-
Některé povedené ojetiny trh kupodivu úplně přehlíží
-
Spoustu aut tak můžete mít s lepší výbavou za méně peněz
-
I tato dobrá auta samozřejmě potřebují pravidelnou péči
Trh ojetých vozů je poměrně komplikované bludiště. Plno lidí se nechá při výběru ojetiny ovlivnit různými klišé a pověrami, které jsou ovšem mnohdy založené na zkreslených nebo nepřesných informacích, případně vznikají vinou zanedbané péče či extrémním zacházením ze strany samotných majitelů. Popřípadě kombinací všeho dohromady. Do hry samozřejmě vstupují i sympatie k různým značkám a odlišný vkus.
Na trhu existuje spousta dobrých aut, ale některá buď leží ve stínu svých ještě lepších příbuzných, případně je lidé přehlížejí kvůli špatné pověsti celé značky. Nebo je prostě neoslovuje vzhled a image. Sestavili jsme přehled několika takových modelů, které rozhodně stojí za pozornost.
Citroën C4 Picasso 2.0 HDI
S francouzskými auty to občas bývá komplikované. Jsou pro ně charakteristické ergonomické nedostatky, podprůměrné jízdní vlastnosti a kolísavá kvalita zpracování podle toho, jak daleko je do další pauzy na oběd nebo generální stávky.


Jenže občas se zadaří a i když Citroën C4 Picasso/Grand Picasso není žádný řidičský zázrak, je to poměrně povedené, praktické a velmi prostorné MPV za pěkné peníze. Musí ale mít správný motor a ten představuje jedině naftový dvoulitr HDI, ideálně v kombinaci s manuálem nebo klasickým meničovým automatem (robotizovanou převodovku nekupujte).
Doporučujeme: 10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka vyhnout
Základní mechanika dvoulitrového dieselu je totiž velmi spolehlivá a pokud má auto jasnou servisní historii a olej v něm nebyl měněn po 50 000 km, mělo by všechno vydržet. O filtru pevných částic většina lidí ani neví, a když už se něco stane, repase stojí zhruba osm tisíc (a ne padesát) a pak máte zase šest až osm let klid.
Jenom netankujte stylem „za dvě stovky“. Kvůli filtru pevných částic má auto ještě nádrž na aditiva a ta se dopočítávají podle natankovaného množství. Když se plovák v nádrži sotva pohne, řídící jednotka nikdy neví, kolik má toho aditiva dopočítat. Vždycky berte plnou.
Fiat 500 1.2
To jsou pořád jen crossovery, SUV a jiné obří krabice… Ale mnohé ženy chtějí i dnes jezdit něčím roztomilým – a hlavně aby se to všude vešlo. Malý Fiat 500 v retro stylu se pořád líbí a navíc to nebývá nekvalitní zanedbaná ojetina. Protože ho nevyrábí lajdáčtí Italové, ale Poláci, auto drží a funguje. Vozy vyrobené od roku 2010 dál mají lepší podvozek a lépe se řídí.


Sem tam nějaký chrastící šroubek v útrobách je jen takový komický detail připomínající italský charakter, jinak s Cinquecentem problémy nebývají. Atmosférická dvanáctistovka je jednoduchá, servisně nenáročná a jezdí za šest litrů nebo i méně. Není to dálniční stíhač, ale do města naprosto stačí. Pozor na naftový motor 1.3 Multijet, ten neberte ani zadarmo.
Velkou výhodou pětistovek jsou malé kilometrové nájezdy. Nejsou výjimkou auta, která nenajedou ani 10 000 km za rok. Výbava bývá slušná, jenom nahlédněte do servisní historie, jestli auto dostalo každý rok nový olej. Trochu zamrzí slabší antikorozní ochrana, ale zrezlé jsou většinou jen otlučené kusy. Hledejte opečovávaného „mazlíčka po paničce“.
Ford Mondeo 1.8 TDCI
Pověst naftových Fordů pošramotili především čeští majitelé druhé generace naftových mondeí, kteří do nich lili podojenou naftu z traktoru a jiný sajrajt, čímž odpravili choulostivé a drahé vstřikování. Vznikla celá série fám a mýtů, která s realitou normálního provozu v rukou rozumného majitele nemá mnoho společného. Kdo se o dvojkové Mondeo staral, tomu pravděpodobně slouží dodnes.


Třetí generace Mondea je některými zaslepenci neprávem přehlížená, přitom v této kategorii aut s naftovým motorem je to prakticky to nejlepší, co můžete pořídit. I dvoulitr je výborný, ale malým zázrakem je naftová osmnáctistovka, která se dodávala bez filtru pevných částic a se spolehlivým vstřikováním.
Na prodej jich je málo, majitelé si je drží za každou cenu. A není divu. Litinový motor je sice hlučnější a v zimě se ohřívá půl hodiny, ovšem pokud v něm po 15 000 km měníte olej a nedáváte mu za studena za uši, vydrží klidně milion kilometrů. Do osmnáctistovky TDCI se vyplatí i jednorázově zainvestovat trochu víc, pak bude fungovat roky bez problémů.
Kia Sportage 2.0 CRDI
Chcete SUV? Ale o korejské auto byste si neopřeli ani žebřík? Zadržte. Kia Sportage předchozí generace s naftovým motorem 2.0 CRDI je jedno z nejlepších ojetých aut své kategorie. Jen těžko se hledá vůz, který by ho kombinací všech vlastností překonal. Kam se hrabe třeba i Škoda Yeti… Především uchvacuje skoro až zázračná mechanická spolehlivost tohoto Korejce.


Sportage vzniklo v době, kdy Kia potřebovala zásadně proměnit image na evropském trhu. Ke konstrukci tak nebyly použity díly s tzv. časovanou životností. Tenhle motor drží a dokonce překvapivě dobře snáší častý neduh českých motoristů – oddalované výměny oleje. Má totiž skoro sedmilitrovou náplň, která se po ujetí 10 000 km nepromění v bahno. Vlastně docela dobře snese i 20 000 km, jakkoli vždy doporučujeme měnit u ojetiny olej nejpozději po patnácti tisících.
Jinak je Sportage kvalitní a robustní SUV se solidním podvozkem a uživatelsky příjemnou u ergonomií. A dokonce ještě pořád narazíte na auta v sedmileté záruce. Nebojte se ani automatické převodovky. Sice s ní budete jezdit za osm litrů nafty, ale celkově se jedná o spolehlivý a bezproblémový pohon. Maximálně vás zradí zacpaný EGR ventil, ale to se dá pořešit poměrně snadno za pár tisíc a pak máte na dlouhé roky klid.
Renault Grand Scénic 1.9 dCi
I Scénic a Grand Scénic jsou důkazem, že Francouzi tyhle rodinné přepravníky umějí. Stejně jako u výše zmíněného Citroënu je i v tomto případě často velmi lákavá kombinace přijatelného stáří, rozumného nájezdu, bohaté výbavy a zajímavé ceny. Chce to jen správný motor a kus s průhlednou historií. Pozor na pochybné dovozy…


Pod kapotou Renaultů obvykle přijatelně funguje všechno, ale velkému MPV sluší spíše diesel. A jednotka 1.9 dCi už není takový průšvih, jako tomu bývalo dříve, třeba u druhé generace Laguny. Klikový mechanismus nekolabuje a verze z let 2009 a 2010 byla ještě bez filtru pevných částic, takže máte o starost méně. I vstřikování je spolehlivé a turbo s pevnými lopatkami vydrží.
Chce to jen pravidelné výměny oleje, takže jasná servisní historie je nutností. Lákavý by mohl být i model s automatem s hydrodynamickým měničem. Spotřeba takové konfigurace je sice vyšší, ale celková mechanická spolehlivost by to měla vyvážit.
Škoda Octavia 1.6 TDI
Většina lidí jde automaticky do většího dvoulitru TDI. Menší naftový čtyřválec 1.6 TDI nahradil legendární jednotku 1.9 TDI a v zásadě se jedná o docela povedený motor. Problémem je historie některých především služebních aut, které řidiči utrápili v levém dálničním pruhu. Z rukou pečlivého soukromníka by se ale mohlo jednat o velice výhodnou koupi, protože příliš mnoho pastí tento motor neskrývá.


Vstřikování sice dělá dobře kvalitní aditivovaná nafta, ale turbo vydrží, olej motor nebere (pokud ho měníte po 15 000 km) a pevný setrvačník (pro verze s pětistupňovým manuálem) přežije všechno, i trochu lajdáckého řidiče s necitlivými rozjezdy. Snad jen pozor na filtr pevných částic, který se u aut provozovaných hlavně ve městě zanáší.
Doporučujeme: Ojeté diesely z Dieselgate? Noční můra pro VW, ale požehnání pro motoristy
Záleží samozřejmě na historii, ale udržované naftové škodovky s naprosto jasnou minulostí nejsou takové riziko, jak se o nich říká. Záleží samozřejmě kus od kusu a také to chce trochu soudnosti. Naftová Octavie najede klidně 50 000 km za rok. Praxe ale prozatím ukazuje, že oproti jiným maloobjemovým dieselům se 1.6 TDI ani po 250 000 km nepotýká s fatálními poruchami.
Škoda Rapid 1.2 TSI
O motorech TSI a jejich řetězových rozvodech nekolují pěkné historky. Ovšem málo se ví, že koncern VW na nich postupně pracoval a rozvodový mechanismus zdokonaloval. A tak se stalo, že v průběhu roku 2011 přišlo konečně definitivní řešení s pevnějším řetězem a silnějšími rozetami.


A tento motor dostala právě Škoda Rapid. Zatímco u všech ostatních škodovek musíte podle výrobního kódu a servisních záznamů hledat, jestli má pevnější řetěz a provedenou servisní výměnu, u Rapidu máte jistotu odolnějších rozvodů vždy. A jednotka 1.2 TSI je takový malý zázrak, který překvapuje pružností, dynamikou, kultivovaností a spotřebou mimo město klidně i okolo pěti litrů na 100 km.
Pro Rapid navíc hovoří i to, že je konstrukčně velmi jednoduchý, skoro až primitivní. Zatímco Octavia je už trochu komplikovaná, servisní práce na Rapidu zvládne skoro každý a plno věcí si uděláte i svépomocí. Díly jsou levné a plno jich bude i v druhovýrobě. A navíc se Rapid nekrade tak často jako Octavia.
Toyota Auris Hybrid
Hybridy mají zvláštní image květinkového bojovníka za pravdu a lásku, přitom se jen při jejich výrobě spotřebuje více zdrojů, než kdybyste provozovali osmiválcový pick-up několik let. Ale to teď nechme stranou, protože například hatchback Toyota Auris Hybrid je jinak cenově lákavá a velice spolehlivá ojetina. A hlavně vypadá jako úplně normální auto.


Pod kapotou se nachází absolutně spolehlivá technika Toyoty Prius, ale není obalená tím zeleným pozlátkem. Hybridní pohon dokáže autem velmi důstojně pohnout, od semaforu vypálí tento Auris s chutí a nadšením. Rozhodně nebudete brzdou provozu, pokud nebudete držet ručičku spotřeby v poloze ECO. V reálu umí Auris Hybrid jezdit za pět, ve městě paradoxně ještě za méně.
Atmosférická osmnáctistovka je tichá a spolehlivá, chce jen po 15 000 km nový olej. A místo problémového CVT je tu planetová převodovka, ve které se skutečně nemá co rozbít. Sada akumulátorů má životnost zhruba osm let, pak ztrácí kapacitu. Ale Toyota má na své hybridy speciální servisní program, i na ojetiny, a téměř všechna auta na českém trhu mají naprosto jasnou minulost a pravidelný servis.
Jestli řešíte spotřebu a z nějakého důvodu nemáte rádi diesel (třeba kvůli tvrdému chodu), je tohle skvělá alternativa. Navíc při dnešních složitých dieselech, jejich filtrech pevných částic, EGR ventilech, rozvodech a zakarbonovávání se jeví investice do nové sady akumulátorů u hybridu jednou za osm let jako naprosto snesitelný a vlastně i zanedbatelný výdaj.
Proc zde neni volvo spV70 nebo S80 s motorem 2.4 D5???
Taky na v70 s D5 nedám dopustit
Protoze to neni prehlizeny model s prehlizenou motorizaci
Alespon nadpis clanku by bylo zahodno pred psanim komentare precist
mozna proto, ze jich v porovnani s jinymi znackami tolik nejezdi …
… i kdyz V70 uznavam jako jeden z nejspolehlivejsich vozu …
Až nato že Octavie 1.6 TDI má dvouhmotový setrvačník..Ono praxe je jiná než si vyčíst hlouposti na internetu pane pisálku 😉
a jaký je problém s dvou hmotou ? mají ji i jiná auta.
To že stojí kolem 10tis. + cena spojkové sady, výdrž tak nějak různě. U koncernu VW od 150 do 250tis. km.
aktuálně 515000 km v dvojkový octavii
zajímavé, já ve 350 tis. km po prvním prokluzu preventivně měnil, vydržel by ještě hodně dlouho, ale čekala mě dlouhá cesta napříč evropou 🙂 a znám spoustu lidí jako Ivan výše, kteří na tom najeli půl míče. Tak se z toho nezVENCni 🙂
Některé mají dvouhmoty, některé nemají. Záleží na roku výroby.
Nemá
Stejně tak jako Sportage druhé generace vypadá zcela jinak než ta na obrázcích 🙂 Vím že každá udělá chybu, ale jsme na “AutoBibli”.
Napsal člověk, který o autech neví vůbec nic …
Ani jedno z nich bych si v životě nekoupil
Octavia II 1.6 MPi je též povedený. Držák. Výkonem neoslní ale dostačuje
spolehlivý ten motor je ale absolutně bez reakce na plyn ( elektrickej ) i se škrtíví klapkou a to akorat zvedá nechutně spotřebu ještě s kratkou převodovkou !!! 100 km/h 3000 ot / min je šilenost ! nejede ! ale vubec ! a žere uplně v klidu 9l/100 !!!! hnus humus fuj !
jsem pro benzin !!!! 1.8 tsi 118kw a 2.0 tfsi 147 kw ! jinak nic od vw !
Jsem rad ze nekdo okomentoval takto. Moc rad bych sel do 1.8tsi uz jsem toho precetl tolik az me z toho boli hlava ale na 1.8tsi asi nejmene zleho. Chtel bych ho s DSG…nejaka rada? Dik
Jednooký král mezi slepými. Mechanicky není moc robustní, dynamika s potřeba nic moc.
Nekoupil bych ani jedno.
I když asi tu pětistovku jako auto na cuky……..to asi jo
Bylo by vhodné opravit buď text k Fordu Mondeo, nebo ilustrační obrázky. V textu se mluví o Mondeu mk3, ovšem obrázky jsou mk4. Tak o jakém voze se vlastně mluví?
No jo, má tam kiks, ale v principu je to jedno; je řeč o motoru 1.8 TDCi a ten definuje rozdíl mezi MkIII a MkIV naprosto dostatečně. V “trojkách” ještě nebyl.
Ty si taky Mk, ty “odborníku”, mají to správně, protože jen idiot považuje facelift první generace za 2 generaci! A jsi v Česku a v Česku se píše česky, tak si to “Mk” strč někam, ano?
Neco si tom zjistete nez se zacnete ztrapnovat. Majitele a servisy v tom maji jasno a povazuji diskutovane auto za MkIV. Ostatnim to muze byt jedno.
V recenzi o Mondeu musím s Vámi souhlasit o tom jak se Češi chovají k Fordům. Akorát jste se zmýlili. Protože o verzi které píšete není 2. generace, ale 3. generace. A když píšete o 3. generaci, tak se jedná o 4. generaci.
Po 3 lete zkusenosti s 1.8TDCi uz v zivote nechci ojetyho (koupeno pri 120tkm) naftaka. Je to samy problem, to, co usetrite na spotrebe, vrazite do servisu. Zlaty benzinovy atmosfery… ne, naftu uz vazne nikdy ne. I kdyz, ehm, NE! Naftu nikdy! Smrdi to, dymi to, mam uz tak dost kdyz prede mnou na krizovatce stoji naftak a ja to musim cuchat. Proste, jednoduse s s konecnou platnosti NE!
Souhlasím….
Když máš volšový nohy, tak choď pěšky. Mám 2.0 TDCi deset let a jenom měním olej a filtry, spotřeba 6 l, najeto 350.000 km. Dokážeš to s benzínem?
s benzínem jde všechno líp!!!!!!!! Není to jen o oleji a filtru , ale rychleji sjetých pneu. větší baterii . a vůbec , kdo chce věřit ,že nafta je lepší , ať si věří. A nejvýkonnější a nejrychlejší a vůbec nejlepší jsou F1- jenom benzín. kaja48
Kia Sportage II generace jsem měl 7,5 roku a nemůžu si stěžovat ovšem vy tam mate foto IIIgenerace!!Co už takový držák nebyl!!
Lajdacky ital? Byl někdy autor v nějaké ital. tovarne? Ja mnohokrát a jsem nikdy neviděl. Naopak, prostředí jak na operačním sále a naprosto perfektní pracovní morálka…
Lajdáčtí italové…..tak to silné kafe či kapučíno.Dalibore Žáku jděte dělat jinou práci nebo pište s úctou k národům evropské unie a nehažte všechny do jednoho pytle stylem jedna paní povídala.
Souhlasím a na italy nedám dopustit sice 500 sem nikdy neměl ale Fiat je má srdeční záležitost měl sem i škodovky ale při stejném stáří a výbavě se může jít koncern VW zahrabat a dá se říct že ve všech směrech – od ceny počínaje a pohodlim konče se srovnatelnou spotřebou
“Hybridy mají zvláštní image květinkového bojovníka za pravdu a lásku, přitom se jen při jejich výrobě spotřebuje více zdrojů, než kdybyste provozovali osmiválcový pick-up několik let.”
Na tyhle hospodský sračky chodí autor kam? 😀
Zajímalo by mě, či autor zkusil nějakou dobu žít s auty o kterých píše ono když člověk tyhle auta zažene trošku do většího zápřahu, tak o nich nikdy nenapíše toto 🙂
Pro všechny chytráky… Kia sportage to opravdu je, sedí i II generace možná po faceliftu. Ovšem údaje o motoru jsou bludy. Olejová náplň je při výměně 8 litrů servisní interval výrobcem 30 000km a kdyby byl EGR jen znečištěný nevidím důvod ho měnit. O 8 litrech s automatem si může 3/4 řidičů jen nechat zdát hlavně co se silnější verze týče.
1.4 16v 63 kw škoda praktik(roomster) aktuálně 290tis.lpg 1.1-1.3kč/km pravidelně 15000 olej 120 tis.rozvody neskutečný motor,kdyby ho dělali dál a z fabriky lpg nebyla by dieselgate,ale dnes se protěžuje cng jde jen o prachy lpg z fabriky 40 tis.příplatek cng 100tis ale nové motory už nevydrží,aby se prodávalo
Ha, ha ha. Již děda říkal: ” Nechceš-li mít problémy s autem, nekupuj žádné od F – Ford, Fiat a Fšechny francouzské. A též ne pica auta s kosočtvercem.
Hahaha, další bludy nějakého chytráka. Mám třetího francouze s ,,kosočtvercem” a naprostá spokojenost. Tady je takovejch bezmozků…. 🙁
Jedině SUBARU.
Svatá pravda !!!
Milý autore,píšete několik imbecilit,tak za prvé onen propracovaný motor dostala jako první Octavia,nikoliv Rapid,motor je ale skvělý to je fakt ale pouze motor 1.2TSI 77kW,ostatní už tolik ne,dávno již tento motor není v Rapidu,ale pouze 1.0 a 1.4-Diesel.
Co se týká počtu km,tak jsem přesvědčen,že ideální je plná syntetika a 30.000km.Protože 15.000km je často velmi brzy a někdy i nemožné,50.000 už je zase moc.Ale pro Diesel a 2.0TDI jedině plná syntetika.
Hezký den
Nechápu, jaký erudovaný pisálek tuhle blbost napsal, nekoupil bych nikdy z tohoto ani jedno auto….
Snese 1,2TSI u RAPIDA LPG,nebo CNG?Dík Karloss
Tady je krásně vidět, jak třeba autor článku v životě recenzovaná auta neviděl a jenom odněkud okopíroval různé pasáže viz Fiat 500:
Sem tam nějaký chrastící šroubek v útrobách je jen takový komický detail připomínající italský charakter, jinak s Cinquecentem problémy nebývají.
A samozřejmě zde nesmí chybět minimálně jedna škodovka, jako v každé jiné recenzi nebo srovnávacím testu a nebo vlastně v jakémkoliv jiném článku a jakémkoliv autě
Pane Žáku, děkujeme, že jste opustil nesmyslné teze o závadové elektronice, která zrovna u Scenicu III opravdu funguje vždy (ano včetně karet). Stran motoru rámcově v pořádku, ale:
– turbo je u 1.9dCi u Scenicu vždy s VGT, tedy variabilní naklápění lopatek, dokonce je vodou chlazené s doběhovým čerpadlem což je docela unikátní. Turbo opravdu prakticky neodchází.
– FAPu se netřeba bát, je zde opatřen pátým vstřikovačem a opravdu bohatě dimenzovaný
– 1.9dCi se u Scenicu III nikdy nenabízel s hydroměničovým automatem. Ten v nabídce byl, ale s 2.0dCi a je opravdu neprůstřelně spolehlivý (je dimenzovaný na 3.0dCi V6 177kW z Laguny III/Latitude)
Doporučuji k přečtení: http://rnews.cz/?p=2675
lili podojenou naftu z traktoru ????
Asi by se pisalek divil, ze do traktoru jde kvalitnejsi nafta bez mera jak do osobaku…..
Mondeo hodně špatné, tomu kdo se nevyzná v autech, tak ideální vůz na prodej “dobrá cena”, velká výbava, relativně silný motor.
O2 1,6TDI jezdí opravdu za pár litrů i bez velkého snažení ekonomické jízdy, ale common rail se časem projeví a je zle … 1,9 PD je mnohem lepší varianta. Octavií je hodně, ale u bazarových Fábií 2 je to pěkně vidět. 1,9 PD je o ně velký zájem, dá se prodat za vyšší ceny a i tak jsou hned pryč … 1,6tka CR se prodává dlouho a za menší cenu s relativně malým zájmem.
1,9 PD… lepsi varianta tak pro hluche.
Kiu Sportage II generace mám a jsem velmi spokojen. V loni jsme jí pořizoval z autobazaru za pěkné peníze. Spolehlivé a svižné auto. Pro mě velká změna po to době co jsem jezdil se starou felinou 😀
Citroena c4 máme pořizoval jsem ho před 4 lety z autobazaru je to pro nás 4 členou rodinku naprosto dostačující vůz, nikdy mě za ty roky nevypekl. Za mě spokojenost.
potřebuji koupit větší auto, nejlépe nějaké mpv do 150 000,- co by jste mi doporučovali??? dekuju všem za rady
Měl jsem Oktávii II 1.8 TSi 118 kW, jela parádně i když při ostřejším rozjezdu to mírnila spojka, která sklouzla. Byl jsem s tím v servisu, prý je to tak správně, chrání se tím převodovka, dá se zvyknout. Ovšem po 38 tis. km se mi po vypnutí motoru potkaly písty s ventily, výměna motoru v záruce. Údajně chyba elektrického napínáku rozvodů. Kolem 60 tis. km zvýšená spotřeba motorového oleje, v 90 tis. km už to žralo s klidem přes litr na tisíc km, nedej bože to pohonit, pak to bylo ještě horší. Podle servisu v normě. Na fóru jsem se dověděl, že je kopa majitelů, co se jim to potkalo a nebo žralo olej a nebo obojí. Rychle jsem se toho zbavoval. Co vím, tak nový majitel řeší opět potkaný motor, nechápu. Jinak jsem byl s autem spokojený, dynamika super, podvozek úplně jinak naladěný jako u 1.6 MPi. Koupil jsem Hondu CR-V třetí generace s 2.2 v naftě a spokojenost, na SUV špička ve třídě.
Udělal jste spravně, už vas to mohlo napadnout dřive než jste do škodovky nacpal furu peněz ! S hondou byla trefa do černeho, bude sloužit bez většich problemu dlouha leta při řadne udržbě .
žáku,ty jsi pořádné vemeno-dojili traktor a autobus!hlupáku,tam dávají kvalitnější naftu,než do toho mondeáckého krámu
Tak zrovna včera se tady někde psalo, že Kia Sportage, Fiat 500 jsou na tom s kvalitou tak špatně, že je lepší se jim v autobazaru vyhnout. Tak nevím….
http://www.autoforum.cz/zivot-ridice/55-ojetych-aut-kterym-byste-v-bazarech-meli-podle-cr-vyhnout-obloukem/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu
tady to je
To se nedá číst
Fiat 500 má žena v 1.3 mjtd najeto 110000km a ani jedinej problém
pán je asi odborník
To už se mi snad jen zdá, pokolikáté je ten článek recyklovaný? Vždyť diskuze začíná v roce 2016!!!!!!!!!!!!!!!
Dobrý den Tomáši. Máme na firmě VW Touran r.v. 2014, najeto 133000KM, právě proběhla akce rozvody, do motoru jsem ještě nedolil ani deci(15000KM), nic jsme ještě neopravovali, ani brzd. destičky jsme neměnili, jenom jezdíme: Německo,Rakousko.Maďarsko, Slovensko, Polsko a Švédsko. Toto je naše šesté auto, před tím Scharany dva, dvě Toleda. Vždy 400000KM, pak výměna za nové, první byl Citroen 15 tka.Obě Toleda a oba Scharany jsou ještě v provozu. Nyní používám Mot.Olej: Mobil 1, ESP Formula, 5W-30. Tento olej je tím prý pověstný, že není třeba dolívat. Zkusil jsem a je to pravda. Všechno je původní, jen pneu jsou jiné( Continentaly T 186 – 16 tky,zimní. Letní- Dunlop, Sporty. Doporučuji vyšší posaz. Dělám Berlín – Sasnitz na otočku, bez bolavých zad. Kup si MPV, neboj se KM, vyměň altern. + starter, nech udělat rozvody a s jiným olejem budeš jen jezdit, ale ne po servisech. Ahoj, František.
Fiata 500 má přítelkyně pořizovala ho pře dvěma roky z bazaru za super cenu a nemůže si ho vynachválit. Mě by teda švihlo s tímhle jezdit ,zkoušel jsem s tím párkrát jezdit a pro mě to není. Spíš takové auto pro ženy na nákupy. Hlavně že žena je spokojená.
pan redaktor píše naprosté blafy, a jen papouškuje nesmysly, navíc Mondeo není vyfocená druhá ale třetí generace MK IV. Tyhle kecy jsou jen ztráta času
postrádám tu třeba freemonta, mame dva a naprostá spokojenot i když začína na F
Já asi před rokem pořizoval právě Mondeo z AAA za vcelku i dobrou cenu, na to v jakým byl stavu, a dodnes bez závad, ale velice jsem byl překvapenou tou cenou.
Miloši, můj Fiat měl najeto okolo 75000 a dodnes vypadá jak nový, a to se o něj nějak extra nestarám
Tomáši, zkus se podívat na http://www.aaaauto.cz, mají tam plno, dle mě kvalitních vozů, které vydrží dlouho(viz můj Mondeo a moje zkušenost s výběrem přes jejich web)
Díky za tipy 🙂 Před měsícem jsem si koupil zmiňovanou Škodu Rapid a musím říct, že jsem fakt spokojen. Původně jsem chtěl ještě počkat, ale jeden známý mi ji nabídl dost za levno a v perfektním stavu, tak jsem ji vzal. Sice mi chybělo došetřit ještě pár tisíc, ale s tím mi pomohla krátkodobá půjčka. Díky tomuhle srovnávači – https://www.ferovepujcky.cz/kratkodobe-pujcky – si mi navíc podařilo vybrat fakt dobře, takže jsem přeplatil úplné minimum 🙂
Já koupil v autobazaru AAA auto ojetou škodovku, která mi jezdí už 11 let, před rokem, jsem u nich byl kupovat manželce fábii, kterou jsem tam pořídil za krásných 72 tisíc korun.
Se škodou Rapid jezdím už 6 let, a druhou jsem teď kupoval manželce v AAA auto, koupil jsem ji tam za velice dobrou cenu s nízkým nájezdem.