Range Rover Velar SVAutobiography: Osmiválcový pětilitr si našel cestu do dalšího modelu

1 nový názor
  • Automobilka Jaguar Land Rover představila další model osazený pětilitrovým osmiválcem 

  • Nově ho dostal Range Rover Velar v provedení SVAutobiography Dynamic Edition 

  • Novinka nabízí 550 koní a schopnost zrychlit z nuly na 100 km/h za 4,5 s

  • Na českém trhu stojí osmiválcový Range Rover Velar tři miliony 

V době doprovázené neustálými zprávami o elektromobilech, hybridech s malými nádržemi na benzin a emisích potěší každá novinka, která má pod kapotou víc než čtyři válce. Jednu takovou odhalil Land Rover. Ten začíná také na českém trhu prodávat Range Rover Velar s pětilitrovým, kompresorem přeplňovaným osmiválcem.

Velar SVAutobiography Dynamic Edition s osmiválcem pod kapotou není až tak velké překvapení. Velar totiž sdílí techniku s Jaguarem F-Pace. A ten už v provedení SVR se stejným motorem nějakou dobu existuje. Zatímco u F-Pace jde o čistokrevnou sportovní verzi britského SUV, Velar SVA má nabízet nejen rychlost, ale také luxus. Proto nese označení SVA, nikoliv SVR.

Každopádně i tentokrát jde o dílo divize Special Vehicle Operations. Instalace osmiválce nabízejícího pěkných 404 kW (550 k) a 680 Nm si vyžádala řadu úprav podvozku i designu. Ačkoliv Velar SVA nevypadá nijak dramaticky, dopředu museli designéři nasadit kvůli dostatečnému chlazení motoru a brzd větší otvory pro přívod vzduchu. Vzadu pak najdeme čtyři koncovky výfuku. Ten je mimochodem zhruba o sedm kilogramů lehčí než klasická verze a je vybaven aktivními klapkami.

Test Range Rover Sport SVR 2018: Když rychlost není vše
Přečtěte si také:

Test Range Rover Sport SVR 2018: Když rychlost není vše

Sprint z nuly na 100 km/h umí tento Velar za 4,5 s a rozjede se až na 274 km/h. Stejně jako F-Pace SVR pracuje i osmiválcový Velar s elektronicky řízeným zadním diferenciálem. Brzdy narostly na 395 mm vpředu a 396 mm vzadu. Brzdiče jsou červené, můžete ale dostat také decentnější černou. Standardně vůz stojí na kovaných kolech o velikosti 21". Pokud vám to nestačí, k dispozici jsou disky ještě o palec větší.

Interiér je patřičně luxusní. Nechybí čalounění kůží Windsor, dvojité prošívání, masážní sedadla nastavitelná ve dvaceti směrech, sportovní volant nebo hliníková pádla pro manuální řazení. Drobnou specialitou je pak nová grafika digitálního přístrojového štítu. Na českém trhu stojí Range Rover Velar SVAutobiography Dynamic Edition 2 910 171 Kč.

Zdeněk (neregistrovaný)
Na co potřebuje tohle monstrum zrychlovat za 4 vteřiny to nechápu. Land rover by měl zvyšovat světlou výšku nájezdové úhly a ne rychlost měli by se držet toho co dělali celou dobu . Pak se divte jak to na silnici vypadá tohleto auto a jim podobná při rozjetí se na silnici jsou nebezpečná nejen pro sebe ale celé okolí.
  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?