-
Zůstane dvoulitr s turbem, manuál a pohon předních kol
-
Novinkou bude natáčení zadních kol 4Control a automatické meziplyny
-
Za příplatek půjde dokoupit dvouspojkový automat
-
V prodeji se Mégane RS objeví na konci roku 2017
Aktuální generace oblíbeného rychlého hatchbacku Renault Mégane RS končí, ale nástupce už se intenzivně testuje. Dočkáme se ho na začátku příštího roku. Zásadní konstrukční změnou bude přechod k pětidveřové karoserii. Je to i kvůli nákladům, protože nový Renault Mégane se už jako třídveřový model nedělá.


Pokud jde o techniku, recept zůstane pořád stejný. Pod kapotou má být přeplňovaný čtyřválec o objemu 2,0 l, informuje australský Motoring. Půjde ale o úplně nový motor, aby poskytoval rezervu pro budoucí emisní předpisy a další zvyšování výkonu. Šestnáctistovka moc rezervy nenabízí, především pokud jde o vysoké výkony u hranice 300 koní v kombinaci s dlouhodobou spolehlivostí.
Doporučujeme: Čtyřikrát 4×4 — Souboj ostrých čtyřkolek
Hodně se mluví o převodovce, ale lidé z Renaultu se nakonec rozhodli nabízet Mégane RS s klasickým manuálem. Dvouspojkový automat bude za příplatek. S manuálem souvisí ještě jedna novinka. Objeví se systém s automatickými meziplyny pro dorovnání otáček motoru a převodovky při podřazování. Tohle zařízení vyvinul Nissan pro kupé 370Z a Renault si ho půjčí. Půjde ale vypnout, takže podřazování „špička-pata“ můžete trénovat dál.
Otázka je, co se syrovými vlastnostmi Méganu RS udělá systém 4Control s natáčením zadní nápravy. Cílem je systém naladit tak, aby pomáhal potlačovat nedotáčivost. Doufejme, že se ale z Méganu nevytratí jeho předvídatelné a trochu „vulgární“ chování, které utvářelo vždycky jeho nezaměnitelný charakter.
Tyhle modely Renault prostě umí, to je málo platné