Právě vychází časopis Motocykl 5/2020. Opět s poštovným zdarma

• První jízda: Ducati Streetfighter V4 S, Kawasaki Ninja 1000SX
• Představení: KTM 890 Duke R, BMW R 18, Royal Enfield Bullet Trial Works
• Srovnávací test: Nakedy střední třídy do 200 000 Kč
• Redakční testy: Honda CB500X, Kawasaki KLX230, CFMoto 650MT
• Cestopis: Japonsko na skútru
• Sport: rozhovor Dan Peták, mechanik MotoGP
• Stavba: Neo Board Tracker od Smoked Garage

Až do schránky
Vzhledem k mimořádným opatřením zasíláme zájemcům časopis na adresu za stejnou cenu jako na pultech, tedy bez poštovného a balného. Objednávejte na www.motocykldoschranky.cz.

KTM Stefana Pierera má evidentně ve zvyku dotahovat věci do extrému a v tom, co dělá, chce být za každou cenu nejlepší. Proč ne?! Ve výsledku z toho budeme nejvíc profitovat my, bikeři, spotřebitelé. Tentokrát si mattighofenští inženýři vzali do parády segment vyšší střední třídy nakedů, do kterého přesným řezem implantovali nového vévodu hornorakouského – 890 Duke R. Seznamte se, prosím!

Streetfighter z Boloně je zpět. Po nepříliš vydařeném předchozím modelu představuje Ducati svlečenou Panigale, která do segmentu power-nakedů přináší chirurgicky přesnou podvozkovou techniku a extrémní závodní motor. To samé už ale slibovala i ne moc úspěšná předchozí verze, jejíž výroba byla ukončena po pouhých čtyřech letech. Čeká jejího nástupce delší a veselejší život?

Střední kubatura motocyklů s objemem motoru nad 500 kubíků prošla v posledních letech masivním vývojem. Kdysi hojně rozšířeným čtyřválcovým šestistovkám začaly konkurovat řidičsky zábavnější vidlicové twiny, obě konfigurace motorů ale nakonec ustoupily řadovým dvouválcům. Ve velkém srovnávacím testu se dozvíte, jak koupit velkou motorku pro zábavu za ty nejlepší peníze.

Cestování je dnes pro většinu lidí pohodlnější v sedle univerzálního cestovního endura než na motocyklu, který trochu zvláštně kombinuje superbike a cesťák dohromady. Jenže něco na této kdysi tak oblíbené a dnes už trochu exotické kombinaci dvou motocyklových světů bude. Sporttourer Kawasaki – nově označovaný už ne jako Z1000SX, nýbrž jako Ninja 1000SX – už jednu dekádu ukazuje, v čem spočívají přednosti této pomalu vymírající motocyklové kategorie. Poslední, čtvrtá generace se nyní vybavila celým arzenálem zbraní, aby nás přesvědčila o tom, že mix dálek a rychlosti umí nejlépe ze všech.


Návrat ke kořenům se v poslední době stal oblíbenou mantrou v marketingových odděleních prakticky všech motocyklových výrobců, ale tak hluboko do historie jako BMW se zatím neodvážil podívat nikdo. Čerstvá novinka s prozaickým názvem R 18, která německou značku po dlouhé pauze vrací do segmentu cruiserů, se vzhlédla ve slavném modelu R 5 ze třicátých let minulého století. A rovnou je třeba uznat, že tento pokus proniknout do teritoria, okupovaného téměř výhradně americkými značkami, vyšel BMW mnohem lépe než na přelomu tisíciletí.

Sotva přijel, bude muset zase odjet. Evropská emisní norma Euro 5 je nemilosrdná i k něčemu tak ikonickému, jako je „jednobuch“ Royal Enfieldu. Pětistovkový Bullet se ale loučí pěkně ve stylu – replikou Trials Works odkazující na legendární Šestidenní. Vydejme se tedy na projížďku s nádechem melancholie…

Model CB500X na rozdíl od sourozeneckých CB500F a CBR500R žil vždycky tak nějak svým vlastním životem. A nutno podotknout, že se mu od začátku dařilo. Od loňska však cílí na větší skupinu potenciálních zákazníku a dle dostupných informací se mu daří ještě lépe. V čem tkví jeho kouzlo?

O drobné dívce jménem Dominika Gawliczková jste už pravděpodobně slyšeli.
Sedmadvacetiletá rodačka z Havířova má ve svém cestovatelském deníčku už celou řadu velkých výprav, během kterých navštívila několik kontinentů. Kromě toho, že převážnou část dobrodružných cest absolvovala sama, udivuje i výběrem motocyklů, na kterých se do světa vydává. Pro putování po japonských ostrovech si zvolila legendární Hondu Super Cub.

Pandemie koronaviru zcela zastavila také letošní sezonu MotoGP a celý motocyklový svět netrpělivě čeká na příležitost, kdy bude možné sezonu 2020 restartovat. My jsme této příležitosti využili k nahlédnutí do zákulisí továrního týmu královské kubatury, kde již řadu let pracuje jediný český mechanik v MotoGP – Daniel Peták.

Firma Smoked Garage má na kontě desítky hodně zajímavě přestavěných, převážně maloobjemových strojů. Neo Board Tracker je ale v tomto směru docela jiný, a to jak velkoobjemovou pohonnou jednotkou, tak unikátním stylem, který v sobě snoubí kromě až archaické koncepce motoru téměř chorobný perfekcionismus a zároveň magickou dávku futurismu.


Květnové číslo Motocyklu seženete tradičně ve všech dobrých trafikách a na benzinkách, ale můžete si ho objednat i do své schránky. Cena tohoto „jednorázového předplatného“ je stejná jako na pultech – za poštovné nezaplatíte ani korunu navíc. Stačí kliknout na www.motocykldoschranky.cz.

MOTOCYKL 5/2020 vychází ve čtvrtek 7. května.

Právě vychází časopis Motocykl 5/2020. Opět s poštovným zdarma
Ohodnoťte tento článek!
3.7 (73.33%) 3 hlas/ů
Sdílejte

PŘIDAT KOMENTÁŘ: