Nový Land Rover Defender je tady. Pořád to má být nejlepší off-road, ale nabídne i šestiválec a moderní techniku

  • Land Rover oficiálně představil nový Defender 

  • Vůz stojí na novém hliníkovém základu D7x, takže přišel o tradiční žebřinový rám 

  • Výhodou je nezávislé zavěšení všech kol, možnost použít vzduchové odpružení a hlavně je nový technický základ připraven na elektrifikaci 

  • Podobně jako v prapůvodním Land Roveru bude možné i v novém Defenderu posadit dopředu tři osoby. I krátká verze 90 tak odveze šest lidí

  • Pro začátek jsou připravené zážehové motory P300, P400 (šestiválec) a dva čtyřválcové diesely D200 a D240

  • Vrcholný Defender má řadový šestiválec s elektrickým kompresorem, výkon 400 koní a sprint na 100 km/h zvládne za 6 sekund. 

  • Později dorazí také plug-in hybrid P400e a standardní variantu 110 doplní kratší Defender 90 plus dvě užitkové verze 

  • Nový Defender má světlou výšku téměř 30 cm, projede téměř metr hlubokou vodu, odtáhne až 3,7 tuny a nabídne „průhlednou kapotu“ nebo vzdálenou aktualizaci softwaru 

  • Defender nové generace se bude vyrábět na Slovensku 


Na novou generaci Land Roveru Defender se čekalo opravdu dlouho. Před lety, kdy automobilka představila koncepty DC100 a DC100 Sport, se zdálo, že je příchod nástupce terénní legendy na spadnutí. Jenže nakonec nastává až teď. Nový Defender byl konečně odhalen. Stalo se tak na právě probíhajícím frankfurtském autosalonu.

Land Rover uvede na trh nejprve provedení 110, které brzy doprovodí krátká třídveřová 90. Základní rozměry obou variant si najdete v tabulce:

Vnější rozměry Land Rover 90 Land Rover 110
Délka (mm): 4323 (4583 s rezervou) 4758 (5018 s rezervou)
Šířka (mm): 1996 1996
Výška (mm): 1974 (1969 vzduchové pružiny) 1967
Rozvor náprav (mm): 2587 3022
Zavazadlový prostor (l): 397/1563 1075/1763 (231/916/2233 7místná verze)

Designéři údajně chtěli navázat na design původního Defenderu, ale zase nechtěli vytvořit úplné retro. Má jít o interpretaci známého originálu pro 21. století. Nový Defender se tak hodně liší, ale některé prvky od svého předka přece jen převzal. Například zvýšenou kapotu, kulatá světla (respektive jejich náznak), malá okénka na bocích zakulacené střechy, výdechy za předními koly a vzadu „rozhozená“ koncová světla nebo do boku vyklápěné dveře. Samozřejmě nemůže chybět rezerva, která je umístěná na nich.

Hranaté tvary zůstaly, stejně jako některé jiné prvky designu. Land Rover ovšem říká, že nechtěl stvořit vyložené retro, ale udělat terénní vůz pro 21. století. K dispozici bude krátká verze 90 a dlouhá 110

Automobilka také zapracovala na možnostech individiualizace. Kromě výbav Defender, S, SE, HSE, Defender X a First Edition jsou k dispozici ještě čtyři pakety (Explorer, Adventure, Country a Urban), které změní finální podobu auta. Naplňuje se tak to, co se dopředu očekávalo. Land Rover chce s Defenderem oslovit v podstatě všechny možné zákazníky. Důkazem budiž i fakt, že v nabídce kol najdete osmnáctipalcové bílé plecháče, ale také lité disky o velikosti až 22 palců! Pro úplnost, později kromě základních osobních verzí přijdou také užitkové varianty.

I krátký odveze šest lidí

Interiér se změnil ještě mnohem víc než exteriér. Ty tam jsou doby kompromisní pozice za volantem a maximálně spartánské výbavy. Jistě, mělo to své kouzlo, ale většina zákazníků v takovém prostředí prostě trávit dlouhé hodiny nechtěla. Nová generace je dramaticky odlišná.

Nechcete nový Defender? Pak si můžete vylepšit ten starý. Land Rover připravil tovární tuning

Defender samozřejmě dostal v souladu s dnešními standardy digitální přístrojový štít (12,3″). Druhý displej (10″) najdete uprostřed palubní desky. Na palubní desce je zároveň také volič automatické převodovky (s manuálem se zatím nepočítá). Toto řešení uvolnilo prostor mezi předními sedadly. Zde tak může být množství přihrádek. K dispozici ovšem bude i možnost pořídit mezi přední sedadla ještě jedno nouzové. Defender pak odveze až šest lidí, a to i v případě krátké verze 90. Kromě standardního pětimístného uspořádání nabídne verze 110 i sedmimístnou variantu.

Interiér odpovídá tomu, co známe z moderních SUV. Volič automatické převodovky se nastěhoval na palubku a uvolnil tak prostor mezi sedadly
Vpředu tak mohou mít některé varianty ještě třetí nouzové sedadlo. I krátká verze 90 odveze až šest osob. Jako původní Land Rovery

Připomínkou drsného terénního původu mají být odhalené šrouby na dveřích i na středové konzole. Na podlahu se nastěhovala odolná guma, aby bylo možné auto jednoduše čistit. Vrcholné verze ale budou více o luxusu než o praktičnosti. Pokud jde o zavazadlový prostor, základní objem je u verze 110 (pětimístné) 1075 l, u devadesátky to je 397 l.

Ten nejrychlejší dá stovku za 6 sekund

Žebřinový rám je minulostí, nový Defender stojí na hliníkové platformě D7x. Jde v podstatě o zbrusu nový technický základ, který by měl být výrazně tužší než to, co známe od běžných SUV. Toto řešení si vyžádaly jednak bezpečnostní předpisy, kterým původní Defender těžko mohl vyhovět, ale také nutnost nabídnout moderní elektrifikované motory. Ačkoliv pro začátek budou k dispozici i čistě zážehové a naftové jednotky, rovnou dorazí také mild-hybrid a v budoucnu přijde i plug-in hybrid P400e.

Test Range Rover Plug-in P400e: Když úředník poručí

Na úvod má Land Rover nachystaný naftový čtyřválec D200 o výkonu 147 kW (200 k) a dvakrát přeplňovaný dvoulitr D240 177 kW (240 k). U zážehových jednotek je na výběr mezi čtyřválcem P300, což je opět přeplňovaný dvoulitr, a P400. V tomto případě se bavíme o mild-hybridním řadovém šestiválci s výkonem 294 kW (400 k). Ten byl představen relativně nedávno a jako první ho dostal Range Rover Sport. Ano, jde o jednotku, která kromě turbodmychadla typu twin-scroll používá také elektricky poháněný kompresor. Základní technická data najdete níže:

Motorizace D200 D240 P300 P400
Zdvihový objem (cm3): 1998 1998 1997 2996
Výkon (kW/k): 147/200 177/240 221/300 294/400
v ot./min.: 4000 4000 5500 5500
Točivý moment (Nm): 430 430 400 550
v ot./min.: 1400 1400 1500-4000 2000-5000
Kombinovaná spotřeba 90/110 (l/100 km): 7,5/7,6 7,5/7,6 9,8/9,9 9,6/9,6
Zrychlení 0-100 km/h 90/110 (s): 10,2/10,3 9,0/9,1 8,0/8,1 6,0/6,1
Max. rychlost 90/110 (km/h): 175/175 188/188 191/191 208/208

Všechny motorizace pracují s osmistupňovou automatickou převodovkou ZF. O manuálu se dostupné materiály vůbec nezmiňují. Bez ohledu na konkrétní volbu vždy dostanete také redukci a samozřejmě pohon všech kol. Standardem je samosvorný mezinápravový diferenciál, k dostání bude samosvorný diferenciál také pro zadní nápravu. V terénu se Defender vypořádá s brodem hlubokým až 900 mm. Pomáhat bude také systém Terrain Response 2 s možností manuálního nastavení. Nebo si naopak můžete koupit pro P400 paket Performance, který zvedne maximální rychlost na 208 km/h.

Přestože s původním Defenderem nemá ten nový společného vůbec nic, pořád to má být auto schopné zdolat nejdrsnější terén. Proto nechybí redukce, uzamykatelné diferenciály, brodivost 90 cm, naviják, „šnorchl“ a tak dále

Že se Defender v terénu jen tak nezastaví, o tom svědčí i světlá výška. Verze s klasickými vinutými pružinami mají podvozek vysoký 226 mm. V případě vzduchového odpružení je základním nastavením 216 mm, zvednout ale můžete vůz až na 291 mm. Zdvihy kol jsou v případě vzduchového odpružení půl metru.

Land Rover slibuje široké možnosti praktického využití. Defender je údajně schopný odtáhnout přívěs těžký až 3,7 tuny, což se ale týká amerického trhu. V Evropě je tento limit samozřejmě 3,5 tuny. Do auta bude možné v některých verzích naložit až 900 kg. Na střechu můžete i pro případ jízdy nasadit 168 kg, v případě stání uvádí Land Rover statické zatížení 300 kg. Také proto je připraveno široké spektrum nejrůznějšího příslušenství od dálkově ovládaného navijáku až po výklopný střešní stan.

Land Rover Defender Works V8 je zážitek, na který se nezapomíná (první jízdní dojmy)

Defender pak přichází i s řadou moderních technologií. Land Rover připravil možnost aktualizovat software na dálku, nechybí dálkový přístup do vozu přes aplikaci chytrého telefonu, head-up displej, Apple CarPlay, Android Auto, systém umožňující virtuální pohled skrz kapotu na dění pod předními koly, digitální zpětné zrcátko, díky kterému nebude ve výhledu překážet rezerva na dveřích, a tak dále. Řada asistenčních systémů je samozřejmostí.

Po premiéře na frankfurtském autosalonu má nový Defender namířeno na 128 světových trhů. Vyrábět se bude ve slovenském závodu v Žilině. Defender 110 začíná na českém trhu částkou 1 479 104 Kč. Za kratší 90 zaplatíte nejméně 1 322 000 Kč.


Nový Land Rover Defender je tady. Pořád to má být nejlepší off-road, ale nabídne i šestiválec a moderní techniku
Ohodnoťte tento článek!
5 (100%) 2 hlas/ů

PŘIDAT KOMENTÁŘ: