Pět levných ojetin, které v roce 2019 porostou na ceně

  • Chtěli byste investovat do auta? Zde je pět dostupných tipů

  • Zájem bude také o relativně obyčejná auta

  • Například zachovalý Favorit už nikdy nebude levný

  • Hodnota roste klasickým mercedesům a bavorákům

  • Za půl milionu můžete mít investiční Porsche nebo Rolls-Royce

Rok 2019 bude pro trh s ojetými auty poměrně bouřlivý. Hned z několika důvodů. Ekonomové očekávají větší korekci světové ekonomiky, a to se vždycky na nabídce a poptávce na trhu ojetin projeví. Zároveň to bude 30 let od revoluce v Československu. A jak jistě víte, po třiceti letech můžete prakticky jakékoli auto přihlásit na veteránské značky. Plno lidí určitě zase chytne nostalgickou náladu a pocítí potřebu vlastnit nějaké staré auto.

Očekává se příliv naftových ojetin ze západu, na trh ojetin se ale také začnou dostávat hybridy a elektromobily ve větších počtech. Z nich se přestává stávat podivínská záležitost. Stále více lidí například o hybridu uvažuje jako o alternativě k ojetému dieselu. A zájem vždycky bude o zajímavá a nějakým způsobem unikátní auta. Následujících pět ojetin byste mohli příští rok koupit výhodně a pak na nich už neprodělat.

Škoda Favorit

Škoda Favorit (3)
Favorit pomohl značce Škoda vstoupit do nové éry. V rukou pečlivých majitelů jich v dobrém stavu přežívá málo a na cenách to bude vidět
Škoda Favorit (2)
Aby měl Favorit investiční potenciál, musí být naprosto sériový a samozřejmě krásný nejen zvenku, ale také uvnitř

Právě legendární Favorit, první moderní škodovka s motorem vpředu napříč a pohonem předních kol, slaví nyní třicetiny. Kusy z prvních ročníků se tak už mohou stát veterány, a na cenách to bude vidět. Jakkoli měl Favorit své slabé stránky, pro českou (tehdy ještě československou) značku to bylo přelomové auto.

Retro na neděli: Škoda Favorit je malý zázrak východního bloku

Doba, kdy byl Favorit na silnici nutné zlo, je dávno pryč. Dnes patří Favorit v provozu spíše k zajímavým kuriozitám, stejně jako staré stopětky a stodvacítky. A věřte, že na krásném a zrestaurovaném kusu už nikdy neproděláte. Domníváme se, že nyní je poslední příležitost koupit solidní kus za pár desítek tisíc. Ceny hezkých Favoritů už jen porostou. Vždyť zachovalé Favority se už dnes nabízejí klidně za sto tisíc.

Mercedes-Benz třídy E (W124)

Mercedes E W124 (2)
Zachovalá W124 bez koroze zmizí z inzerátu hned. Ani nemusí být za podbízivou cenu. Zájem je o ně hlavně v sousedním Německu
Mercedes E W124 (1)
Vrcholná verze E500, se kterou pomáhalo i Porsche, je už hodně drahá. Investovat ale můžete i do standardního kusu, například i do kombi

Jak z trhu ojetin pomalu mizí zrezlé a poničené vraky, které už nedostaly technickou, začínají se ceny zachovalých Mercedesů třídy E generace W124 odrážet od úplného dna. Krásné kusy nikdy nebyly vyloženě levné, ale to, jak rychle každá zachovalá „stodvacetčtyřka“ zmizí z nabídky, ukazuje, že zájem o tuto legendu je.

Na prodej je nezničitelný Mercedes W124. Zvládl už 2,1 milionu kilometrů a dál jezdí

Jedná se o jeden z posledních lidových Mercedesů, který byl ještě navržen a vyroben podle přísných kvalitativních standardů. Pak už to šlo s Mercedesem a jeho kvalitou z kopce. Pokud byste zatoužili po téhle hranaté klasice, není důvod čekat. Berte cokoli, co není prolezlé korozí. Mercedes W124 nikdy nebude levnější. Například verze E500 už je ikona za víc než milion, ale stačí zůstat při zemi. Běžné verze se ještě dají pořídit za 100 až 150 000 korun. Hlavně v sousedním Německu je ale o ně zájem a ceny rostou. A porostou už vždycky.

BMW 330Ci (E46)

BMW 3 E46 (1)
Když vynecháme sportovní verze M, má z obyčejných BMW šanci na zhodnocení asi jen řada 3 E46 ve verzi kupé s řadovým šestiválcem
BMW 3 E46 (2)
Klíčový je naprosto originální stav bez tuningu. Neodborné zásahy hodnotu snižují. Kupé E46 jezdí opravdu mimořádně dobře

BMW řady 3 generace E46 je na trhu už dvacet let a na stavu některých utrápených kusů je to už bohužel vidět. Vynechme teď čtyřválce, diesely a jiný plevel. Investiční potenciál se ukrývá v tradičních atmosférických řadových šestiválcích s pohonem zadních kol a manuální převodovkou, zejména pak ve verzích kupé a možná i kabrio. Kombi moc investičního potenciálu nemá, to už je lepší klasický sedan.

Ceny zachovalých kusů s třílitrovým šestiválcem ukazují, že se jim už pod 150 000 Kč moc nechce a nevypadá to, že by pod tuto hranici měly výrazně spadnout. Spíše se zdá, že doba levných šestiválcových bavoráků skončila a bývalí majitelé se k těmto vozům zase chtějí vracet. Vždyť je to poslední tradiční BMW, které ještě jezdilo jako správné BMW. Jistě, na běžné verzi nevyděláte jako třeba na M3 E46, ale také ji koupíte výrazně levněji a levněji ji udržíte v provozu i pomocí originálních dílů a profesionálního servisu. Podle nás není důvod čekat. Třeba kupé 330Ci po faceliftu doporučujeme koupit. Levnější už nebudou.

Porsche 911 (996)

No dobře, Porsche 911 není zrovna „levná“ ojetina, ale za půl milionu je to vlastně levné a dostupné Porsche. A levnější už nebude
Aby měla i generace 996 investiční potenciál, chce to kupé s manuálem a pohonem zadních kol. A samozřejmě musí být originální a s historií

Od absolutního dna se odrazila i nechtěná Popelka, Porsche 911 generace 996. Ortodoxní fanoušci značky tento model zavrhli především kvůli kontroverznímu designu předních světel. Nepříliš oblíbený byl ale také kvůli závadám pohonných jednotek. Jenže všechno se dá řešit. Generálku motoru zvádnou specialisté za rozumné peníze a pořád je to Porsche 911, automobilová ikona.

Retro: Porsche 911 (996) je jako Popelka. Nikdo ji nechce a čeká na svého prince

Jak teď Porsche oznamuje hromadný přechod k elektromobilitě, není zrovna mnoho důvodů klasickou atmosférickou 911 s manuálem a pohonem zadních kol zlevňovat. Verze po faceliftu už utěšitelně rostou. I první 996 před faceliftem začíná být žádané zboží. Je to totiž opravdové Porsche se svým klasickým charakterem. Pro koho je nastupující generace 997 finančně nedosažitelná, rozhodně se nemusí bát, že by na nechtěné 996 prodělal. Naopak to vypadá, že i tohle auto bude mít za pár let vyšší hodnotu než dnes. Jen musí mít naprosto transparentní historii a být v originálním stavu.

Rolls-Royce Silver Shadow

Rolls-Royce Silver Shadow (1)
Z dnešního pohledu má tenhle Rolls-Royce vlastně jednoduchou techniku a spoustu drobností si opravíte sami svépomocí
Rolls-Royce Silver Shadow (2)
Na krásný exemplář potřebujete minimálně milion, ale naprosto uspokojivý kus a dobrém stavu s investičním potenciálem pořídíte za polovinu

Tenhle převratný Rolls-Royce byl zajímavý tím, že jich automobilka vyrobila zhruba 40 000. Tedy mnohem víc, než bylo pro tradiční britskou značku běžné. Stala se z něj masovka a je to jediný Rolls-Royce, který si může dovolit vlastně každý. Platí to i dnes, kdy na trhu ojetin najdete opravdu slušné exempláře a pořád vám na ně bude stačit zhruba půl milionu. Za milion pořídíte mimořádně krásný kus.

Skokový růst cen neočekáváme, ale udržované auto s historií v pěkném stavu si cenu podrží a z dlouhodobého hlediska spíše poroste, jak budou ze světa jednotlivé horší exempláře mizet. Tento Rolls-Royce tak bude spíše zajímavá dlouhodobá investice, se kterou bude příjemné párkrát do roka vyjet. Zachovalý kus bude vždycky ozdobou výstav a srazů veteránů. Zajímavé také je, že si na něm řadu běžných servisních úkonů uděláte svépomocí a také dostupnost náhradních dílů je velice slušná. Automobilka ráda majitelům s renovací pomáhá, ale to je pak zábava už pro opravdu hodně majetné nadšence.

Pět levných ojetin, které v roce 2019 porostou na ceně
Ohodnoťte tento článek!
4.23 (84.62%) 13 hlas/ů

PŘIDAT KOMENTÁŘ: