Renault Kangoo a Master jezdí i na vodík

Renault uvedl na trh dvě nové varianty svých elektrických užitkových vozidel Kangoo Z.E. Hydrogen a Master Z.E. Hydrogen. Díky palivovým článkům mají delší dojezd než konvenční elektromobily.

Kangoo Z.E. Hydrogen a Master Z.E. Hydrogen kromě dobíjení akumulátorů tankují čistý vodík pro palivové články, které zde slouží jako prodlužovače dosahu. Palivové články automaticky nabíjejí akumulátor nebo udržují jeho úroveň nabití jakmile úroveň nabití akumulátoru dosáhne 80 % maximální kapacity.

Odpadní teplo z palivového článku slouží k udržení teploty akumulátoru na optimální úrovni a k ​​vyhřívání kabiny. Díky těsné interakci lithio-ionového akumulátoru s palivovými články jsou nyní obě užitková vozidla vhodná pro každodenní použití bez dosavadního omezení dojezdu. Za chladného počasí se dojezd zkracuje jen nepatrně, protože venkovní teplota nemá na reakci v palivovém článku žádný vliv.

Palivové články dodávají vozu Kangoo Z.E. Hydrogen s nákladovým prostorem o objemu 3,9 m3dalších 29,7 kWh energie ke kapacitě akumulátoru 33 kWh takže dojezd vzroste z 230 km u verze jen s akumulátory na 370 km (odhad podle WLTP).

Ve voze Master Z.E. Hydrogen to je 56 kWh navíc ke kapacitě akumulátoru 33 kWh. Dojezd vzroste ze 120 km na 350 km. Master Z.E. může mít objem nákladového prostoru 10,8 až 20 m3.

Technologii palivových článků vyvinul Renault společně s dceřinou společností skupiny Michelin Symbio. Renault ji testuje od roku 2014. Produktem reakce vodíku v palivových článcích je čistá vodní pára.

Ohodnoťte tento článek!
Sdílejte

PŘIDAT KOMENTÁŘ: