Polestar 3 naznačuje, co lze očekávat od elektrického Volva XC90. Těšit se máme na obří baterii a hmotnost 2,6 tuny

  • Značka Polestar představila crossover s označením Polestar 3

  • Nový elektromobil využívá stejný technický základ, který dostane také chystané elektrické Volvo XC90 nové generace

  • Pohon obstará dvojice elektromotorů, výkon může být až 517 koní, dynamika kvůli hmotnosti 2,6 tuny ale nakonec není tak drtivá 

  • Výroba se rozeběhne v polovině příštího roku a je umístěna do Číny

Značka Polestar představila svůj nový model pojmenovaný jednoduše jako Polestar 3. Tyto vozy na českém trhu sice zatím oficiálně nefigurují, přesto „trojka“ za pozornost stojí. Jak připomíná magazín Carscoops, technický základ má tato novinka společný s chystanou novou generací Volva XC90 a dává tak určitou představu o tom, co nové Volvo nabídne.

Podle fotek to sice nevypadá, ale Polestar 3 je poměrně velký automobil. Na délku měří bezmála pět metrů, šířka včetně zrcátek činí 2120 mm a rozvor náprav má 2985 mm. Někteří mluví o Polestaru 3 jako o elektrické alternativě k Porsche Cayenne. Cenou a právě i velikostí je totiž tato novinka s německým crossoverem srovnatelná.

Značka Polestar chce být konkurencí pro Porsche. Oproti Tesle nabízí lepší design i kvalitnější výrobu, věří její šéf

Interiér se nese v duchu naprostého minimalismu. Na palubní desce najdete digitální přístrojový štít a na výšku umístěný obří dotykový displej, přes který se ovládá úplně všechno. Infotainment opět běží na základech systému od společnosti Google, o výpočetní výkon pro asistenční systémy se pak postará systém Drive Orin od společnosti Nvidia. Prostor pro zavazadla nabídne 484 litrů vzadu a dalších 32 litrů v menší schránce pod přední kapotou.

Polestar 3 byl představen zatím v jediné variantě, a sice s dvojicí elektromotorů. Systémový výkon je 490 koní. Za příplatek je k dispozici paket Performance, který kromě jiného naladění vzduchového podvozku výkon zvýší na 517 koní. Točivý moment je v tomto případě 910 Nm. Kvůli hmotnosti 2,6 tuny ale akcelerace nakonec není tak drtivá, jak byste si mohli představovat. Posílený Polestar zvládne sprint na 100 km/h za 4,7 s. Omezovač rychlosti je nastaven na 210 km/h. U Volva XC90 bude „v zájmu bezpečnosti“ nastaven maximálně na 180 km/h.

Důvodem velmi vysoké hmotnosti je především akumulátor. Polestar vsadil na dlouhý dojezd a do automobilu tedy instaloval nadprůměrné množství článků. Výsledkem je kapacita 111 kWh. Podle WLTP by měl vůz zvládnout bez nabíjení až 610 km.

Polestar 3 už je možné objednávat. Novinka se bude vyrábět v Číně, přičemž produkce má odstartovat v polovině příštího roku a první zákazníci se dočkají ještě během podzimu 2023. Doporučená evropská cena je 90 tisíc eur, tedy v přepočtu přibližně 2,2 milionu korun.

Ohodnoťte tento článek!

PŘIDAT KOMENTÁŘ: