Nový terénní Mercedes-Benz třídy G je pořád stejný a má jen osmiválec

  • Ačkoli třída G vypadá pořád stejně, je to nové auto

  • Změna technologie výroby stojí za odlehčením o 170 kg

  • Mercedes slibuje také vyšší kvalitu

  • Pod kapotou je zatím jen osmiválec 4,0 l bi-turbo

  • V přepočtu stojí Mercedes G500 necelých 2,8 milionu Kč, českou cenu zatím nemá

Mnoho týdnů před autosalonem v Detroitu vypouštěl Mercedes do světa upoutávky na novou generaci luxusního off-roadu třídy G. Pak se na svět dostaly dokonce i oficiální fotografie před plánovanou premiérou, ale to automobilku neodradilo držet se plánu a kompletní balíček informací a oficiálních fotografií zveřejnit až nyní. Takže tu máme „nové géčko“.

Mercedes-Benz G-Klasse 2018
Nová třída G má být výrazně pohodlnější a kultivovanější při jízdě po normální silnici. Zlepšit se má i ovladatelnost
Mercedes-Benz G-Klasse 2018
Spolu s tím by se ale měly posunout také vlastnosti v terénu. Zlepšily se nájezdové úhly, brodivost, vyšší je i maximální náklon

Základní designové prvky se nemění, ale to je dobře, protože hranaté tvary k Mercedesu G patří. Zůstal i žebřinový rám, na kterém je vůz postaven. Přesto je nové G o 53 mm delší a 121 mm širší. Změnila se technologie výroby, což vyústilo mimo jiné v menší spáry na karoserii, a pomocí digitálních simulací se zjistilo, kde je možné ubrat hmotnost. Nová třída G je tak o 170 kg lehčí.

Doporučujeme: Test Mercedes-Benz G 350 d Professional – Profík pro vyvolené

Zásadně se ale proměnil interiér, který kopíruje styl novodobých mercedesů. Ale ten už jsme také viděli. Uvnitř je také více místa, konkrétně Mercedes uvádí, že nová třída G nabídne o 38 mm víc místa na nohy vpředu, dokonce o 150 mm více vzadu, pro ramena je vpředu také o 38 mm víc, vzadu o 27 mm víc. V loktech se třída G rozšířila vpředu o 68 mm, vzadu o 56 mm. Zadní sedadla jsou pak sklopná v poměru 40/60.

Mercedes-Benz G-Klasse 2018
Konstrukce se žebřinovým rámem zůstává, dočkala se ale zásadního přepracování
Mercedes-Benz G-Klasse 2018
Tři plně uzamykatelné diferenciály slibují dostatek trakce na jakémkoli povrchu

Důležitou zprávou je, že třída G nevyměkla“. Zákazníci pořád dostanou tři plně uzamykatelné diferenciály a redukci. Podvozek složený z trojúhelníkových ramen vpředu a tuhé nápravy vzadu ladili u AMG.

Nové G vyjede 100% stoupání. Vpředu má náprava světlost 270 mm, vzadu 241 mm, brodivost se zvýšila na 70 cm (+ 10 cm) a boční náklon může dosahovat až 35° (+ 7°). Nájezdový úhel vpředu je 31° (+ 1°), přechodový úhel je 26° (+ 1°) a nájezdový úhel vzadu je 30° (+ 1°).

Doporučujeme: Nejbizarnější ruská terénní vozidla, která projedou úplně všude

Stejně jako v jiných Mercedesech i ve třídě G si bude moci řidič nastavit různé jízdní režimy. Co ale jinde nedostanete, je režim G-mode, který se aktivuje při zvolení redukčního převodu, nebo když se uzamkne některý ze tří diferenciálů. V G-módu se upraví reakce motoru a převodovky.

Pod kapotou pracuje prozatím jen jeden motor. Za označením G500 se skrývá osmiválec 4,0 l se dvěma turby, který na novou devítistupňovou automatickou převodovku 9G-Tronic posílá výkon 310 kW (422 k) a točivý moment 610 Nm v 2100 až 4750 min-1. Z dynamických parametrů ještě žádný neznáme, ale Mercedes uvádí spotřebu 11,1 litru na 100 km a také to, že v Německu stojí nový Mercedes G500 celkem 107 040,50 eur včetně daně. V přepočtu podle aktuálního kurzu to dělá zhruba 2 750 000 korun.

Nový terénní Mercedes-Benz třídy G je pořád stejný a má jen osmiválec
Ohodnoťte tento článek!
5 (100%) 3 hlas/ů

PŘIDAT KOMENTÁŘ: