Nový Range Rover Sport přináší luxus, rychlost, schopnosti v terénu a dechberoucí krátký film

  • Land Rover představil Range Rover Sport třetí generace. Vývoj trval pět let a probíhal společně s velkým Range Roverem 

  • Na rozdíl od nového Range Roveru se nepočítá se sedmimístnou konfigurací 

  • Nabídka motorů zahrnuje mild-hybridní šestiválce, přeplňovaný osmiválec, plug-in hybridy a v roce 2024 dorazí elektromobil 

  • Nadprůměrné terénní dovednosti zůstaly zachovány, což dokumentuje povedený krátký film

  • Novinku už je možné objednat. Nejlevnější verze D250 stojí na českém trhu 2 487 008 Kč

Bylo jen otázkou času, jak dlouho po příchodu nové generace velkého Range Roveru budeme čekat na jeho dynamičtější alternativu v podobě provedení Sport. Čekání skončilo právě teď. Land Rover odhalil v pořadí už třetí generaci, která přináší vše, co si mohou zákazníci přát: luxus, dynamiku, nejmodernější technologie i atraktivní design.

Land Rover pracoval na novém Range Roveru Sport pět let. Asi příliš nepřekvapí informace o tom, že modely Sport i Range Rover byly vyvíjeny společně. Stejně tak pravděpodobně nepřekvapí ani vzhled. Britská automobilka už delší dobu razí strategii spíše pozvolnější cizelace v rámci stejného stylu. Na první pohled tak můžete říci, že nový Sport vypadá stejně jako Velar a ani od nového Range Roveru se moc neliší. Při bližší prohlídce ale najdete spoustu propracovaných detailů. Tímto způsobem sice nevzbudíte takový ohlas, jako když dáte na BMW X7 miniaturní světla a gigantické ledvinky, nicméně jedna výhoda tu je. Takto konzervativní vzhled nezestárne tak rychle, jako některé jiné designové experimenty.

Zatímco naprostá většina veřejnosti (i té odborné) vidí nový Range Rover Sport poprvé až dnes, my jsme už měli možnost prohlédnout si vůz v reálném světě na vlastní oči. Opět je to respekt budící automobil, který svou vysokou cenovku dává znát už na první pohled. Na rozdíl od klasického Range Roveru je přední část dynamičtější, má užší masku a nejužší světlomety v historii automobilky Land Rover.

Ačkoliv by se mohla zdát přední část identická s novým Range Roverem, není tomu tak. Maska i světlomety jsou užší a nárazník výraznější. Zadní část je pak zcela odlišná oproti novému Range Roveru

Na karoserii si můžete všimnout také schovaného gumového těsnění kolem bočních oken a výsuvných klik. Zadní část zůstala věrná tradicím. Světla jsou orientována klasicky horizontálně a opět jsou velmi úzká. Provedení výfuků závisí na volbě motoru. Velké hranaté koncovky červeného vozu na fotkách jsou doménou vrcholného přeplňovaného osmiválce.

Kůže na různé způsoby, Alcantara zatím ne 

Také interiér následuje novou generaci velkého Range Roveru. Pokud chcete najít rozdíly, musíte se opět zaměřit na detaily. Jiný je například volant, středová konzola je vyšší. Ryze praktickou, ale o to důležitější odlišností je omezení na pětimístný interiér. Třetí řada sedadel zůstala vyhrazena pouze novému Range Roveru.

Veškerá elektronika vychází z nové platformy EVA 2.0. Pomocí vzdálené aktualizace počítá automobilka s budoucí možností měnit software celkem u 63 řídicích jednotek. Infotainment obstarává systém Pivi Pro. Uprostřed palubní desky je 13,1″ velký dotykový zakřivený displej, další displej najdete pod volantem (má 13,7″). Nezapomnělo se ale ani na větší kruhové ovladače.

Range Rover za 50 let dojel z bahna až do opery

 

V závislosti na schopnostech vašeho konta si můžete dopřávat spoustu další výbavy, ve které najdete třeba sedadla nastavitelná ve dvaceti dvou směrech, ozvučení Meridian s 29 reproduktory (některé jsou schované ve dveřích za čalouněním) a na výběr je samozřejmě z řady různých dekoračních materiálů. Zajímavou novinkou přicházející s novým Sportem je obložení karbonem. Nikoliv ale v tradiční verzi, nýbrž v podobě karbonu nasekaného na malé kousky. Vypadá to velice efektně a každý dekor bude v podstatě originál. Sáhnout lze také po kartáčovaném hliníků nebo různých dýhách.

Kabina opět sází na jednoduchost a prvotřídní materiály. Středová konzola je ve srovnání s Range Roverem vyšší, jiný je také tříramenný volant a ve dveřích najdete specialitu nového Sportu v podobě reproduktorů ukrytých za čalouněním

Nabídka čalounění obsahuje provedení Ultrafabrics vyrobené z recyklovaných materiálů a dostupné ve dvou barevných verzích. Kromě toho, že jste udělali dobře naší planetě, je výhodou snadná údržba i fakt, že toto čalounění není tolik „tepelně citlivé“. Laicky řečeno, na slunci se nerozpálí a v zimě nestudí. Nabídka koženého čalounění přináší tři možnosti včetně luxusní kůže Windsor. Alcantaru zatím v ceníku nehledejte, ale třeba dorazí spolu s verzí SVR. O té ovšem během mezinárodní statické prezentace pochopitelně nikdo mluvit nechtěl.

Zadní cestují dostanou také díky použití nové platformy MLA o 30 mm více prostoru pro nohy. Místa je v interiéru obecně více než dost a kabina působí luxusně. Při jízdě by mělo interiéru vládnout hrobové ticho i díky systému aktivního potlačování hluku. V podbězích kol má vůz mikrofony monitorující hluk pronikající od kol do interiéru. Hlavové opěrky pak obsahují dvojici reproduktorů, pomocí kterých systém na základě informace od mikrofonů hluk potlačuje.

Osmiválec, diesel, plug-in hybrid 

Protože je technický základ Range Roveru Sport stejný s Range Roverem, logicky jsou shodné i v současnosti nabízené motory. Naftová část nabídky obsahuje řadové třílitrové šestiválce D250, D300 a D350, kdy číslo v označení symbolizuje maximální výkon. Spotřeba by se v těchto případech měla pohybovat kolem osmi litrů. Mimochodem, nádrž má objem 80 litrů. O dojezd se obávat nemusíte.

Výrazné koncovky výfuku jsou vyhrazené vrcholné motorizaci P530. Pod tímto označením se skrývá vidlicový osmiválec z dílny automobilky BMW. Ekologickou alternativou jsou dva plug-in hybridy. Elektromobil přijde za dva roky

U benzinových motorů lze vybírat mezi šestiválci P360, P400 a vrcholným osmiválcem, který dodává automobilka BMW. Ten poskytuje výkon 530 koní, schopnost zrychlit na stovku za 4,5 s a dosáhnout nejvyšší rychlosti 250 km/h. Ekologickou alternativou jsou plug-in hybridy P440e a P530e. Jejich základem je benzinový řadový šestiválec. Kapacita akumulátoru je 31,8 kWh (využitelná), dojezd v elektrickém režimu má být zhruba 100 km a při dobíjení lze využít i stejnosměrné nabíječky. Maximální dobíjecí výkon je 50 kW. Čistě elektrická alternativa přijede na trh za dva roky.

Propracovaný podvozek přichází se vzduchovým odpružením s proměnným tlakem vzduchu v pružinách, adaptivním tlumiči, natáčením zadní nápravy, aktivními stabilizátory i elektronicky řízeným zadním diferenciálem. Po stránce podvozku je tedy k dispozici v podstatě úplně vše, co dnešní produkce nabízí. Komplexní elektronika určená k řízení veškerých systémů pracuje se softwarem vyvinutým na míru Range Roveru Sport. Stejně jako u velkého Range Roveru je i zde systém prediktivního nastavení automobilu, kdy vůz pomocí podrobných navigačních dat sleduje vozovku ve vzdálenosti až 3 km před sebou a podle toho upravuje své nastavení.

Range Rover Sport na švýcarské sjezdovce: Klesání 75 %, 155 km/h a Ben Collins za volantem

Ačkoliv terén asi moc reálných zákazníků nevyužije, na terénní dovednosti automobilka nezapomněla. Brodivost je 900 mm, zdvih kol 546 mm, armáda terénních asistentů je také k dispozici. O schopnostech britské novinky ledasco vypovídá akční video, které najdete níže. V něm Range Rover Sport zdolává přepad jedné z přehrad na Islandu. Za volantem sedí jistá dáma, která si zahrála i v bondovce No Time to Die, i když jste si toho asi ani nevšimli. Řídila totiž auta při natáčení kaskadérských scén. Video je každopádně asi tak stejně působivé, jako je působivý nový Range Rover Sport. Budoucí majitelé se mají na co těšit.

Máte zájem? Nic vám nebrání v objednávce. Automobilka je začala přijímat spolu se světovou premiérou nového Range Roveru Sport. Připravte si minimálně 2,5 milionu.

Nový Range Rover Sport přináší luxus, rychlost, schopnosti v terénu a dechberoucí krátký film
Ohodnoťte tento článek!
5 (100%) 4 hlas/ů

PŘIDAT KOMENTÁŘ: