Nová Panamera konečně dostala verzi GTS. Nabídne 460 koní a sportovnější podvozek

  • Provedení GTS u nového Porsche Panamera zatím chybělo 

  • Přichází až teď. Je dostupné jak v základním provedení, tak s karoserií Sport Turismo 

  • Přeplňovaný osmiválec disponuje výkonem 460 koní, sprint z nuly na 100 km/h je záležitostí na 4,1 s

  • První exempláře dorazí do showroomů příští rok 

Druhá generace Porsche Panamera dorazila v roce 2016. Nabídka motorizací na úvod zahrnovala verze 4S, Turbo a 4S Diesel, aby následně dorazily hybridní varianty a karoserie „kombi“, označená jako Sport Turismo. Na provedení GTS, které se u první generace představilo v roce 2011, se ale pořád čekalo. Přichází až teď. Dostupné je jak pro základní liftback, tak pro verzi Sport Turismo.

Recept, podle kterého Panamera GTS vznikla, zůstává stále stejný. I tentokrát je GTS něco mezi 4S a Turbem. Porsche ale nepoužilo jako základ provedení 4S, aby ho dále okořenilo. Současná Panamera 4S totiž pracuje se šestiválcem, zatímco nové GTS má pod kapotou čtyřlitrový osmiválec. V podstatě je to takové podladěné Turbo. Namísto výkonu 404 kW (550 k) a 770 Nm nabízí 338 kW (460 k) a 620 Nm. Standardem je pohon všech kol i osmistupňová automatická převodovka. Pro srovnání, Panamera 4S má o dvacet koní méně než nové GTS.

Porsche Panamera Sport Turismo a Turbo S E-Hybrid: Praktické a strašidelně rychlé

Zrychlení z nuly na 100 km/h je záležitostí na 4,1 s – také proto, že součástí verze GTS je i paket Sport Chrono a systém Launch Control. Nejvyšší rychlost činí 292 km/h u základního provedení, Sport Turismo GTS se rozjede maximálně na 289 km/h. Standardem je rovněž adaptivní vzduchový podvozek, který je v základním nastavení snížen o 10 mm ve srovnání s běžnými variantami. Nechybí adaptivní tlumiče a brzdy zvětšené na 390 mm vpředu a 365 mm vzadu.

Na pohled poznáte Panameru GTS podle paketu Sport Design a černých detailů rozmístěných různě po karoserii. Samozřejmě nemohou chybět černé nápisy GTS a litá kola o velikosti 20″. Interiér obsahuje čalounění Alcantarou, loga GTS, hliníkové dekory nebo sportovní volant taktéž potažený Alcantarou. Přirozeně i v případě Panamery GTS můžete dále připlácet za různé věci. Dokoupit lze třeba systém natáčení zadních kol, barevný head-up displej nebo paket Interior GTS.

Cena nové Panamery GTS je na německém trhu zhruba 140 tisíc eur. První exempláře dorazí do showroomů až ve druhé polovině příštího roku.

Nová Panamera konečně dostala verzi GTS. Nabídne 460 koní a sportovnější podvozek
Ohodnoťte tento článek!
3.67 (73.33%) 3 hlas/ů

PŘIDAT KOMENTÁŘ: