Novinka Triumph Tiger 900 se představuje ve třech verzích. Umí to na asfaltu i v dunách

  • Tiger 900 je o 5 kilogramů lehčí než jeho předchůdce

  • Nový tříválec “pálí” v pořadí 1-3-2, má o 8 Nm víc

  • Asistenčním systémům i podvozku šéfuje modernější elektronika


Jak napovídá číslovka v názvu, srdcem nového Tigeru je tříválec s větším zdvihovým objemem než doposud. Kubatura převrtaného motoru činí přesně 888 cm3, maximální výkon však zůstal na hodnotě 70 kW (95 k). Stejným výkonem disponuje i stávající osmistovka, u novinky se však špička výkonové křivky posunula níž a posílilo střední pásmo. O téměř 10 % pak narostl točivý moment jehož maximum 87 Nm teď bude k dispozici už v 7250 otáčkách, tedy o 750 ot. dříve než u letošního modelu Tiger 800. Plnění normy Euro 5 je od roku 2020 u novinek povinností, reorganizace pořadí zapalování jednotlivých válců slibuje výživnější dynamiku.

Nejvýraznější designovou proměnou prošel přední světlomet. Kompletní LED výbava je samozřejmostí
Modernizace proběhla také v kokpitu. TFT displej mají všechny verze, základní model však jen 5″

Modernizace pohonné jednotky však zdaleka není jedinou změnou. Motor se v rámu posunul o znatelné 4 centimetry směrem dopředu (díky chladiči rozdělenému na dvě poloviny), a v souvislosti s tímto krokem se kontruktéři museli pověnovat také příhradovému rámu. Jeho podsedlová část je nyní uchycena na šroubech a šetří nejen hmotnost, ale také náklady na případné opravy po pádu.

Stylema jsou momentálně nejlepší dostupné třmeny od Bremba
Zadní tlumič se nově nastavuje elektronicky (kromě základního modelu)

Před detailnější prohlídkou podvozku je třeba se nejprve seznámit s jednotlivými verzemi nového Tigeru 900. Základní model doplňuje v nabídce cestovněji vybavená varianta GT a off-roadově zaměřená verze Rally. Obě specializované varianty lze navíc pořídit ve vyšší specifikaci Pro, což dává dohromady celkem pět různých modelů. Tlumiče značky Marzochi přitom najdete u silničně orientovaných variant, přičemž GT a GT Pro (s větším 21palcovým předním kolem) mají na rozdíl od základního modelu plně nastavitelné odpružení. Showa dodala shodné, plně nastavitelné komponenty s vyššími zdvihy na modely Rally a Rally Pro.

Do nádrže se vejde rovných dvacet litrů paliva
Rychlořazení dostanete k verzím Pro v ceně

Mílový krok vpřed udělal Triumph v oblasti elektroniky. Asistenčním systémům teď dodává podklady inerciální měřicí jednotka, modely Pro nabízí quickshifter v základní výbavě, a sedmipalcový TFT displej chybí pouze u základního Tigeru 900. První kusy se na prodejnách objeví v dubnu 2020, ceny pro český trh zatím nebyly stanoveny.


Novinka Triumph Tiger 900 se představuje ve třech verzích. Umí to na asfaltu i v dunách
Ohodnoťte tento článek!
4.5 (90%) 4 hlas/ů
Sdílejte

PŘIDAT KOMENTÁŘ: