Ojetiny z koncernu VW za 250 000 Kč: Které ujdou a na které pozor?

Ojeté vozy značek spadajících do koncernu VW jsou na našem trhu stále nejoblíbenější. A jak Češi bohatnou, nebojí se dát za ojeté auto klidně čtvrt milionu. Jaké koncernové ojetiny jsou v této cenové relaci nejlepší a před jakými byste se naopak měli mít na pozoru?

Škoda Octavia 1.2 TSI, 1.4 TSI nebo 1.6 TDI

Že je Octavia aktuální generace velmi solidní auto, to ví asi každý. Na trhu ojetin začíná rychle vytlačovat generaci předchozí. Za 250 000 korun koupíte velice slušná auta s rozumným nájezdem. Je zajímavé, že odpor českých motoristů k přeplňovanému tříválci 1.0 TSI zpomalil pokles cen starších čtyřválcových verzí 1.2 TSI. A to je podle nás nejlepší lidová Octavia pro někoho, kdo chce prostorné auto s levným provozem. Něco jako klasická Octavia 1.6 MPI s tím, že líp jede, spotřebu má pět a půl místo sedmi a po 150 000 km nezačne brát olej.

Skoda Octavia III (28)
Jak se můžete dočíst v našem testu ojetiny, je třetí generace Octavie ve správné verzi velice spolehlivé, jednoduché a nenáročné auto
Skoda Octavia III (13)
Motor 1.2 TSI je skvělá volba. Má vyrovnaný průběh výkonu, jezdí za pět a půl a nekazí se. Motor 1.4 TSI také není k zahození

Verze 1.4 TSI nabízí o trochu atraktivnější dynamiku a stále je velmi spolehlivá. Nová řada motorů EA 211 má bezproblémové řemenové rozvody a netrpí na dřívější dětské nemoci downsizovaných agregátů koncernu VW. Dvanáctistovka bude mít za 250 tisíc najeto klidně pod 50 000 km, jednačtyřka s lepší výbavou už bude mít za ty peníze kolem sta tisíc kilometrů. Jedinou potenciální slabinou těchto benzinových motorů je rizikový automat 7DSG, který rozhodně neslibuje dlouhověkost a levný servis.

Škoda Octavia 1.0 TSI vs. 1.2 TSI: Černobílá záležitost?

Zcela bychom neměli opomíjet ani diesely. Z hlediska dlouhodobých nákladů vychází přeci jen lépe šestnáctistovka TDI s nesmrtelným pevným setrvačníkem (u manuálu s předním pohonem, automat a čtyřkolka má dvouhmotu), již spolehlivým systémem EGR a relativně spolehlivým filtrem pevných částic. Pokud motor funguje správně, nejsou do 300 000 km s DPF problémy. Dvoulitrové tédéíčko je možná zbytečně drahý luxus, ale pokud seženete auto s rozumným nájezdem, proč ne. Velký smysl dává s automatem, protože šestistupňové DSG je mnohem spolehlivější než 7DSG se suchými spojkami.

Seat Leon, Volkswagen Golf a Audi A3

Vše, co jsme jsme si řekli o Octavii, bychom mohli vztáhnout na technicky příbuzné modely koncernu VW. Počítejte ale s tím, že třeba takové Audi A3, které se jinak od Golfu a Leonu prakticky vůbec neliší, je dražší a servisně nákladnější. Jestli chcete udržet provozní náklady na rozumné úrovni, kupte si s nějakým výše zmíněným motorem Leon nebo Golf (bude o trochu dražší).

Filtry pevných částic (DPF) v ojetinách: Kde se vzaly a jaké jsou jejich typy

Audi A3 dává smysl jen s nějakou výraznější motorizací, kterou u jiných nedostanete. Ale třeba ojetá S3 nové generace nebude stát čtvrt milionu. Vždyť do čtvrt milionu seženete jen holou A3 s velmi vysokým nájezdem. Je to zbytečný příplatek za premiovou značku.

Fabia a Polo? Nejlépe s motorem 1.2 TSI

V kategorii menších aut v relaci do 250 000 seženete velmi pěkné Fabie a sem tam nějaké Polo s velmi povedeným motorem 1.2 TSI, slušnou výbavou a nízkým nájezdem. Plno aut za tyto peníze má najeto do 20 000 km, takže při dodržování servisních zásad (olej po roce nebo 15 000 km, kvalitní palivo s aditivy) před sebou mají ještě dlouhou a spolehlivou kariéru.

Skoda Fabia
Ceny Fabií III už padají. Za 250 tisíc koupíte velmi dobře vybavené kombi se skvělým motorem 1.2 TSI a malým nájezdem
Skoda Fabia (2)
Věříme, že motorizace 1.2 TSI bude z dlouhodobého hlediska hodnotnější než tříválec 1.0 TSI. Je to prostě pocitově lepší motor

Opatrně s automatem 7DSG. Je nutné počítat s tím, že malá dvouspojka nemůže z dlouhodobého hlediska poskytnout takovou trvanlivost jako klasický automat s měničem. Pokud ale máte v plánu si auto nechat jen pár let a následující problémy delegovat na dalšího kupce, vlastně jsou tyhle koncernoví špunti (včetně Seatu Ibiza a Audi A1, i když to je nepraktické a drahé) vcelku bezproblémová a dobrá auta i s tím rizikovým automatem.

Na nový Superb zapomeňte, ale co ten starší?

Ceny aktuální generace Škody Superb ještě pod tři sta tisíc moc padat nechtějí. Ale za 250 tisíc koupíte slušný Superb generace předchozí. Žádaný je kombík a logicky pak s dieselem, ale zvažte, jestli to není příliš riziková volba. Asi nejjistější je vyhnout se čtyřkolce a brát verzi 2.0 TDI 103 kW. U Superbu si klidně můžete dopřát automat, s dvoulitrem se pojila spolehlivá verze 6DSG jako v Octavii.

Test ojetiny Škoda Superb 3.6 V6: Kdo si chce hrát na prezidenta?

Myslete ale na to, že třeba Superb Combi z roku 2014 bude mít za tyhle peníze pořád najeto minimálně 150 000 km. Rizikovost bude tedy vyšší, jakkoli je to spolehlivé a kvalitní auto. Potřebuje ale pečlivý servis a právě zanedbané výměny náplní (olej v automatu a Haldexu se musí měnit po třech letech nebo 60 000 km) jsou častým problémem ojetin. Jinak spolehlivá technika pak rychleji odchází a trápí další majitele, kterým už potíže nekryje záruka.

Luxusní auto? To už si moc koledujete

Pokud je na vás nákup prověřené ojeté Octavie s malým nájezdem a zcela transparentní servisní historií málo dobrodružný, můžete se vydat do divokých vod nákupu luxusního sedanu nebo SUV. Třeba takový Volkswagen Touareg nebo Audi A8 lze s motorem 3.0 TDI za čtvrt milionu pořídit. Ale určitě víte, že u nákupu to teprve začíná.

Touareg klidně můžete mít i za méně než čtvrt milionu, ale bude to extrémně riziková koupě. Počítejte s tím, že do prvního týdne se vám rozsvítí první kritická kontrolka
Audi A8 je solidní auto, ale složitá technika nepovídá, že i údržba bude velmi komplikovaná. Olej si ještě vyměníte, ale s většími opravami už musíte k odborníkům

Sedan Audi A8 bude mít s tímto motorem najeto kolem tří set tisíc km, Touareg také. Případně budou auta stočená, což je u luxusních premiových ojetin z dovozu bez historie takový český kolorit. Každopádně motor 3.0 TDI není sám o sobě špatný, jen s velkým nájezdem nebude slibovat bezproblémovou budoucnost. Rozvody stojí přes padesát tisíc, filtr pevných částic šedesát, vstřikovače osm tisíc za kus a běžná servisní prohlídka s výměnou oleje vyjde na dvacet tisíc.

Pět luxusních bazarových SUV, která lákají cenou, ale jsou černou dírou na peníze

A pak jsou tu věci jako vzduchový podvozek, složité systémy pohonu všech kol a rizikové automatické převodovky. A pokud se něco takového rozbije, opravy mohou snadno překročit celkovou hodnotu auta. Všechno tohle platí i pro Porsche Cayenne první generace, u kterého si k tomu přidejte ještě příplatek za luxusní značku a skutečnost, že ne všechny díly jsou zaměnitelné s Touaregem.

Ojetiny z koncernu VW za 250 000 Kč: Které ujdou a na které pozor?
Ohodnoťte tento článek!
3.4 (68.08%) 52 hlas/ů

11 KOMENTÁŘE

  1. Je pravda, že jsem se také rozhodoval mezi 1.2 a 1.4 TSI octávkou, ale vzhledem k neustálému downsizingu a milovníka svižnější jízdy, jsem volil 1.4 TSI. Auto jsem kupoval před rokem v bazaru za pěknou cenu a nelituju toho, je to opravdu držák a neváhal bych do něj jít znova.

  2. za 250 koupíte leda starou popelnici se stočeným tachometrem od taxikáře. 4 rory staré Octavie s 80 tisíci se prodávají pomalu za cenu , kterou stáli při nákupu. 11 let starou koupíte i za 160

  3. Když koncern, tak jedině Audi. Těm věřim asi nejvíce, začínal jsem na A3 se slabším motorem a teď jsem koupil v bazaru luxusní A6 za 400tis s pěknou výbavou a nájezdem co je pro diesla jak nic.

    • Jiří, vždyť se píše o motorech 1.2 a 1.4 tsi, tak kde jste v článku vyčetl tvrzení, že 5.5l na sto žere 1.0 tsi?

  4. Tak já jsem koupil před 3 roky nový vw golf variant 1,4 tsi 90kw/200Nm a nádhera absolutně bez chyb. Co mě teda hodně překvapuje jak všichni píší o spotřebě. Já nemám problém jet za 4,6 l/100 a jedu naprosto normálně i takovým šetřivým způsobem. př: když vidím, že pojedu z kopce, tak pustím plyn a jedu za 0, když jsem na rovince jedu stále 90 a nikam nechvátám. Není to nic nemožného. Stačí jezdit normálně a nevytáčet to na 4tis!!

    • 4.6l na 100 Km. HA ha ha . Jezdil jsem 1.4 Tsi 90 Kw octavie , do práce cca 70 km téměř celou cestu na šestku 95 km /h a pod 6.2l na 100km jsem se nedostal. Jo s ještě jedna rada , ukazatele spotřeby u koncernu v průměru lžou, mám teď zrovna Octavii 3 1.6 Tdi a kecá spotřeba o 0.6 litrů na 100 Km a kamarád má Superba 2 2.0 Tdi a jemu o 1 l na 100 km. Stačí si zapisovat kolik jste natankovat a potom se dá krásně spočítat kolik máte průměr. Mám najeto 65000 km a průměr mám 5.6l a počítač ukazuje 5 l.

  5. 1.0 TSIčku bych se vyhnul obzvláště u těžších aut – scala, octavia,… Jinak bych se některých zmíněných motorů nebál. Ceny 5 let starých aut a více jsou opravdu pěkné, ikdyž se říká, že si Škodovky drží cenu, úplně bych to tak netvrdil, stačí se zajít kouknout do bazaru.

  6. Pro ty co nemají žádnou zkušenost z vozy od VW rád upřesním spotřebu, má Octavia třetí generace 1.4TSI 110Kw /250Nm jezdí na krátké trasy (cca 10km) 6,3l/100Km na delší trase (20 -40km) 5,4l/100Km po kopcovitém terénu Šumavy( žádná rovina a podobné narážky) .Motor táhne už od 1500-1700 otáček a není problém při rozjezdu protočit kola i na dvojku při neuváženém sešlápnutí plynu. Akcelerace je velmi dobrá a 2.0TDI 110Kw nemá šanci s pevným startem. Za mě velká spokojenost a nemohu pochopit napadání čehokoli od Škodovky.

PŘIDAT KOMENTÁŘ: