-
Nový Tucson je prvním modelem společnosti Hyundai se systémem částečně hybridního pohonu, který využívá vznětový motor a elektromotor 48 V.
-
Průkopnická technologie poskytuje maximální potěšení z jízdy a zároveň zvyšuje hospodárnost v každodenním provozu.
-
Kompaktní SUV bude v létě uvedeno na evropské trhy.
-
Technika částečně hybridního pohonu přispěje ke globálnímu snižování spotřeby paliva vozidel Hyundai.
-
Zvýšení hospodárnosti až o 7 procent.
-
Hybridní technika bude k dispozici také s novými vznětovými motory Smart Stream 1,6 litru.
Nový Hyundai Tucson, jehož výroba bude zahájena tento měsíc, bude vybaven hospodárným částečně hybridním pohonem s napětím 48 V. Jedná se o první model v produktové řadě značky Hyundai – a jeden z prvních v celém automobilovém průmyslu – nabízející novou techniku, s níž Hyundai směřuje k čistější budoucnosti. Výroba nového kompaktního SUV bude zahájena v červnu 2018 a jeho uvedení na evropské trhy bude následovat v létě. Nový Tucson, navržený a vyráběný v Evropě, splňuje nejvyšší standardy kvality. Celé portfolio vylepšených motorů pro model Tucson splňuje novou emisní normu Euro 6d Temp. Nový Tucson nabízí také významně vylepšený design a širší výběr vyspělých komfortních a bezpečnostních systémů, aby navázal na úspěchy předchůdce, který byl nejprodávanějším modelem značky Hyundai v Evropě v letech 2016 a 2017.
„Díky novému systému částečně hybridního pohonu pro náš nejprodávanější model rozšiřujeme strategii elektrifikace, abychom zpřístupnili techniku čistého pohonu ještě většímu okruhu zákazníků,“ říká Andreas-Christoph Hofmann, viceprezident společnosti Hyundai Motor Europe, zodpovědný za marketing a produkt. „Na této cestě činíme další důsledné kroky, a proto byl velmi hospodárný systém pohonu vyvinut inženýry v našem evropském technickém středisku. V budoucnosti jej budeme dodávat v kombinaci s dalšími motory v rámci velmi rozmanitého sortimentu elektrifikovaných řešení.“
Úspora paliva s maximálním potěšením z jízdy
Nový Tucson je prvním vozem značky Hyundai, který je vybaven systémem částečně hybridního pohonu s napětím 48 V, a to v kombinaci se vznětovým motorem 2,0 litru. Elektrifikovaná část systému zahrnuje lithium-iontové akumulátory 48 V/0,44 kWh, generátor s funkcemi spouštěče a elektromotoru MHSG (Mild Hybrid Starter Generator), nízkonapěťový měnič stejnosměrného proudu LDC (Low Voltage DC/DC) a invertor. Při akceleraci podporuje MHSG spalovací motor výkonem až 12 kW, čímž snižuje spotřebu paliva. Systém automaticky přepíná mezi použitím hnací síly spalovacího motoru a rekuperací kinetické energie. MHSG dokáže zajišťovat mírnou akceleraci využíváním energie z akumulátorů, čímž snižuje zatížení spalovacího motoru, a při intenzivní akceleraci podporuje spalovací motor dodatečným točivým momentem. Během zpomalování prostřednictvím brzdění motorem či brzdovou soustavou jsou rekuperací kinetické energie nabíjeny akumulátory. Systém tímto způsobem významně snižuje spotřebu paliva a emise CO2bez kompromisů z hlediska maximálního potěšení z jízdy.
Nový systém elektrifikace nabídne zákazníkům výhodný poměr mezi pořizovací cenou a úsporou nákladů, která vyplývá ze snížení spotřeby paliva a emisí CO2.
Cílem značky Hyundai je snížit pomocí této techniky spotřebu paliva a emisí CO2až o 7 procent v kombinaci s mechanickou převodovkou po přepočtu dle metodiky EU*.
Vznětový motor 2,0 litru je se 137 kW/186 k nejvýkonnější jednotkou, nabízenou pro nový Tucson. Dodává se s pohonem všech kol a může být kombinován s novou 6stupňovou mechanickou převodovkou, nebo na přání s nově vyvinutou 8stupňovou samočinnou převodovkou.
Od jara 2019 bude technika částečně hybridního pohonu s napětím 48 V pro nový model Tucson k dispozici také s novým vznětovým motorem Smart Stream 1,6 litru.
Tak todle je bych si klidně i pořídil. Vypadá to velice pěkně. Jde vidět, že tato Korejská automobilka neusla na vavřínech !!
Tak to asi škodě trochu nakopali zadek, protože ta se teď teprve probouzí a jakože začne vyrábět elektromobily…
Zelená budoucnost, tak to má být, já viděl Konu v elektro verzi a vypadá fakt luxusně, to podle mě brzo škodovku odrovná tímhle agresivním stylem od hyundai
Vypadá fakt pěkne, Hyundai se s tím nemazlí, jednou jeden skvost za druhým. Nejvíc se těším na to jejich Nexo snad bude možnost si někde vyzkoušet.
Vypadá fakt hezky, tuto Korejskou automobilku sleduji již nějaký čas a musím říct, že se mi opravdu líbí jejich přístup. To není jak ve škodovce, kde zaspali dobu a teprve teď uvažují nad nějakým “elektro vozem” ještě ve spolupráci s Izraelci…:D
Fakt se toho nebojí a za to mají můj velký obdiv. Jejich nápady nemají chybu ty auta jsou nádherný ve všech ohledech.