Právě vychází časopis Motocykl 1+2/2020

První Motocykl nové dekády otevírá jubilejní třicátou sezonu tohoto časopisu v rozšířené 116stránkové podobě. Kromě pokračování velkého srovnávacího testu středních cestovních endur v něm najdete celou řadu dalších zajímavých témat. Přesvědčte se sami!

  • První jízda: Triumph Street Triple RS, H-D LiveWire

  • Představení: Kawasaki Z H2, Triumph Tiger 900 Rally Pro

  • Srovnávací testy: 5 x střední cestovní endura v terénu, Ducati Multistrada 950 S vs. 1260 S, Royal Enfield GT 650 vs. Kawasaki W800

  • Redakční testy: Indian FTR 1200 S, Husqvarna Vitpilen 401

  • Téma: Motocyklový trh v ČR v roce 2019

  • Sport: rozhovor s Karlem Hanikou

  • Přestavba: H-D Snowster od Funk Soul Brothers

Street Triple je jedním z­ tahounů prodejů britské značky už od roku 2007. V Hinckley ale neusínají na vavřínech a­ do nové sezony posílají „streeta“ nejen kompatibilního s ­normou Euro 5, ale také opticky i­ technicky osvěženého. Triumph si pro „europětkový“ Street Triple RS vyhradil dostatek času i­ prostoru na jihu Španělska, kde dal novinářstvu možnost prohnat jej po okreskách i ­závodním okruhu. Ostatně právě díky tomu se můžeme přesvědčit, co se ve skutečnosti ukrývá pod opulentními větami tiskového prohlášení.

Zapomeňte na pár minut na peníze, skepsi, předsudky, neústupnost i ekologii, a pojďte si s námi užít zhruba 50 kilometrů v sedle revolučního amerického počinu jménem Harley-Davidson LiveWire. I tak krátká projížďka totiž dokáže spolehlivě rozptýlit veškerou skepsi k motocyklům poháněným elektromotorem. Věřte nevěřte, jízdně je LiveWire jedním z nejvyzrálejších motocyklů, který kdy opustil brány Milwaukee.

 

Historie má jednu takovou vlastnost, někdy milou, jindy velmi nemilou – ráda se opakuje. V případě Kawasaki bychom asi hlasovali pro tu první možnost. Po více než 40 letech se do zelené stáje totiž vrací naked bike s přeplňováním, jenž na své sporé kapotě hrdě nese symbol Z. Kawě se navíc kromě vycizelované techniky podařilo celý balíček nacenit tak, že si jej může pořídit nejeden obyčejný smrtelník. A tak jsme se hned nové Z H2 pořádně podívali na vrtuli.

V posledním Motocyklu loňského roku jsme pětici endur střední kubatury vyzkoušeli na silnici. Nyní otestujeme jejich schopnosti v terénu. A to rovnou pěkně zostra při výjezdu k alpskému průsmyku Col de Sommeiller. Lepší místo v Alpách pro porovnání off-roadových schopností našich endur neexistuje. Nejedná se totiž o nějaký lehký terén. Sedlo ve 2996 metrech nad mořem každoročně hostí ten nejvýše položený motocyklový sraz na světě – Stella Alpina.

Kdo chce vyrábět motorky ve velkém, musí zákazníkům nabídnout takové modely, které osloví širokou veřejnost, a ne jen ortodoxní fandy motosportu a designérského umění. To může být jeden z důvodů, proč před čtyřmi lety z Borgo Panigale vyjela první Multistrada 950. A jak se ukázalo v přímém srovnání s její starší sestrou, v Boloni budou muset překalibrovat etalon všestrannosti.

Když jsme ho dali na titulní stranu Motocyklu, nestíhali jsme zásobovat trafiky. Když ho představili v ČR, nestíhal importér v Iowě objednávat. V čem vězí oblíbenost a úspěch Indianu FTR 1200, odkojeného pravým americkým flat trackem? To jsme zjišťovali na českých nádražích i okreskách.

Karel Hanika se při osmihodinovce v malajském Sepangu stal vůbec prvním českým závodníkem, který se postavil na nejvyšší stupínek pódia ve vytrvalostním mistrovství světa endurance. Při našem lednovém povídání odhalil nejen, jak probíhal samotný závodní víkend v Malajsii, ale přiblížil i celou smršť událostí po kvalifikaci na tento závod, kdy se doslova během několika desítek minut „sbalil a šel k sousedům“ do boxu továrního týmu Yamahy.

Zdají se to být dva naprosto odlišné světy, motorky a lyžování, ovšem když je chytře poskládáte, může se z toho vyklubat třeba takovýto jedinečný custombike. A také zřejmě jediný motocykl Harley, kterému by se mohlo s lehkou nadsázkou přezdívat motorové lyže.

Zhruba tak vypadá nové dvojčíslo Motocyklu při letmém prolistování. Na jeho 116 stránkách na vás ale čeká mnohem víc zajímavých informací ze světa jedné stopy!

MOTOCYKL 1+2/2020 vychází ve čtvrtek 23. ledna.

Právě vychází časopis Motocykl 1+2/2020
Ohodnoťte tento článek!
5 (100%) 3 hlas/ů

1 komentář

  1. Píšete, že ponúkate, citujem “dvacet osm let nezávislé, objektivní a ucelené informace ze světa dvou kol”. Pri tom, ako Ste spracovali tému predaja motocyklov 2019 v aktuálnom čísle, nedá mi nereagovať a musím konštatovať, že sú to len plané PR kecy. Váš pohľad úplne ignoruje niektoré značky, napríklad Hecht 336 registáci, Kentoya 795, Maxon 815… Jasná ignorancia číňanov, asi strach z vírusu 😉 To je negácia k slovu UCELENÉ z citátu. Rozumiem, že je potrebné aspoň sčasti sa klaňať inzerentom, vyzobávať bonitné hrozienka. Ale to je potom negácia k slovu NEZÁVISLÉ z citátu.
    Aspoň že máte konečne po čase skutočne dobrého fotografa, však David 🙂

PŘIDAT KOMENTÁŘ: