-
Dvouspojkový automat EDC pochází od Renaultu
-
EDC se montuje k motoru 1.5 dCi (81 kW) s pohonem předních kol
-
Sandero a Logan dostanou atmosférický tříválec 1.0 SCe
Dacia uvedla samočinné řazení do modelů Logan a Sandero teprve nedávno. Přeplňovaný tříválec 0,9 l lze nyní pořídit s robotizovanou převodovkou za poměrně sympatický příplatek 15 000 korun. Nyní se automatického řazení dočkalo i populární SUV Dacia Duster.
V případě Dusteru se ale jedná o dvouspojkovou šestistupňovou převodovku od Renaultu, kombinovanou s turbodieselem 1.5 dCi o výkonu 81 kW (110 k) a pohonem předních kol. Spolu s automatickou převodovkou je vůz standardně dodáván také s asistentem pro rozjezd do kopce, který zabraňuje nechtěnému couvnutí a usnadňuje rozjezd bez cuknutí, které je pro některé dvouspojkové převodovky se suchými spojkami typické.
Dacia Duster konečně přichází také s automatem. Je to šestistupňová dvouspojková převodovka od Renaultu a dává se k motoru 1.5 dCi 110 s pohonem předních kol
Duster bude podle všeho nejlevnější SUV s automatem na trhu. Nic moc dalšího se ale nemění, příští rok má přijít nová generace tohoto rumunského SUVNa české ceny automatické Dacie Duster ještě čekáme, ale podle všeho se bude jednat o nejlevnější SUV se samočinným řazením na trhu. Renault chce za stejný automat příplatek 30 000 korun. Je možné, že u Dacie bude přirážka trochu menší.
Spolu s modernizací Dusteru se představil také facelift pro modely Dacia Logan MCV a Dacia Sandero či Sandero Stepway. Zásadní novinkou je příchod atmosférického tříválce 1.0 SCe o výkonu 55 kW (75 k). Ten plní normu Euro 6 a zřejmě definitivně vytlačí starší, ale stále oblíbenou atmosférickou benzinovou dvanáctistovku. Nový motor má tabulkově o 10 % nižší spotřebu a emise.
Celkově má nyní řada modelů Dacia Logan/Sandero v nabídce sedm různých kombinací motorů a převodovek. Na české ceny si budeme muset ještě nějaký ten týden počkat. Každopádně Dacia Duster se má příští rok dočkat nástupce, který vyjede na stejné platformě jako třeba nový Nissan Micra.