Ojeté Octavie stárnou, průměrná cena však neklesá

Podle dat TipCars.com se průměrné stáří ojetin Škoda Octavia zvyšuje, na většině území České republiky však ceny tento fakt nereflektují. I přes stárnutí se totiž nezvyšuje průměrný nájezd. Nejdražší Octavie najdeme v Královéhradeckém kraji, nejlevnější naopak na Vysočině.

Průměrná Octavia vyjde na 236 529 Kč

Stáří průměrné Octavie se meziročně zvedlo ze 7 na 8 let, cena přitom zůstala prakticky beze změny, z loňských 236 458 Kč se posunula na 236 529 Kč. Ani průměrný nájezd nezaznamenal zásadní meziroční posun, z 128.737 km v roce 2018 narostl na 128.891 km. Mnohem zajímavější změny se odehrály na úrovni jednotlivých krajů. „Na některých místech České republiky už se průměr dostává na 10 let,“dodává Marek Knieža, ředitel TipCars.com.

I přes 2,4% pokles průměrné ceny zůstává Královéhradecký kraj i nadále místem, kde nejdeme nejdražší ojetiny Škoda Octavia. Průměrné stáří vozidel je zde ale dlouhodobě nejnižší, i když i tady se posunulo z 5 na 6 let. „Největší skok cen vidíme v Libereckém kraji, kde se průměr posunul o 11 %,“poukazuje Knieža. „Stáří automobilů přitom zůstalo stejné, průměrný nájezd však klesnul o 6,6 %,“doplňuje.

Rozdíl mezi nejdražším a druhým nejdražším krajem se však znatelně snížil, v Ústeckém kraji za růstem cen stojí snížení průměrného nájezdu o 7,2 %. Stabilní je i situace na druhé straně žebříčku, Zlínský kraj a Vysočina mají dlouhodobě nejlevnější ojetiny Škoda Octavia. Nejvyšší nájezd najdeme v Karlovarském kraji, kde se vyšplhal na 179.588 km.

Průměrná cena ojetin Škoda Octavia
Cena 2018 Cena 2019 Meziroční změna
1. Královéhradecký kraj 299.669 Kč 292.448 Kč -2,4%
2. Ústecký kraj 252.883 Kč 268.729 Kč 6,3%
3. Pardubický kraj 252.041 Kč 263.315 Kč 4,5%
4. Středočeský kraj 257.387 Kč 254.392 Kč -1,2%
5. Liberecký kraj 212.403 Kč 235.813 Kč 11,0%
6. Hlavní město Praha 228.619 Kč 233.850 Kč 2,3%
7. Plzeňský kraj 240.915 Kč 228.547 Kč -5,1%
8. Moravskoslezský kraj 228.895 Kč 223.914 Kč -2,2%
9. Jihomoravský kraj 222.845 Kč 222.728 Kč -0,1%
10. Olomoucký kraj 225.557 Kč 219.474 Kč -2,7%
11. Jihočeský kraj 220.039 Kč 208.346 Kč -5,3%
12. Karlovarský kraj 211.317 Kč 204.461 Kč -3,2%
13. Zlínský kraj 212.116 Kč 193.895 Kč -8,6%
14. Vysočina 192.405 Kč 183.344 Kč -4,7%

Zdroj: TipCars.com

Nejoblíbenější barvou bílá, nejrychleji roste zelená

Model Škoda Octavia najdeme nejčastěji v bílé barvě, v minulém roce to však platilo u šedé. Šedá barva meziročně klesla o 7,7 %, což je vůbec největší propad. Naopak velkou oblíbenost získávají modely ve stříbrné a zelené barvě. Počet modelů v zelené meziročně narostl o 22,9 %, stříbrných Octavií je o 14 % více. Prakticky ve všech krajích dominuje bílá se stříbrnou metalízou, jen v Karlovarském kraji je na špici černá metalíza.

Nejčastější barvy ojetin Škoda Octavia
  Barva Počet 2018 Počet 2019 Mezroční změna
1. Bílá 6595 6901 4,6%
2. Modrá 5947 6396 7,6%
3. Šedá 6660 6150 -7,7%
4. Černá 5354 5424 1,3%
5. Stříbrná 4009 4569 14,0%
6. Červená 2199 2235 1,6%
7. Hnědá 1375 1449 5,4%
8. Zelená 1079 1326 22,9%
9. Béžová 1364 1321 -3,2%
10. Zlatá 182 222 22,0%

Zdroj: TipCars.com

Klesá nabídka benzínových Octavií, kombi nejčastější variantou

Množství bazarových Octávií jezdících na benzín postupně klesá, meziročně mezi ojetinami najdeme o 9,6 % méně modelů využívajících tento druh paliva. Naopak podíl nafty postupně roste. „Lidé si nechávají benzínové vozy, protože jsou méně problematické a nepostihla je aféra dieselgate,“vysvětluje Knieža. Největší posun jsme viděli u CNG, počet vozidel využívajících stlačený zemní plyn se mezi lety 2018 a 2019 zvýšil o 58,4 %.

Pokud se podíváme na typ karoserie, zdaleka nejčastěji narazíme na kombi, mezi ojetinami Škoda Octavia zastupuje hned 61,2 % všech nabídek. Druhým typem v pořadí je liftback (24,2 %), následuje hatchback (9,2 %) a sedan (4,6 %).

Ohodnoťte tento článek!

23 KOMENTÁŘE

  1. Vypadá to, že brzy začnu chodit pěšky. Což v mém případě bude asi znamenat brzy si pořídit francouzské hole. Prostě český důchodce se už nezmůže ani na ojetinu kolem 100 000 Kč, což by bylo pro mne ještě cena přijatelná, ovšem muselo by to být auto, které je spolehlivé, bezporuchové, protože na výdaje na servis už mít nebudu a neumím si sám ani vyměnit pneumatiky (vzhledem k utažení šroubů a podivným novým druhům heverů).

  2. Docela by mě zajímala karoserie Octávie v provedení hatchback a sedan 😀 …… článek psaný někým, kdo neví, v jakých karoseriích se to auto vyrábí, přitom u nás to asi ví drtivá většina lidí.

  3. teď jsem prodal málo jetou dvojku kombi benzín. za 50. dají se koupit i za 30. to je vejvar. jsou jich tisíce a v bazarech Vám nabídnou hooodně malou cenu

  4. Mám octavii II Fc
    2011 2.0 Tdi 103 kw
    Přemýšlel jsem o změně
    Cena za odkup bazarů cca 220 tis.
    Tzn že soukromě 240-250 tis.
    Super auto škoda dávat pryč

    • Co je předezena nuda? Tipuju na majitele nějaké francouzské nebo japonské nuly vydechle. To jsou všechno srdcaři!

  5. Ty lidi už neví co by za 14 let starý střepy chtěli.To samé platí pro novější kdy nájezd je pomalu na generalku motoru.

  6. No a? Tak to sou předražené krámy . Hlavně nechápu proč se furt řeší Skoda Škoda Škoda jak kdyby jiný auto neexistovalo . Existuje a mnohem lepší

  7. no a jakoupak cenu ma takova O1, 1999, 81kW ? :o) Stale funkcni, ano roky na ni zanechaly sramy, ale motor v poradku… to ani nejde ocenit, to musi kupovat srdcari…

  8. Recept je kupovat nové auto do hodnoty 450 000 kč splácet 6 let a vlastnit ho 15 az 20 let. Samozřejmě je to cesta pro pruměřeně vydelavajiciho člověka. Ale to se dnes nenosi mít jedno auto tak dlouho. Raději všichni platí za staré auta od ruky.

  9. K čemu mi bude funkční motor když kastle je rezatá jak liška.Tuhle mi někdo 1 O nabízel za 70 tis. :))

  10. Auta se všeobecně zdražujou kvůli evropským přísnějším normám – více bezpečnostních prvků v autě, emisní limity apod. Takové zdražení se pak odráží i na ceně ojetých aut. U několika zánovních aut jsem zpozoroval zdražení během půl roku, takže bych v koupi staršího, nebo zánovního auta moc nečekal.

  11. Mám Oct. I.gen. r.2000, 1,9 tdi 81 kW. Najeto 223 tis. Servisováno dodnes v autorizovaném servisu. Garážovano celou dobu. Vše původní – jen vyměněn zadní nárazník, do kterého nám někdo najel na parkovišti a levý přední blatník (někdo o něj zavadil a objevila se neopravitelná díra u podběhu dole). Auto v normálním provozu mimo dálnici jezdí klidně za 4,5 l/100km . Na dálnici do 5,6 . Neotravuje nás ani dpf ani jiné čičoviny. Proč bych to měl prodávat někomu za 30-50 tis.???

  12. To už bych asi raději šel do Superba, ten je po 5 letech na poloviční ceně. Nebo do jiné značky podobných parametrů. ale cenově jinde. Pár bazarů jsem obšel a musím říci, že je z čeho vybírat.

  13. Hele co je to za oblbovák ten článek? Už jste někdy viděli jedničkovou ofci f dízlu, co je 7-8 let stará? To leda se strojem času… A jiný ofce než 1.9tdi se neprodávají. Min. dle toho, co vidím tady.

  14. Raději bych si koupil v bazaru zánovní auto a trochu si připlatil, než kupovat starou octávu s velkým nájezdem.

  15. Tak jedině do ojetého auta, do nového bych neměl a je to dost velkej propad ceny po zakoupení a následném prodeji dál.

  16. Pár pěkných aut už jsem viděl v bazaru za pěknou cenu a předražený octávky to nebyly 🙂 Třeba si brzo udělám radost a koupim něco novějšího do garáže.

  17. A co z toho plyne? Jít raději do novějšího auta co hravě konkuruje Octávce a je ještě levnější. Neříkám, že octávky jsou špatný auta, ale ty ceny by měly být jinde.

PŘIDAT KOMENTÁŘ: