umístění toho světla co nemají na střeše a měli by mít. A bod 7 upřesňuje použití doplňkových světel( to jsou ty co mají nový policejní škodovky skrytý)mimochodem boční světla v okýnkách za řidičem a spolujezdcem směřující do stran jsou taky v rozporu s touto vyhláskou. Mají být v přední části tedy u řidiče a spolujezdce a ne v zadu. Tak kdo tady má vozidlo nezpůsobilé k provozu na veřejných komunikacích? Takže až mně budou stavět tak je to bude bolet víc než mně. Budou stranou žalovanou a budu žádat kontrolu policejních vozidel na STK a odebrání technického osvědčení v případě že nebudou splňovat legislativní požadavky.

    • To se ví dávno,že policajtům tajné auta nesplňují předpisy.Jenže,kdo jim odebere techničák?Další polda?Asi těžko!Sám policejní prezident se vysmíval novinářům na otázku,když přebíral zamaskované auta,že mají všechno schválené a ještě dodal,že si to schválila policie sama.

    • Jakže to říkal ten Dr. Štrosmajer?!?
      Kdyby hloupost nadnášela…

      Tak teda šťastný let, ptáčku a hodně štěstí až budeš tu PČR žalovat a “žádat kontrolu pol. vozidel”…

      Jelimane

  50. Doporučuji rychlíkům si zkusit vrazit do zdi za chůze rychlostí kolem 3 až 4 km/h a to se jedná o bezpečnou chůzi.

  51. Měl jsem možnost vidět, jak řeší provoz na dálnici policie v Itálii. Silná Alfa Romeo v plných policejních barvách a s puštěnými majáky jede v pravém pruhu 120 km/h. Vidíte ji na kilometr, než je povolenou stotricitkou predjedete, trvá to. Nikdo nebude riskovat vyšší rychlost. A pak i oni vás vidí na kilometr před sebou. Takže všichni dají tempomat, a celá dálnice plynule jede. Jen policie nevybere za pokuty. Řešení u nás – dvě auta letí za sebou přes 200. Ale bude pokuta. Co je lepší pro bezpečnost ? I když, daleko víc mi pije krev značka s třicítkou, co hlásá “za 14 dnů se tu bude něco opravovat”. Znáte ji taky ?

  52. Autor článku má naprostou pravdu.Když pojede dodávka s podválem po D1 z Prahy na Mirošovice na tŕíproudovce bezdůvodně v prostŕed tak si toho policajti ani nevšimnou ale když tam někdo pojede 200 tak ho sejmou.Myslim si že 99 % českých řidičů ani neví že ani ve městě nesmí jet bezdůvodně v prostřed nebo nedejbože vlevo pokud nejsou všechny pruhy plný.A i na tohle policajti kašlou.Jezdím každých 10 dní do Německa a denně mezi Prahou a Mirošovicema takže s autorem článku naprosto souhlasím .Jezdím do Berlina s velkou dodávkou a jsem zvyklej jet v Německu 160-190 km/h a pak když přejedu čáru k nám tak v těch místech co slovili tu audinu jezdím s šestimetrovou dodávkou 160 .Desítky let máme na autobáně 130 ale nikomu nedochází že litrová oktávka jede 200 litrovej yaris jede 190 ,dvoutunový 3 metry vysoký movano jede 195,patnáct let starej naftovej jeep gch jede 190 .Myslím si že aspoň 160 už mělo bejt dávno u nás na autobahnu povoleno.Ještě k těm vprostředjezdičům :když jedu denně do Mirošovic z Prahy je fakt frustrující když jedu poctivě vpravo 130 km/h a podlíždím (i když to nesmím) auta vprostředjedoucí kilo.Na některé to zapůsobí výchovně dojde jin že jsou za blbce a uhnou do pravého pruhu.

  53. Zrovna po D6 jsem jel včera z Německa a předjížděli mě policisté v označeném autě… Od chebu až na brezovou jsi to valili 150+… Tak kde jsme

  54. V Německu při na dálnici se přihlíží k tomu pokud nějaký účastník nehody jel rychleji než 130km/h. A je obviněn z toho že výraznou měrou k nehodě přispěl, byť ji nemusel způsobit.

  55. Jestli autor vystudoval žurnalistiku, tak se divím, že dostudoval. Kdyby tohle napsal při praxích, tak letí. Základní pravidlo žurnalistiky říká, že autor má psát pouze objektivní fakta a ne subjektivní názory. A doporučil bych autorovi zkusit jet na omezeným úseku v Německu, kterých tam je jako hub o dešti, jet o skoro 90 km/h víc. Když ho chytnou, tak přijde o papíry, o auto a pěkně si poplatí. Tolik asi k tomu…

  56. Vážení obhájci závodníka v Audi. Myslíte, že ten, kdo jezdí místo povolených 130 200-kou, jede v obci 50 ? Těžko. A to je taky v pořádku ?

  57. Zdravím všechny, za mě, ať si každý jezdí jak chce. Podle mě kdo um, jezdí, kdo neumí je plný slov “irelevantní a zskon”. Za moji pracovní praxi mám vyzkoušené, že 90% lidi už jen nastavením sedačky ohrožuje sama sebe a to nemluvím o nevěnovani se řízení vlivem telefonu, až po přehlížení zrcadel. Vy co jste zde za moralisty, srdnatě na skutr 125ccm, máte všichni oprávnění a zkuste se při předjíždění koukat na okolí co se děje za volanty ostatních. A pak začnete tvrdit, kdo je vlastně ten pirát. Zdar všem vašim názorům………

  58. Ta hlídka policajtů musela být asi pod vlivem drog.Proč pronásledují auto tolik kilometrů,když stačí dát vysílačkou echo kolegům 10 km napřed a ti ho zastaví?Tak jen zbytečně mohli policajti zavinit nehodu když stíhali tohoto piráta.Určitě policie svým autem převýšila rychlost toho stíhaného piráta aby ho vůbec dostihli.Myslím,že naše policie má za vzor Kobra 11 a Šílený Max,jinak si to nedovedu vysvětlit.Až tady budete proti mému názoru vykřikovat tak si uvědomte,že kdyby ti poldové sejmuli třeba někoho z vaší rodiny a on zemřel tak už tak nadšení pro policejní naháněčky nebudete!

  59. Plně se s obsahem článku ztotožňuji.
    Oceňuji prezentaci totožné situace v Německu (15 km) pro zhodnocení situace v širších souvislostech.

  60. Předpokládám, že řidič v noci po dálnici jede na tlumená světla, aby neoslňnoval ostatní řidiče, kterých jsem na videu viděl dost. Skutečně je na světě někdo, kdo si myslí, že dohledová vzdálenost 60 m je bezpečná pro zastavení z rychlosti 200 km/hod? Dotyčného prosím, aby se při svých naivních závodnických pokusech raději rozmázl o mostní pilíř, který si s jeho genialitou poradí, a nebral s sebou na věčnost normálního účastníka provozu.
    Samozřejmě pomíjím skutečnost, že hrubě porušuje předpisy, což je špatně. Nejsem zrovna loudal a taky jsem se ve dne na suché a prázdné Německé dálnici 200 km rychlostí svezl. Tam mj. všicni počítají s možností takto rychle jedoucích vozidel. U nás v souladu s předpisy ne – pokud nejedou pod majáky.

  61. Naše silnice ani schopnost většiny lidí není schopna ovládat takto jedoucí auta. Až se budete dívat do rozsekaných aut na zraněné a mrtvé,mnohy to ani nezavinili nebo budete muset jet oznámit příbuzným,že marně čekají.Ti jejich blízcí se už n i k d y nevátí. A to jenom kvůli jednomu,který si dokázal,jak umí rychle jezdit a náhodou mu to nevyšlo. Je to sobecké od jedinců,kteří se přeceňují, ale za to platí jiní. Potom vlastně my všichni.Léčení,invalidi, pozůstalí ….. Potom hodnotit práci policie může jenom ten,který tuto práci někdy dělal.Vy kecálkové od piva to asi nebudete. Kdo byl v tom autě,mohlo být kradené a pod. A věřtě za více než 20 let v této profesi jsem něco viděl a zažil.Je mě Vás líto.

  62. No předem podotknout, že v Německu ty dálnice vypadají jinak než u nás. A navíc ve většině případů mají ploty proti zvěři které u nás opravdu nejsou proto si můžou dovolit tam lítat 200 km/h. Navíc pokud je tam nějaká nehoda jsou tam během chvíle a odstranění probíhá opravdu rychle. Oproti u Nás. A jak někdo píše, že se v Německu jezdí 130-140 tak byl v Německu zřejmě jen ve snu. Běžná rychlost 160-210.

  63. Žiju v německu a v rychlosti nevidím žádný problém.Běžně jezdím oněch katastrofálně nebezpečných 200 a žádný problém ,pokud tady nepotkám čecha ,který si sem přiveze svoje móresy.Takže jede svojich 130 v prostředním pruhu a pravej je volnej.Tudíž ho rychlejší auto ve 150 musí předjet levým a je na průser zaděláno,protože se za ním vynoří někdo kdo jede mnohem rychleji než 200.Tak kdo je nebezpečnej ,ten co jede rychle a nebo ten co blokuje bezdůvodně prostřední pruh.Tady v německu řidiči koukají do zpětných zrcátek takže když jedu rychle v levým tak včas ten pruh uvolní.Je to až s podivem,jak to funguje.Když se nenajde blb co jim znemožní se uhnout do prostředního.

  64. Já chápu autora článku a dalších pisálků do podobných “motoristických” serverů. Byla by to paráda jezdit po dálnicích nadupanými auty, tak 250 km/h a PČR by akorát “důsledně” pokutovala pletoucí se řidiče v levém nebo prostředním pruhu. Naštěstí tady takový svět ještě nemáme to radši klidně přispěji policii na Superby. Mimochodem, že je tak trápí právě “okupování” levého pruhu, a co třeba nedodržování vzdálenosti mezi auty, kvůli čemu je spousta nehod v levém pruhu (Jižní spojka v Praze by mohla vyprávět), nebo třeba vytvoření záchranářské uličky (tam jde opravdu o život), to už je nezajímá vůbec.

  65. Logika nekterých …jezdim tak rychle, jaký mám auto…PSD me nezajimají….regulace rychlosti je blbost…atd nehodu budu rešit až se stane..atd to sou hrdinové co vubec neví jakou cenu má lidský život a potom když se to stane, tak toho strašne litují a víckrát to neudelají…..Jen – oni….oproti nemecku sou lidi strašne arogantní…kto to pozná, tak ví proč…proč se stane z čecháčka v nemecku slušný ridič ? a když dojedu za hranice, strácí mozek…! Na slovači je to uplne stejný jak tady….50 neplatí ve meste !!!???

  66. Skvěle napsaný článek. Líp bych to nevyjádřil.

    Jinak je krásně vidět, jak rozdělená naše společnost je. Sotva někdo vyjádří svůj názor, který se nemusí shodovat s názorem někoho druhého (ať už většinovým či ojedinělým), následuje odsouzení, posměch, urážky, vulgarity. Tím se postupně posouváme do stavu, kdy je lepší nemít buď názor vůbec žádný (však on to za mě někdo rozhodne, což může nahrávat elitám s ne úplně čistými úmysly), nebo se ke svému názoru nehlásit. Ani jedno není dobré.

    Naučme se toleranci a úctě ke druhému, ať už má názor jakýkoli. A když už má odlišný od toho našeho a máme potřebu to komentovat (i když / přestože se nás na náš komentář nikdo neptal), dá se to vyjádřit slušně a s respektem. Jinak se z nás stává stádo hulvátů…

    • Až na to,že je zcestný…Na dálnici se toho po nás moc nechce. Jet 80-130, co nejvíce vpravo a s dostatečným odstupem a zbytečně nepřekážet. Platí to ve dne i v noci. Pokud to někdo nepochopí, je tu policie, které zákon ukládá povinnost “konat” a toto jí zákonodárce umožňuje za užití výjimek z obecných pravidel. To by pochopili i ve zvláštní škole, že chyba není na straně policie.(autor zřejmě nepochopil a tak hejtuje). Můžeme se tedy bavit o tom, proč je ta rychlost 130. Pomineme li vozový park a stav dálnic(jámy, kusy bordelu co někomu vypadnou, běhouny..), zbyde nám už jen pár nebezpečných faktorů : k smrti unavení a myškující kamioňáci (Maďaři, Bulhaři, nesmrtelní Poláci, Srbové, Turci…), Dovozci aut všeho druhu, vystresovaní řidiči služebáků, důchodci, začátečníci, maminy, závodníci, vybrzďovači, ignoranti, hendikepovaní, labilové, svátečníci…Ne každý je v ideálním psychickém a fyzickém rozpoložení připraven a natěšen řídit. Já osobně si od přesunu přeji už jen jediné – dojet celý, v rozumném čase a nestát někde v koloně. Závidím pacientům, kteří řeší otázky, proč to nejde 260kou

  67. Po přečtení většiny komentářů jen žasnu.
    Všichni si tu nadávají a ponižující.
    No myslím si že se to bude týkat asi i mě.

    Co jsem z toho článku tak pochopil tak se policie chlubí zásahy na dálnicích.
    Ale pisatel článku tam napsal ze v obou případech i policie porušila zákon.
    Jet 220km bez majáku a zapnout ho az kdyz pronasledovane auto dojedu to si myslim asi porušení zákona je. Nebo snad ne?
    Kdyz už nekoho stíhám tak s majakama. A to uz od začátku změření.

    Je to jen můj názor tak mi za to nenadavejte.

    • Pokud policejní vůz jel 220 bez modrého majáku, šlo jednak o ohrožení ostatních řidičů a jednak porušení zákona. To je bez debat a pokud k tomu má někdo nějaký důkaz, měl by ho předat GIBS.
      Nicméně autor článku pouze naznačil, že policie obvykle maják zapíná až po dohnání provinilce. Neříká, že tomu tak bylo i v tomto případě. Proto asi nemá smysl se o tom víc bavit.

      Co se týče nadávání, souhlasím že úroveň je strašná. Co je ale ještě horší, k nadávkám se uchylují v první řadě spíš zastánci vysoké rychlosti. Tedy lidé, kteří by chtěli jezdit riskantním způsobem, nejsou schopni krotit ani své emoce. Jak tedy mohou jezdit tak, aby neohrozili ostatní? Byť sám jsem ještě před deseti lety jezdíval o něco rychleji než bývá povoleno a nikterak mi nevadí, když po dálnici někdo jede 150, přečtení této debaty mne přesvědčilo, že řidiči v tomto státě si žádnou benevolenci nezaslouží. Až budeme muset uvolnit silnice robotům, bude to nejen díky bolševikům v Bruselu, ale i díky podobným vytečníkům.

  68. No takto, nedávno mě orgáni pokutovali. Ve stovce. na cca 300 m snížené na 80 pro mě zcela nepochopitelných důvodů, jsem jel 103. Tihle speciálové (speciálně velcí kokoti) zastavili, nic je nezajímalo, žádná dechová zkouška, nic, jen rychle 500Kč, aby mohli jít vydělávat dál. Takhle si heslo pomáhat a chránit nepředstavuji. Každopádně, jeli za mnou cca 500 m stejnou rychlostí, bez označení, za kteoru mě pokutovali…a jestli mě nějaký debil bude řáíkat, že na to mají právo a že jsou speciální útvar, tak by mě zajímalo co je speciálního na tom chytat lidi, co jedou o 20 km/h víc. Jak jsem říkal jsou to kokoti a být policajtem už dávno není něco čím by se člověk mohl chlubit…

  69. Přečtete si článek prezidenta policie v Austrálli, který říká, že je třeba, aby policie byla vidět !!! a ne se schovávala a tajně měřit. Měření e represe není ta správná cesta. Prevence je v tom, být vidět !!!

  70. Autor tohoto článku pouze potvrzuje tvrzení prezidenta Zemana, že většina novinářů jsou blbci. Tento pán, ale tomu dal opravdu korunu. Větší snůšku nesmyslů jsem dlouho nečetl.

  71. Ja si myslim, ze kde je 130 mam jet 130, kde je neomezeno muzu jet kolik chci, vetsinou jezdim tudy stejne 130-150, protoze mi to neprijde pohodlné jezdit 200. Myslim si ze lidi, co jezdi tak rychle maji na draha auta, tak maji i na zaplaceni pokuty… budte lidi dobry!!!!!

  72. Tak zákony jsou nastavený pro čr na limit 130km/h tak i kdyby to bylo 1km pred hranicemi s Nemeckem nikoho to neomlouvá.Ta hranice tam z nejakého důvodu je. Pokud jedu na dálnici v De. počítám s tím ze se tam prostě jezdi nad limit českých Felicií a starých pleček.

  73. VŠUDE UMÍRAJÍ LIDÉ V KAŽDÉ DOPRAVĚ LETADLA VLAKY LODĚ AUTA KAMIONY MOTORKY KOLA TO PATŘÍ K ŽIVOTU A TÍM ŽE BUDE NĚCO OMEZOVÁNO NAŘIZOVÁNO JED MÁLO JED OMEZENĚ JED POMALU JE JEDNA VELKÁ HOVADINA A OMLOUVAT SE ON ZEMŘEL TEN JEL RYCHLE NEZVLÁDL NUEŘÍDIL BLBOST PROSTĚ TO TAK JE A ŽÁDNÝ ZÁKON TO NEZMĚNÍ TEDY LOGICKY BY NEMĚLO STK VYDÁVAT POVOLENÍ K JÍZDĚ VŠECHNY AUTA JEDOU VÍC JAK 130KM/H A NESPLNUJÍ VYHLÁŠKU PRO POUŽÍVÁNÍ SILNIČNÍ DOPRAVY DÁME TEDY VŠEM AUTŮM OMEZOVAČE A VÝROBCI AUT DO BUDOUCNA BUDOU MUSET VYRÁBĚT AUTA POUZE NA RYCHLOST NÉÉ VYŠŠÍ NEŽ 130KM/H…

  74. Jak to asi dopadne v Německu pokud řidič pojede na úseku omezeném na 130 km/hod 217 a budou tam policajti? Autor je naprosto mimo realitu, proto píše sem a ne na nějaký hodnotnější server. Tam by mu takový blábol nezveřejnili. Ale zase na druhou stranu, minimálně dal o sobě vědět Hodně pracovních úspěchů pane Dittrichu.

  75. Asi to pan policejní prezident ještě nechápe, ale PČR si sama nemá pravomoc schválit ani barvu tkaniček do bot. Takže samolibá prohlášení tohoto zaměstnance státu, jsou trošku mimo mísu. Ono to po první prohře u soudu dojde více lidem, že účel nesvětí prostředky.

  76. Autor má v hlavě slušně vyvětráno. Zkuste si jet v Německu 217 v místech, kde je omezená rychlost na 130 nebo někde na 120 a pak něco povidejte. A že takových úseků je tam dost. I v místech s neomezenou rychlosti jezdí Němci kolem 150-160km, minimum z nich jezdí rychleji. Naopak nejrychleji se tam většinou řítí namachrovaní zbohatlíci z Čech nebo východní Evropy. Policie má dohlížet na dodržování všech pravidel a pokud u nás platí 130, tak logicky je její povinnosti zastavit někoho, kdo se tu řítí 217, a řádně jej osolit. Zkuste podobným způsobem jet v Rakousku na 130ce a vrátíte se domu busem.

  77. Po precteni clanku mam dva dotazy?
    Jaky duvod ma PCR k pouzivani neoznacenych vozu na dalnicich?
    Jaky duvod ma PCR k zapnuti vystraznych svetel az po dojeti a ne ihned pri zahajeni tzv.stihani? To by urcite melo vliv na delku pronasledovani, pokud jde jen o ridice ,co jede rychleji.

  78. Domníval jsem se, že je v článku popisovaná situace v České republice. pokud tedy policie postupovala podle českých předpisů, lze s ní jenom souhlasit. Kdy byl někdy v Německu, je mu známo, že se s nim jejich policie nemazlí, nesmlouvá. V Německu umí měřit rychlost na hranici obce a trvají na dodržení této rychlosti. Prosím, aby Policie ČR po všech vyžadovala dodržování předpisů a zákonů platných v tomto státě. Je jedno, jestli je to 15 km od hranic nebo jiná vzdálenost.

  79. V podstatě s vámi souhlasím, jen k jízdě v Německu bych dodal to, že tam je doporučená rychlost 130, když tam pojedete 300, nic se neděje, ale nastane-li nehoda, máte velký problém, a může se stát i to, že budete uznán viníkem v případě který by vám při 130 km prošel. Přeji hodně šťastných kilometrů.

  80. Naprosto souhlasím, jen bych to doplnil o to aby také zastavovali a trestali ty řidiče co bezdůvodně jedou pomalu a brzdí ostatní.

  81. Předně. Jednou nohou jste v base když pokaždé sedněte do auta a pojedete 20 a nebo 220.
    Ve 105l šlo zajet Praha Ostrava pod 4 hodiny. Později Praha Brno i za hodinu. Samozřejmě že ne predpisove, ale pokud máte trochu nadhled a nejste magor tak to jde jezdit rychle. Rychle, ne závodit. Pokud vidíte na tachometru 200 a jste z toho podelani tak to radši nezkoušejte ani v Německu. Protože se zapomenete z vyděšení koukat za sebe, jezdí tam i rychleji. A před sebou odstup na případnou reakci.
    Nejvíc mi změřili 237 v Chorvatsku – 3000 a 50 éček do kapsy. A to jen proto že jsem vjel do levého pruhu před magora který se mi lepil na zadek na 10 m ve dvoustovce a za ním jel policejní Ford co ho měřil.
    Rychlost dodržují jen tam kde jsou radary a nebo stávají policajti a..body mám pořád všechny. Dokonce jsem od 1985 nezpusoblil žádnou nehodu vlastní vinou.
    Ale podle spousty jiných budu asi ten pirát silnic. A to každý den co sedím v autě.

    • Pirát jste . Už jenom tím , že riskujete . Dobrých rychlých řidičů a jejich obětí jsou plné hřbitovy . A to těm dobrým řidičům se většinou třeba tisíckrát předtím také nic nestalo až , do doby , kdy po tisíc první roztřískaly sebe či ostatní . Můžete být skvělý řidič , zvyklí jezdit vyššími rychlostmi . Můžete mít pravidelnou vyšší rychlostí vypěstované reflexy . Ale jednou může přijít chvíle , kdy vám ani um , ani reflexy nepomůžou a čím vyšší rychlostí právě jedete , tím méně času a méně šancí budete mít k řešení nastalé situace , navíc následnými horšími až fatálními následky .

  82. Jet 200 podalnici není s dobrým autom žádné umění, když se opravdu doustředíte na jízdu. Problém je, že ostatní řidiči nejsou zvyklí na rychlá auta, při přejíždění do levého pruhu se podívají do zpětného zrcátka jen na zlomek vteřiny a nedojde jim, že to za nimi auto za nimi může jet jednou tak rychle a než zapnou blinkr a začnou přejiíždě do levého pruhu uběhne několik vteřin, během kterých už se do zrcátka nepodívají, samozřejmě auto v levém pruhu, je mezitím u jejich zadního blatníku. Nejhorší jsou zamindrákovaní bezohlední zoufalci, kteří si myslí, že jsou nejrychlejší, proto přejíždí z pruhu do pruhu, i když vidí jiné auto, protože jsou si jistí, že dostatečně rychle zrychlí, nebo spolehají, že ostatní jim musí uhnout, nebo včas zareagují a přibrzdí. Proto i když umím jet přez 200 jezdím max do 150 a to ještě jen na rovném úseku a když jede málo aut. Když natrefíte na nějakého takového moulu v pravém pruhu, je často i povolených 130 hodně.

  83. Souhlasím s tím co je zde napsáno. Ano, na jednu stranu je problém rychlost a protože Audi povolenou rychlost překročila, byla potrestána. “NEOZNAČENÝM AUTEM, BEZ VÝSTRAŽNÝCH MAJÁKŮ JEDOUCÍ DALEKO RYCHLEJI, NEŽ ZMIŇOVANÉ AUDI” , ale to je v pořádku. Když se tu někteří oháníte tím, že v sousedních státech by Vás za rychlou jízdu také zastavili, tak máte pravdu, ” ALE V AUTĚ SE ZAPNUTÝMI VÝSTRAŽNÝMI MAJÁKY”. Osobně považuji za daleko horší, když někdo na padesátce jede devadesát, i policie v označeném autě, a o 100 metrů dál je křižovatka. Proč já mám jet 50km/h a oni nemusí? Jen proto že na autě mají naspáno pomáhat a chránit? Blbost. Zdržování provozu je taky porušení zákona a nikdo s tím nic nedělá. Nejvíc mi vadí rádoby řidiči jedoucí mezi 40 – 90km/h, kteří každých 100 metrů mění rychlost, takže vlastně ani nevím kolik mám jet a jak mám dodržet “bezpečnou” vzdálenost. Naučte se jezdit plynule, dát blinkr, kouknout do zrcátka(zpětného) a pak teprve vybočit z pruhu a přejet do toho rychlejšího. POKUD ZÁKONY, TAK PRO VŠECHNY STEJNĚ A NE KAŽDÉMU JINAK.
    Tak se zamyslete nad tím co je vlastně v článku napsáno a na co autor poukazuje a taky nad tím, jak se chováte na silnici. Chápu že Avie nepojede z kopce 90 – 100, ale nechápu proč nový rapid jede 45.
    Rychlá, ale soustředěná jízda je daleko bezpečnější než pomalá nesoustředěná.
    To je asi tak vše co k tomu chci říci a klidně mi nadávejte, já si za tím, co jsem napsal stojím.
    S pozdravem bezpečnému a plynulému provozu přeje Michal. 🙂

  84. Proč tady každá chytrá hlava pořád mluví o Rozvadově, když ten s D6 nemá vůbec nic společného? ‍♂️ A jestli má někdo problém s dodržováním zákona, tak pak musí počítat s následným trestem, nic víc nic míň ‍♂️ Omezenost některých zdejších komentátorů je velice úsměvná.

  85. Mě by zajímalo až takovy tupec co letí po dalnici přes 200km/h zabije někoho z rodiny….těm co tu blbě komentují a tomu co ten článek napsal…..to bude obrat v názoru…..

  86. Aha.
    Takze budeme pokutovat lidi, kteri jedou rychlosti, na ktere je to jejich auto dimenzovane (Audi).
    Nebudeme krive mluvit o policajtech, kteri v podstatne horsim aute jeli podstatne rychleji, bez majaku.

    Kde to jsme?
    Neznate zakladni poucku, ze “neni zlocinu bez obeti”? Kde je v tomto pripade ta obet???
    Proste sejmeme nekoho, kdo nikomu zadnou skodu nezpusobil.
    A naopak, kdyz nekdo zpusobi nehodu, protoze je hovado, nebo proste proto, ze NEUMI RIDIT, tak se mu nic nestane, protoze ke skodam do urcite vyse skody se ani policie volat nemusi???
    Takze tu v klidu mohou jezdit hovada, ktera:
    – nevedi, ze na dalnici a silnici pro motorova vozidla se jezdi ZASADNE VPRAVO a z praveho muzete vyjet POUZE TEHDY, kdyz predjizdite
    – neumi se rozject do kopce a kdyz jim na krizovatce v kopci blikne zelena, ucouvnou si metr
    – nevedi, kde maji radici paku a plynovy pedal. Kdyz po bliknuti zelene ten pred nimi ujede 100m, tak plyn a radicku teprve zacnou hledat.

  87. Pokud měl spěchající řidič v úmyslu jet přes 200Km/h i za hranicemi, tak by ho němečtí policisté zastavili úplně stejně a měl by to ještě dražší. Dálnice D6 za Chebem před hranicemi končí a navazuje na ni bundeska, kde je max. dovolená rychlost 100 km/h. Autorovi unikají fakta, ale nechybí mu odvaha tvrdit, že rychlost 200 km/h je bezpečná. To bych se odvažoval tvrdit na rovné dálnici uprostřed širého lánu, mezi které D6 nepatří. Řidič prostě riskoval a policisté ještě víc, aby toto nebezpečí vyřešili.

  88. Suma sumárum . Policie by dle autora článku neměla stíhat auta překračující povolenou rychlost , z důvodu překročení povolené rychlosti stíhajícím policejním vozidlem . Rád bych věděl , jestli by obhajoval podobný názor ve chvíli , kdyby se podobný bezmozek řítící se po silnici dvojstovkou rozstřelil o auto s jeho nejbližšími .

  89. Když tady čtu ty příspěvky vševědoucích agresivních hovad v čele s Dittrichem, pro které neplatí zákony, je evidentní, že zásah Policie a následná medializace byla správná. A je třeba to dělat častěji. A klidně si argumentujte těmi řidiči jedoucími 90 km/h v levém pruhu. Já jsem někoho takového snad ještě nepotkal, ale hovad jedoucích “bezpečně” 170 potkávám víc než dost.

  90. Tenhle clanek se mi fakt nelibi .. veta proste jel 200 a to neni nebezpecne je fakt hloupa a nema co delat v mediich i kdyz se jedna jen o svobodny nazor jednoho z nas.
    Mame nejaka pravidla a civilizovanou spolecnost, proste je normalni je dodrzovat a kdyz ne, mame slozky ktere to trestaji…to je normalni fungovani.
    Kazdy kdo neco porusuje musi pocitat s moznym trestem a nechapu jak to nekdo muze takto obhajovat a jeste urazet nekoho, kdo plni sve povinnosti v praci… Hloupe to je!

  91. Pravidla jsou jasné, porušil je, porušil, toť vše. Článek ale poukazuje nato, že policie provádí skrytý dohled (tzn. pouze represívní nikoli preventivní) a nepostihuje nebezpečné jednání, ale především měření rychlosti (lékárničky už jim zatrhli). Za 30 let PČR nedokázala přispět k bezpečnosti a plynulosti silničního provozu vůbec ničím, za 20 let nenaučili řidiče zipovat, neodnaučili je bezdůvodně jezdit v levém pruhu na dálnici atd. Problém totiž je, že sami mají mezery ve znalostech zákona o provozu na pozemních komunikacích

PŘIDAT KOMENTÁŘ: