Proč na auto za každou cenu nedávat extrémně velká kola? Nová Fabia vám to ukáže

  • Velká kola zpravidla vypadají na autech dobře, ale nesmí se to přehánět 

  • Velikost disků totiž má vliv na řadu dalších věcí

  • Omlazená Škoda Fabia je dobrou ukázkou toho, proč byste neměli na auto dávat větší než doporučená kola

Říká se, že kola dělají auto a někteří i v této oblasti k tomu přidávají pořekadlo „čím větší, tím lepší“. Pravda, i tak obyčejný vůz, jakým je například Škoda Fabia, postavený na obrovských kolech opravdu vypadá výrazně lépe, než když stojí na patnáctipalcových „plecháčích“. Než se ale pustíte do objednávání přehnaně velkých disků a co nejnižších pneumatik, ještě chvíli počkejte. On to totiž nemusí být úplně dobrý nápad. Proč? To dobře ukazuje právě zmíněná Fabia.

Škoda Fabia prošla modernizací, to už asi víte. Ta přinesla některé dílčí (a všeobecně ne příliš výrazné) změny. Jednou z těch zdánlivě drobných novinek je rozšíření nabídky disků kol, kdy si lze pořídit až osmnáctipalcová kola. Jestli si teď říkáte, že na tom není vůbec nic zajímavého, že Škoda prostě dala do katalogu jednu položku navíc, pak se dost pletete. Jestliže se toho obecně na autě zas až tolik nezměnilo, tak právě jednu z těch největších technických novinek si vyžádaly tyhle velké disky.

Skoda Fabia 18_1
Fabia postavená na 18″ kolech s nizoučkými pneumatikami opravdu vypadá atraktivně, s komfortem to ovšem bude horší. Sama Škoda říká, že tahle kola znamenají až o 70 % větší rázy, což si vyžádalo docela hodně technických úprav

Přesně řečeno může mít Fabia pneumatiky o velikosti 215/35 ZR18, tedy opravdu nízké a tvrdé pláště. Jak zaznělo na dnešní prezentaci, přítomnost takhle nízkých pneumatik znamená až o 70 % větší rázy do karoserie oproti běžným rozměrům, což kromě horšího komfortu přináší také větší namáhání některých částí automobilu. Škoda proto u všech variant Fabie zesílila karoserii v oblasti zadní nápravy a auta postavená na osmnáctipalcových kolech navíc dostanou masivnější uložení zadní nápravy, jiná ložiska a vpředu novou spojovací tyč řízení. Vše s ohledem na zachování životnosti.

Doporučujeme: Škoda Fabia Combi 1.0 TSI — Jaký byl půlrok ve společnosti benzinového tříválce?

Navíc osmnáctipalcové disky lze u Fabie pořídit pouze k hatchbacku, nikoliv ke kombi. Důvod je v zásadě stejný. Kombi je o zhruba 20 kg těžší a má větší užitečnou hmotnost, takže by rázy od příliš velkých kol byly ještě větší. Simulace údajně odhalily, že by z dlouhodobého hlediska mohla v některých místech dokonce prasknout karoserie. Jinak řečeno, kombi postavené na osmnáctkách by si žádalo ještě výraznější úpravy než hatchback, takže se Škoda rozhodla tato kola pro kombík nenabízet.

Proto až si pořídíte Fabii Combi na „plecháčích“, není úplně ideální následně pořizovat osmnáctky z hatchbacku. A obecně to platí pro všechna auta. Kola mají naprosto zásadní vliv na chování vozu, takže se vám může snadno stát, že váš vůz sice bude poutat pozornost kamarádů, ale jinak bude jezdit mnohem hůř než na méně atraktivních kolech, na která ale bylo auto od výrobce naladěno.

Proč na auto za každou cenu nedávat extrémně velká kola? Nová Fabia vám to ukáže
Ohodnoťte tento článek!
3.45 (68.98%) 265 hlas/ů

60 KOMENTÁŘE

  1. Takové sračce – tříválec by nepomohly ani 20 palcový kola. Fabia není Porsche a souseda s tím neoslníš ani Prčicích.

  2. To je nějaká nová móda? Koupit si auto co nejde už z výroby. Nacpat na to velká kola a pak ideálně čipnout aby se z toho vymáčklo alespoň 90kW. Tak hlavně že táhne ale fakt vocpoda a jede za 3l/100

  3. Všeobecně, velká kola na auta-jsou úplně k hovnu. Velká kola a nízký profil, se dávají na závodní auta, aby to sedělo. Na normální auto je to skutečně na hovno. Dobře to vypadá ale užitek nula. Na autě, zvlášť na našich silnicích, má být kolo 15 palců a vysoká guma. 215/65/15, nebo 215/70/15. To je potom jízda jako v peřině. No a pokud je někdo vymaštěný blb, který má auto na efekt a ne na pohodlí, tak si dá 245/35/18. Jízda jako na žebřiňáku, hlavně že mě obdivují:-)

    • ty si teda odbornik Ja mam 20″ kola 265/30 na audi A6 avant 3.0 tfsi 2012 a je to origo od Audi, jizda neskutecne pohodlna diky vzduchovemu podvozku a kdyz chci tak jednim tlacitkem prepnu na rezim sport, auto sedne tesne nad zem a ztvrdne perovani, upravi se citlivost volantu a priostri se brzdy. Jasne je nesmysl davat na sracku s trivalcem 18″ kola, ale tim, ze mluvis VSEOBECNE, tak je to absolutni lez a nebo si nikdy v naslapanem aute nejel a vis o tom kulovy, protoze na tve octavce jsou 18 k hovnu :))) to byla nadsazka, ale myslim, ze skutecne zkusenosti nemas. Kamarad ma Mercedes S55 AMG, ted ten posledni model, ma pres 500 koni, 22″ kola a nikdy v zivote bys nerekl, ze to je nesmysl. je to luxusni a pohodlene auto a ty kola mu slusi

  4. ty si teda odbornik 🙂 Ja mam 20″ kola 265/30 na audi A6 avant 3.0 tfsi 2012 a je to origo od Audi, jizda neskutecne pohodlna diky vzduchovemu podvozku a kdyz chci tak jednim tlacitkem prepnu na rezim sport, auto sedne tesne nad zem a ztvrdne perovani, upravi se citlivost volantu a priostri se brzdy. Jasne je nesmysl davat na sracku s trivalcem 18″ kola, ale tim, ze mluvis VSEOBECNE, tak je to absolutni lez a nebo si nikdy v naslapanem aute nejel a vis o tom kulovy, protoze na tve octavce jsou 18 k hovnu :))) to byla nadsazka, ale myslim, ze skutecne zkusenosti nemas. Kamarad ma Mercedes S55 AMG, ted ten posledni model, ma pres 500 koni, 22″ kola a nikdy v zivote bys nerekl, ze to je nesmysl. je to luxusni a pohodlene auto a ty kola mu slusi 🙂

    • Jsi hňup, měl jsem cca 30 aut, některá menší, některá větší, Mercedesy, BMW 535i, i BMW M5. Tak jestli Ti M5 nepřipadá našlapaná tak budiž…….Nevím kolik aut jsi měl Ty ale hlavně nepiš, co má kamarád, nebo soused…….Já mluvím jen o tom, co mám já……

          • E34, starej pekac na pruzinach 🙂 proto tam mas vyssi profil, aby ti to nenatrepalo kulky vole, kdyz mas bzduchovy podvozek tak je jedno na cem jezdis protoze ten podvozek to pobere :* zkus si precist neco o modernich autech, to tve V8 4.0 ma skoro o 80 koni min nez moje V6 3.0… Jo a qwertz, stara M5 ma takovy kola protoze se ti do podbehu nevejdou vic jak 18″ to jde az ted u tech novych a ty uz maji 19 a 20″ melete tu sracky a jezdite ve starych krapech…

      • ja ti napsal co mam ja a to ze ma kamos neco jineho a ja to napsal jen pro srovnani, nic neznamena a jestli ti to vadi tak jsi trdlo…

  5. Tak já mám 235/35 R18 a jako na žebřínaku opravdu nejezdím… Nesmíš všechno porovnávat podle svého Trabanta, jsou auta, která takhle velká kola zvládají i s komfortem… Ale hlavně, že jsi všechny stihl titulovat vymastenymi blby… Kašpárku 🙂

  6. …ať si jezdí každý na čem chce…klasika 155×13, 165×13, 165×14 je nejlevnější… stejně jiný rozměr plně nevyužije…

    • co to je za kec? dej si tyhle slupky na 300 konovou audi ktera vazi 2 tuny a neprojedes ani prvni zatacku… to je zase vyblitek cechacstvi :(((

      • Vždyť jsi úplný kokot. I se svou Audi. :-)) Podívej se co má na sobě AC Cobra ty jelito Má 400koní a gumy 215/70. Podívej se na Pontiacy, nebo Rolls Royce, který váží skoro dvě a půl tuny a má gumy 70. To že jsi jelito, který zná jen Audi a gumy 45, to značí, že jsi hňup a moc toho nevíš. A pro Tvoji informaci, ten Rolls jezdí o trochu víc, než ta Audi….. Vole….Nejhorší je, když blbec chce být chytrý……..

      • Ty jsi dobrý omastek:-))). Myslím, že někteří by měli uvádět svůj věk, protože to píšou asi puberťáci:-) To Ti ta Tvoje Audi připadá jako nějaký supersport?? 🙂
        Nesmíš být tak zahleděný do vlastního pekáče, o kterém si myslíš, že je nejlepší na světě:-) Ojetá Audi to vážně nebude. Já mám tedy Jaguar XJS V12. Váží to skoro dvě tuny a gumy to má original 205 70 15. A nějak jsem nezaznamenal, že by to nedrželo na silnici, dokonce s tím občas zajedu na okruh do Mostu. Nejhorší je, když si Čecháček koupí nějaký koncernový zázrak a potom se snaží celému světu vštípit, že nic lepšího svět nevymyslel:-)))

        • vy retardi srovnavate auta z roku 1990 a 4 roky stare auto, tenkrat bylo vse jinak. Starej Rolls ma velky profil, ale nejezdi rychleji nez me auto a novy rolls ma od vyroby 22″ kola, tak tu neblej sracky. Vek? 37, mel jse asi 20 aut a nejmensi motor byl 2.5 V6… Nesud kdyz neznas, jo a Cobra je jak motokara, pontiak neni zadny sportak ale grand tourer 🙂 Zil jsem v USA 10 let tak se uklidni z autama o kterych nic nevis 🙂 Jaguar xjs je krasny auto, ale stary, driv v 80 letech se i na ferrari davala jina kola jednodusse proto,ze nebyly podvozky jako dnes. tak sup sup dostudovat a pak machrovat telatka…

          • Jak vidno, moc ti ten pobyt tam nepomohl:-)
            Tak Pontiac Firebird není sporťák….no tak jsem zase chytřejší:-)
            Cobra je motokára ano, ale s trochu větším výkonem:-)
            A prosím tedy, dej mi info, co bylo na autech v devadesátých letech jinak?? Rád se poučím…….
            A k tomu Rolsi….Tak podle tebe, auta z osmdesátých a devadesátých let projela zatáčky na vysoké gumě a ty máš auto novější a modernější a neprojede na vysoké gumě první zatáčku…….Tak tomu se říká vývoj:-D
            Tak mě prosím trochu pouč, rád se něco dozvím:-D

          • Tak koukám jako blázen. Nevím, jestli špatně čtu, nebo mě šálí zrak. Tak staré křápy z roku 90, které mají 300k a 400Nm, s omezovačem na 250km/h, tak s těmi se dalo jezdit na vysokých gumách a dnešní auto se stejným, nebo menším výkonem musí mít nízké, neboť by neprojelo první zatáčkou….. Tak to je celkem zajímavá úvaha, jen jí nějak neumím porozumět, kde se stala chyba?

          • A až potkáš na silnici takový Dodge Charger 7 litr, 320kw z roku 1969, tak ten bude mít gumy 14/70 a nebudeš mu stačit s tou Audi na rovině, ani v zatáčkách:-))
            Myslím, že jsi těch deset let tam v noci dělal cleaning people, neboť ti toho hodně uniklo:-))

          • vy furt nechapete to co se tu snazim rici celou dobu,jde o podvozek, jestli mas podvozek na vzduchu rizeny elektronikou tak muzes mit pohodlnou jizdu i na D1 s 20″ kolama a s nizkym profilem, to nejde na starych autech protoze, to v 90 letech neexistovalo. Jinak, Pontiac Firebird Trans AM je klasicke GT postavene na standartnim podvozku, bylo to levne auto co jako sportak vypadalo a slo do kopru, proto se uz davno nevyrabi. Cobra neni auto na bezne jezdeni, ale na srazy a okruhy, normalni clovek s tim nejezdi kazdy den do prace, Charger 69 (v 69 nebyl jediny se 7 litrovym motorem) na gumach co pises je ok, ale zapomel si napsat ze ma na zadni naprave ty gumy 300 siroky, jinak by se spalily driv nez se rozjede a na rovine me da to je jasny je to muscle car, ale v zatackach mu ujedu jako nic, je to korab co se houpe jak devka kdyz nema moderni podvozek. Podivej se na dobove testy takovych aut, jsou delane na US dalnice protoze jsou z 90% rovne. Jinak v USA jsem nikdy neuklizel :))) delal jse v baru, pak jsem mel firmu na opravu baraku a svete div se, obchodoval jsem s autama.

          • Tak teď už se v tom motáž kolem dokola:-))
            Tak za prvé, včera jsi napsal, že když si dáš vysokou gumu na Audi, tak s tím neprojedeě první zatáčku. Následně napíšeš, že to jde jen na staré křápy s horším podvozkem co mají mimochodem výkon jak ta tvoje Audi a následně napíšeš, že se vlastně bavíš o pohodlné jízdě na D1:-)))
            Pro tvé info, Firenbird se vozil běžně do Evropy,takže tu i zatáčel:-) sám jsem ho chvilku v roce 94 měl. A není to žádné utahané auto, co by neumělo jet do zatáček víc jak 90. Pokud jde o Charger, tak věř, že v roce 69, nebyla na něm žádná guma 300. To jen v Tvé představě. Pokud jde o Cobru, není podstatné, kam s tím člověk jezdí, jestli do práce. A to si ještě protiřečíš, protože pokud někdo jezdí do práce, pochybuju, že potřebuje nízký profil, jak jede jako ozávod aby do té práce vůbec dojel, jak jsi vlastně naznal hned na začátku, že to neprojede první zatáčku. Můžeš mi říct, kolik vlastně projíždíš zatáčky, že je jezdíš víc, než Rolls Royce, nebo Jaguar Xjs??

          • mam tu dva prispevky, tak jsem odpovidal na oba v jednom, nerikal jsem ze Firebird neumi zatacet, ale charger… Vozili se do Evropy to ja vim, ale neni to sportak, je to normalni GT co ma sportovni vzhled. Do dnes si pamatuju ze na tachaci ma pouze 110 mil/hod. nebylo to silne auto. s tim prujezdem zatacky u audi to byla nadsazka, ale je pravda ze kdyz vezmu auto na okruh tak si nedovedu predstavit, ze bych dokazal to same s balonama jako to co s nizkoprofilama. Priklad je treba sjezd z dalnice u nas u Plzne, v Audi ho dam ve 140 a auto se ani nehne, kdyz to jedu firemnim superbem tak mam pocit, ze ve 110 vyletim ze silnice a mam co delat udrzet ten pekac na silnici. Proc sem stale motas Rollce Royce? je to nesrovnatelne auto co se houpe jeste kilometr za zatackou. Rolls je delany na luxusni jizdu po dalnici a ne na zavodeni a nebo rezani zatacek. Zatacky projizdim ruzne, zalezi kde jsem, na dalnici je to bez debat, zadne velke zatacky tam nejsou, ale okresky kde to znam nebo na okruhu si s vypnutym esp uzivam vyjizdeni zatacek v protirejdu 🙂

          • Tak to už jsou jen vytáčky. Najednou to byla nadsázka, napíšeš, že se jednalo o levné auto, při upozornění na vysokou cenu napíšeš, že nejde vlastně o cenu, pak sem zatáhneš zničeho nic superba, který ti plave a o kterém tu nebyla řeč. Mimochodem, tobě u Firebirda připadá 250-270 koní málo??? Tak to tedy nevím……
            Výsledek je ten, že jezdíš vlastně normálně, jako každý jiný průměrný řidič ale ty k tomu potřebuje nutně nízký profil, jinak by jsi vylétl ze silnice. Mimochodem, to, že Superb plave, za to nemůžou gumy:-) Ale budiž. Takže až se tu najde jeden řidič, co strhne limit gumy vyšího profilu, tak mu dám medaili. 🙂
            Všechno ostatní jsou jenom řeči. A pokud jde o toho Rolse, asi jsi ho nikdy naživo jezdit neviděl. To by jsi nepsal hlouposti o tom houpání. To auto je sice koncipováno na pohodlnou jízdu ale také bylo děláno pro bohaté a pro potřeby rychlého úniku. Takže věř, že umí jezdit do zatáček i rychle. A gumy se mu nezouvají:-)

          • nejde o cenu prece, ale na co byl primarne postaven, byla to odpoved na Camaro protoze Pontiac nic jineho do te doby nemel. Camaro je take jen GT a ne zadny supersport, sportak je Corvette…

  7. Tvl z některých stříká ego na dálku 🙂 a nejhorší na tom je to, že je to v drtivé většině jako se psi. Ti co stekaj tak nekoušou. 😀
    Většina co má velká auta tak jsou hnupi co si na to vezmou úvěr a pak musejí bouchat v práci přesčasy aby to uživili. A nebo koupej desetiletou mrdku hlavně aby měla čtyři kroužky vepředu a dělaj s ní machry na normální lidi s rodinou co mají fabie nebo rapidy.
    A ano, velikost kol ovlivňuje řadu věcí. Na to ale stačí fyzika že základní školy a ze střední sem tam nějaká mechanika. Člověk nemusí mít ani vysokou školu aby si odvodil výhody a nevýhody velkých kol.
    Hawg

    • Skoro se vším bych i souhlasil, ale o psech víš prdlajs. A většina těch – jak píšeš VELKÝCH – aut je tzv. FIREMNÍCH.

  8. No, je vidět, že moc lidí zde asi do školy na fyziku nechodilo. Protože pokud někdo dokáže napsat, že nízká guma je pohodlná, tak se patrně moc dobře neučil. To, že vysoká guma “pobere” a ztlumí všechny nárazy a rány, to je fakt, o kterém se nedá diskutovat. Zatím žádná automobilka nevymyslela podvozek, který by byl na nízkých gumách pohodlný. Ano, vzduchový podvozek je v tomto směru skvělý. Ale to zase odporuje teorii o vysoké pneu. Ano, má dva režimy ale nikdo nebude před každou zatáčkou přepínat na sportovní. A že by na vysoké gumě některé auto neprojelo zatáčku, tak to už je pro zasmání. Takový nesmysl může napsat jen někdo, kdo toho moc v životě nenajezdil a spíš hodně čte články na internetu. Takový srdcař mezi pisateli není, co by projel zatáčku tak rychle, aby mu nestačila vysoká guma:-) .
    Tito “závodníci”, co tomu tolik rozumí, jsou většinou vidět na benzínkách, kde kolem aut vedou diskuze, kdo má nižší gumu a je víc tuning. Jak bylo někde výše uvedeno, jsou jiná auta, která mají vysoké gumy. A mají jiné výkony, než nějaká Audi. Předpokládám, že chytří pisálci výše, budou spíš mladší ročníky, co mají naučenou teorii, nebo jsou to klasičtí “bobos”. Pro jejich informaci doplním, že v dobách formule 1, kdy jezdila esa jako Jim Clark, Graham Hill, Nuvolari, nebo Fangio, jezdila proti dnešním formulím velmi brutální auta, smrtící stroje, na kterých byla drátěná kola a gumy takové výšky, že nikdo z těch co píšou výše, by si asi na takové gumě netroufl jet. A kdo to neví, tak ta auta jezdila stejně rychle, jako dnešní F1. A nikomu se ta guma ani nesvlékla a ani mu auto nikam neuplavalo. Takže ty plky o tom, že auto bez nízké gumy neprojede ani zatáčku, to jsou takové chytré řeči o něčem, o čem nemá dotyčný ani páru. Nepochybně je pravda jedna věc, že to na autě dobře vypadá. To ano, autu to sluší. To je ale vše.

  9. Souhlasím s komentáři predemnou. Jen ještě doplním, že vysoká guma znamená take delší životnost podvozkových komponent. Ale o tom se v článku ostatně pise.
    O pohodlí nemá cenu vést vůbec diskuzi.
    Samozřejmě nejde porovnávat oktávku na vysokém profilu a autu za tři miliony na pneumatickém podvozku. Je potřeba porovnávat porovnatelné.
    Ale vsadím se, že i na tom meďáku bude v jizdnim komfortu při přezutí rozdíl a to patrný.

  10. Docela zábava tu číst komentáře kdo tu co vlastnil a vlastní a přitom skutek utek 😀
    Každý ať si jezdí na tom, co se mu líbí a co preferuje

  11. Já koupil té moji Citigo 44 kw a podle TP můžete obout až 195/45/17.
    Tak to musí být maso…………

  12. Mně se nízké gumy nelíbí.Nevím,co je hezčí na tom,když má auto nízkoprofilovky.Mám dvě sportovní auta a raději bych je také na šestnáctkách i z hlediska vzhledu.Ale kvůli kotoučům to bohužel nelze.Tím spíše mi pak přijde legrační na nějaké škodovce ,když má 18 palců disky a za tím směšný malý origo kotouč.A jak správně píše Hardy,limit gum a rozdíl mezi profily dokáže využít jen zkušený řidič na okruhu.V normálním provozu dostat gumy na limit je dost o hubu,proto to normálně uvažující člověk ani nezkouší.
    Zažil jsem ale i to,že za určité situace seděla guma s vysokým profilem lépe.

  13. Koukám je to tu samej mistr světa, závodník a odborník na všechno. Fakt sranda číst ty bláboly.

  14. Je pravda, že fabii by nepomohla ani 20″ kola 😀 Už s těmi 18″ na fotce to vypadá směšně. Když k tomu vezmu litrový motor z “modernizované verze” tak si říkám, zda se nám tímto škodovka vyloženě nevysmívá. Poslední dobou je vše od škodovky jen kus šrotu, měla by se vzpamatovat!

  15. Ať si každý dá kola dle svého uvážení ne? Samozřejmě jsou lépe zpracované podvozky a také hůře zpracované podvozky. Na Fabii bych se bál dát cokoliv většího než je 15″ 😀 Přeci jen, kvalitní auto to opravdu není, nebo tu chce někdo tvrdit něco jiného? Myslím si, že škodovka má svá nejlepší léta už dávno za sebou,vy ne?

  16. Tak kola jsou až poslední věc co bych zrovna na tomhle voze řešil:D jako jejich auta jsou už celkem tabu, už ničím nepřekvapí ani nenadchnou, nebo snad ne?

    • Už nějakou dobu jejich auta nesojí ani za zlámanou grešli. Pořád do samé dokola. Škodovka už dávno nepatří k předním automobilkám, nehorázně zaspala!

  17. Booože, tady je inteligentů. Vy se tu hádáte jak se musí dát 15ky kola, přitom na většinu dnes už normálních aut (passat, superb, atd..) s trošku lepším motorem to ani neobujete přes brzdy 😀 😀 … ale tak to je vedlejší.
    Jak tu někdo psal, že na vysokém profilu nejdou řezat zatáčky…. Chlapi, opravdu to není ono.
    Že i dřív auta jezdila rychle v zatáčkách na vyšším profilu??? u sportovních aut byly kola dost široké.
    Logicky proboha – vysoký profil znamená, že se ta pneumatika žvýká jak blázen když člověk řeže zatáčku.
    Sám mám na passatu B7 2.0 TDI 4motion kola R17 235/45 a přemýšlím o 18kách. Protože jezdím v zatáčkách rád svižně a mám kraje pneu komplet shrnuté a bez vzorku. Cítím že plave. A ano, na větších kolech je méně pohodlí. To nepochybně. ALE….. No A? já se občas rád svezu svižně a tak radši obětuji trochu pohodlí za lepší vlastnosti.

  18. Já nevím nějaká kola mě nepříjdou tolik podstatná,i když ono u škodovky je zase fakt, že kola by mohla být to jediné co by to ty auta zachránilo:D Hold je jasné, že už neumí dělat pořádná auta.

  19. většinou kola společně s pneu slouží k přenosu výkonu motoru na silnici, takže se domnívám že by fabie mohla mít kola z dětskýho ločárku a přenos by byl zaručen. Ne teď vážně je tu vtipná diskuze . Jinak kačdý má TP kde má napsaný jaký rozměry může použít a tím je diskuze bezpředmětná

  20. TAk s koly jsem si už vyhrál na autě mám míti 135/70 R13 na plechách na nich je sranda. Ale v krizovkách to není uplně vono velmi brzy se zasekávaj kola při prudkém brždění. Často se na nich dostává smyků i když to nehcete. a furt to hrabe. ALe jede to akceleruje to fajn. Potom jsem zkoušel 15 palcová litá hliníková kola o šíři asi 7 palců na pneumatikách 205/25 R15. NA nich to sedí, brzdí to v podstatě na místě. ALe nejede to vůbec. PAk jsem ještě zkoušel lité hliníkové 14 185/70 podobnej výsledek. zkoušel jsem ještě něaký ale nebyl jsem spokojen.A výsledek je že nejlepe to jede na dejme tomu továrních 13 palcových elektronových discích o šíři 4 a půl palce. s pneumatikami 155/70 R13. (rok výroby pneumatik 1982). NA nich to sedí, smyku se dostává na požádání ( to se ještě učím). akceleruje to moc dobře lepe jak na plechách. A dobře to na nich brzdí. A opravdu kola dělají auto, ale né veliká ale ta správná. 😀

PŘIDAT KOMENTÁŘ: