Průzkum: Většina evropských zákazníků nechce ani v budoucnu kupovat elektromobily

  • Podle průzkumu automobilky Mazda téměř 60 % evropských zákazníků chce i v budoucnu auta s klasickými motory 

  • Zhruba třicet procent dotázaných doufá, že si bude moci pořídit dieselový vůz i v době, kdy už se elektromobily stanou běžnými

  • Ze stejného průzkumu vyplynul relativně malý zájem o vozy vybavené technologií autonomního řízení 

Některé organizace jsou toho názoru, že éra spalovacích motorů končí a že je potřeba tato auta hromadně nahradit elektromobily. V Evropě najdeme státy, které elektrické lobby podlehly naplno, takže klasická auta řádně zdanily nebo plánují úplný zákaz. Mazda ovšem aktuálně zveřejnila výsledky zajímavého průzkumu. Z něj celkem jasně vyšlo, že většina evropských zákazníků elektromobily nechce a naopak dává přednost spalovacím motorům.

Doporučujeme: Elektromobily produkci CO2 nesníží, dokud se bude elektřina vyrábět hlavně z uhlí

Přesně řečeno v průměru 58 % zákazníků napříč evropským trhem vidí budoucnost spalovacích motorů pozitivně. Nejvíce lidí nakloněných tradičním pohonným jednotkám průzkum zjistil v Polsku (65 %), v Německu, Španělsku a Švédsku to bylo 60 %. Z těchto výsledků se dá usuzovat, že běžní zákazníci názory ekologických organizací tak úplně nesdílejí. Navíc průzkum uvádí, že téměř třetina lidí doufá v existenci dieselových aut i v době, kdy se elektromobily stanou běžnou součástí trhu (v Polsku to bylo dokonce 58 %).

Za pozornost stojí i fakt, že pokud by se podařilo snížit provozní náklady u klasických spalovacích motorů na podobnou úroveň jako u elektromobilů, 33 % evropských zákazníků by sáhlo právě po spalovací jednotce (v Itálii 54 %).

Ze stejného průzkumu zahrnujícího 11 008 respondentů z klíčových evropských trhů dále vyplynula poměrně nízká podpora technologie autonomního řízení. Její nástup v průměru vítá pouze 33 % řidičů, zatímco 66 % chce stále sedět za volantem a 69 % dotázaných doufá v to, že nastupující generace si pořád budou moci vybrat mezi autonomním a manuálním řízením.

Doporučujeme: Mazda Skyactiv-X je téměř „diesel na benzin“. Vyzkoušeli jsme, jak jezdí v praxi

Asi není úplně náhoda, že s tímto průzkumem přichází zrovna Mazda, která s elektromobily rozhodně nespěchá a raději upřednostňuje vývoj benzinového motoru pracujícího s kompresním spalováním (lidově řečeno jde o vznětový motor spalující benzin). Na druhou stranu se už v minulosti několikrát ukázalo, že zákazníci uvažují o koupi elektromobilů spíše kvůli státní podpoře, nikoliv kvůli touze zachraňovat životní prostředí (které navíc elektrická auta sama o sobě rozhodně nezachrání). Třeba v Hongkongu zrušili daňovou úlevu na elektromobily a následně se neprodal žádný elektrický vůz.

Průzkum: Většina evropských zákazníků nechce ani v budoucnu kupovat elektromobily
Ohodnoťte tento článek!
4.2 (84%) 10 hlas/ů

5 KOMENTÁŘE

  1. Tak kvuli takovym dinosaurum budeme spalovat porad fosilie? A jak si predstavujou ze spalovaci motor bude mit stejnou spotrebu co elektro? Tak teda pekne dekuju, je videt ze preplnovany 3 hrnek od skodovky predbehl svou dobu a za par let tu bude pul litrovy dvouhrnek s ,,polovicni,, spotrebou a dvojnasobnym vykonem…bohuzel i desetinovou zivotnosti…

      • To není nic neobvyklého. To se ví už dávno, že obnovitelné zdroje jsou nesmysl. Stačí se mrknout jak to vypadá v čr http://www.ote-cr.cz/statistika/narodni-energeticky-mix

        Smutné je že na 30% energie stačí 2 jádra … takže teoreticky by nám stačily další 4 jádra a máme čisté ovzduší bez nesmyslů.

        Nicméně na začátku jsem nic o zelené energii neříkal. A pořád je lepší kombinace jádro+elektroauta než ty smradlavý nafty co jezdí po městech.

        Pokud žijeme v průmyslu, tak dokonale čisté to nikdy nebude otázkou je co chceme znečišťovat 😉

      • To je pěknej hnus. Ale je to jen a jen politika, politici a lidi nahoře co si mastěj kapsy a nezajímá je že je to Větrná energie, nebo vodní, nebo štěpka. Je zajímají jen peníze a když by to nebyla VE, tak by to tunelovali na uhlí, je jim to jedno.

        A za druhé to se samotnou výrobou té opravdu “zelené” energie nemá nic společného. Ta je opravdu zelená. A nic na tom nemění tyhle tunely politiků.

        Bohužel to má za následek negativní kampaň pro normální lidi, kteří tomu nerozumí a myslí si že za to můžou ty větrné, vodní, fotovoltaické elektrárny. Což samozřejmě nemůžou. Ty dělají svoji práci a dělají ji dobře. rozhodně lépe než uhlí a jádro dohromady.

        • A ještě malá poznámka. Elektromobil je “ekologičtější” i kdyby se veškerá elektřina vyráběla jen v uhelných elektrárnách!
          V ČR je vyráběná z uhlí z 50% takže si to vudělte 2. Už jen tohle je 10000x lepší než spalovací auta.

PŘIDAT KOMENTÁŘ: