Nový Renault Koleos vs. Škoda Kodiaq: Francouz je výhodnější, Škodu ale nestíhá

  • Na český trh dorazil nový Renault Koleos 

  • Po Škodě Kodiaq je to další nové SUV této velikosti 

  • Oproti Kodiaqu je Renault levnější 

  • Mladoboleslavské SUV ale nabízí výkonnější motory a Renault nemá v ceníku třetí řadu sedadel

Renault oficiálně zveřejnil české ceny nové generace modelu Koleos. Francouzská novinka u nás bude dostupná výhradně se vznětovými motory, přičemž ten základní disponuje výkonem 96 kW (130 k). V kombinaci s nejdostupnější výbavou vyjde toto provedení minimálně na 699 900 Kč. Oproti Škodě Kodiaq je tím pádem Koleos levnější.

Doporučujeme: Kolik může stát Škoda Kodiaq „v plné náloži“? Skoro jeden a půl milionu

Francouzská automobilka nabízí nový Koleos ve výbavách Zen, Intens a Initiale Paris. Kromě už zmíněného vznětového čtyřválce 1.6 dCi o výkonu 96 kW (130 k) s pohonem pouze přední nápravy je Koleos dostupný také s větším vznětovým dvoulitrem naladěným na 129 kW (175 k). Toto provedení pořídíte od druhé výbavy Intens a vždy s pohonem všech kol. Stejně jako tomu je u Nissanu X-Trail, ze kterého Koleos technicky vychází, také zde je případně možné sáhnout po bezstupňové automatické převodovce X-Tronic.

Motor Zen Intens Initiale Paris
Energy dCi 130 4x2 699 900 Kč 749 900 Kč ---
Energy dCi 175 4x4 --- 849 900 Kč ---
Energy dCi 175 4x4 X-Tronic --- 899 900 Kč 979 900 Kč

V rámci nejdostupnější výbavy Zen dostanete sadu bezpečnostních asistentů, asistent rozjezdu do kopce, tempomat, asistent jízdy v pruzích, systém přednárazového brzdění, sedmnáctipalcová litá kola, dvouzónovou automatickou klimatizaci, bezklíčkový přístup nebo dokonce navigaci. Bez přehánění jde o plně vybavený vůz.

Doporučujeme: Škoda Trekka a Škoda Kodiaq: Takhle vypadá rozdíl více než 50 let v praxi (galerie)

Druhá úroveň výbavy přidá například hlídání mrtvého úhlu, automatické přepínání dálkových světel, větší litá kola nebo diodové světlomety. V nejvyšší výbavě pak dostanete třeba kůži Nappa, litá kola o velikosti 19″, adaptivní tempomat, vyhřívání předních sedadel, lepší ozvučení a elektricky nastavitelná přední sedadla. Kompletní ceník si můžete stáhnout zde.

Renautl Koleos vs. Škoda Kodiaq 

Renault míří do kategorie, kde najdeme samozřejmě mateřský Nissan X-Trail, jehož techniku Koleos používá, Hyundai Santa Fe, Kiu Sorento nebo Mitsubishi Outlander a přirozeně také Škodu Kodiaq. Právě ta bude zřejmě tím nejzajímavějším soupeřem.

Ve srovnání s Kodiaqem má Renault navrch co do výbavy a ceny. Pokud vezmeme v úvahu základní vznětové provedení, pak nejbližší konkurenční variantou je Kodiaq 2.0 TDI 110 kW ve výbavě Active. Ta také rozhodně není chudá, ale například bezklíčkový přístup mít nemůže, stejně jako navigaci a za tempomat si musíte připlatit. Jenže Škoda vám dá na výběr mezi automatickou převodovkou a manuálem kombinovaným s pohonem všech kol. Obě tyto varianty totiž stojí stejně — 738 900 Kč. Kromě toho motor samotný je výkonnější.

Renault Koleos dCi 175 4x4 X-Tronic Škoda Kodiaq 2.0 TDI 4x4 DSG
Zdvihový objem válců (cm3): 1995 1968
Maximální výkon (kW/k): 128/175 140/190
Vrchol točivého momentu (Nm): 380 400
Zrychlení 0-100 km/h (s): 9,6 8,9
Nejvyšší rychlost (km/h): 201 210
Spotřeba v kombinovaném provozu (l/100 km): 5,8 5,7
Délka/šířka/výška/rozvor náprav (mm): 4673/1843/1678/2705 4697/1882/1655/2791
Nejsilnější Koleos dCi 175 4×4 X-Tronic může být váš za 899 900 Kč, pokud se spokojíte s prostřední úrovní výbavy. Kodiaq 2.0 TDI 4×4 s převodovkou DSG, pohonem všech kol a druhou úrovní výbavy Ambition je pouze o dva tisíce dražší. Spokojit se budete muset opět s menší porcí výbavy. Za diodová světla bude znovu potřeba připlatit, stejně tak ve výbavě chybí bezklíčkové odemykání a za navigaci dáte minimálně 9 000 Kč. Na druhou stranu dostanete motor o výkonu 140 kW (190 k) a mnohem lepší převodovku.

Doporučujeme: Galerie – Škoda Octavia 2017 není první. Prohlédněte si všechny čtyřoké Škodovky

Mladoboleslavskou alternativou k Renaultu Koleos v nejdražším provedení Initiale Paris za 979 900 Kč je výbava Style kombinovaná s nejsilnějším dieselem (966 900 Kč). Ve výbavě pak najdete třeba diodová světla nebo bezklíčkové odemykání a startování tlačítkem, opět ale nedostanete v rámci základní výbavy navigaci, bezpečnostní asistenty typu hlídání mrtvého úhlu, ani lepší čalounění.

Nový Renault Koleos tak přichází s taktikou, na kterou jsme zvyklí z ostatních modelů. Nabídka motorizací je omezená a dieselové jednotky jsou obecně slabší, francouzská automobilka to ale kompenzuje zajímavou cenou a bohatou výbavou. První zákazníci se svého Renaultu Koleos dočkají letos v září.

Nový Renault Koleos vs. Škoda Kodiaq: Francouz je výhodnější, Škodu ale nestíhá
Ohodnoťte tento článek!
3.3 (66.59%) 91 hlas/ů

26 KOMENTÁŘE

  1. Kdy konečně renault odstraní tu píču co mají za znak. Takovimhle autem bych se teda nechlubil. Taky to vypovídá o tom jaký jsou to auta

    • Pro hlupáky ve střední Evropě to bude asi napořád znak ženského pohlaví. Ovšem ve zbytku světa a pro inteligentní jedince tady doma to představuje diamant. Mimochodem zaregistroval pan “dan” že třeba Mitsubishi má tyto kosočtverce ve znaku přímo tři? Které jsou tvarem poměrně bližší těm kresbám které jste kreslil na školní lavice….

      • ach jo. Blbec zůstane vždy blbcem, i když si myslí, že je “inteligentní jedinec tady doma” 🙂

        • Jistě, tak jsem dopadl neslavně, reagoval jsem na hloupý příspěvek a nakonec skončím jako blbec sám. Nezajdeme někdy na kávu a Vy mi vysvětlíte proč jsem blbec?

  2. A kdy se naučíš psát správně česky, když chceš přispívat psaným projevem… nevíš, kde se píše tvrdé Y, kde přijdou čárky mezi souvětími, kde se píši velká písmena atd.,

  3. Mám jednoho Francouze a jsem spokojen,kvůli znaku to není. Je spolehlivý a flexibilní,na vlastní chybě jsem se přesvědčil,že je i bezpečný. Rozsekal jsem mu předek na hadry po dvojitém smyku. Nic se mi nestalo,díly a světla odskákaly jak kostičky z Lega.

  4. Jsem velký fanoušek Renaultu a jsem rád že je tady konečně pořádný Koleos. Ten minulý se úplně nepovedl, ale tenhle bude snad stát za to a navíc vypadá moc dobře. A jsem rád že se Renault poučil z chyb a zařadil motor 2,0 dCi. To bude svezeníčko.

  5. Škoda / VW bude vždy u nás nejlepší … První auto tohoto typu a hned je nej .. jak jinak ..o:) To samé bude KaroQ … Neboli Seat Ateca .. Taky ryzí české auto …
    Dmu se pýchou nad ryze českou automobilkou …)
    To nadržování těmto neforemným plechovkám je někdy až trapné …

  6. Kdyby Škodovka nebo VW vyrobili hnědé auto ve tvaru hovna, stejně ho všecky motoristické weby a časopisy vychválí do nebes. Protože je to koncern VW. To nepochopím. Škodovku nikdy.

  7. V roce 2016 byl Renault byl druhá nejprodávanější značka v Evropě. S 1 100 880 Kusy.Škoda prodala 663 230 Kusů.Je 10 v Evropě.Oproti roku 2015 si pohoršila o dvě pozice.Podle mého názoru, vyrábí slušné a nepěkné vozy.Průměrná kvalita a nepovedený design.Musíme se těšit, že se to s novými modely zlepší.

  8. Renault Koleos se povedl a líbí se mi akorát teda už 2 roky jezdí v Koreji a j.enuje se Samsung M06 tuším , ale i tak je to dobrá práce,, doufám že bude mít sedadla nejen elektricky posuvná ale i s pamětí

  9. No, výhodnější. Pokud budete obě auta za x let prodávat, tak zůstatková hodnota Kodiaqu bude úplně někde jinde než u Renaultu. To je fakt.

  10. Páni kluci co vychvalujete renault, vy jste ještě asi nikdy v pořádným autě neseděli a už vůbec jste žádné auto neopravovali když píšete co píšete.

    • No nového Koleose v Initiale Paris mam už doma. Špičkové auto. A taky mám Audi Q7. Audi je samozřejmě o něco lepší ale taky o hodně dražší. Před Audi jsem měl Mercedes ML. Myslím že vím o čem mluvím. Ve firmě mám ještě Kangoo a Espace. Zatímco Audi A ML mě párkrát nechaly stovky km od domu, Renault nikdy. Nedám Na Renault dopustit. Proto jsem koupil Koleos…

      • Souhlas. Měl jsem Lagunu a dva Espacy a. dvojkovej lítal ve firmě 26 roků. Posledních 15 se do něj jenom lil benzín ani neměnil olej ( že už musí chcípnout). A nikdy nezklamal.

  11. Koleos je pěknej, škoda že jen v dehtu. Proč autor tvrdí že DSG je “mnohem lepší převodovka” než CVT?

  12. Určite je pravda , že autor neoprávnene vychvaľuje DSG, pretože dobre poznám CVT Japonec overený by ju určite nemontoval….!!! A mám ju odskúšanú bez poruchy!!!
    A vzhľadom k tomu že Koleos je odroda X-Treilu/ aspoň podvozok určite/, tak kde sa hrabe škodovka….a o dizaine ani nevravím….!!! Obzrel som si dokonale Kodiaq-a….vyzerá ako stará BMW-X5…….
    Škodovka nikdy!!!

PŘIDAT KOMENTÁŘ: