Nová generace Fordu Ranger přidává k terénním schopnostem obří displej, adaptivní světlomety nebo pracovní stůl. Dorazí také naftová V6

  • Ford odhalil novou generaci modelu Ranger 

  • Design následuje větší pick-up Ford F-150, nechybí stylová varianta Wildtrak. Na výběr bude několik verzí karoserie 

  • Technické detaily zatím automobilka nezveřejnila, potvrzen je ale příchod naftového šestiválce. Evropa se dočká i plug-in hybridu 

  • Nový Ranger dostane spoustu moderní výbavy včetně adaptivních světlometů, aktualizace software na dálku nebo obřího displeje v interiéru 

Automobilka Ford odhalila novou generaci svého terénního pick-up Ranger. Mnoho detailních informací zatím k dispozici není, ale už podle těch prvních vypadá nastupující novinka velmi slibně. Oproti končící verzi má být ve všech ohledech lepší. Kromě výbavy nebo zpracování interiéru jde také o motor. Nový Ranger totiž dorazí na trh také v provedení s dieselovým třílitrovým šestiválcem.

Nastupující Ranger stojí na přepracovaném základu dosluhující generace. Úpravy se dotkly například motorového prostoru tak, aby se do něj vešel zmíněný šestiválec. Současně se počítá rovněž s plug-in hybridní variantou, která by se měla objevit v Evropě. Přední náprava byla posunuta více vpřed, čím se zlepšil nájezdový úhel. Rozvor náprav byl prodloužen o pět centimetrů, stejný nárůst se týká také rozchodu kol.

Design novinky navazuje na větší terénní pick-up Ford F-150. Z prvních fotek je zřejmé, že kromě standardní verze přijde také stylový Wildtrak, stejně jako pracovní provedení se zkrácenou kabinou. Také ložná plocha byla nepatrně zvětšena a navíc dostala řadu praktických detailů. Ford připravil více bodů pro uchycení nákladu nebo pohyblivé přepážky. Zadní víko může posloužit jako pracovní stůl. Kromě integrovaného měřidla je připraveno na uchycení materiálu, který tím pádem bude možné řezat přímo na autě.

Poprvé za volantem Fordu Ranger Raptor: Dokonalý lék na české okresky

 

Interiér nabídne mnohem lepší zpracování. Samozřejmostí dnešní doby je digitální přístrojový štít a velký dotykový displej uprostřed. V nabídce budou dvě verze. Kromě té základní o rozměru 10,1″ bude možné sáhnout také po na výšku orientovaném displeji o velikosti dokonce 12″. Klasické ovladače klimatizace tu naštěstí zůstaly.

Nabídka motorizací zahrnuje tři dieselové motory a jeden benzinový agregát. V případě dieselů Ford slibuje dva dvoulitrové čtyřválce, kdy ten základní má jedno a ten výkonnější dvě turba. Na vrcholu stojí již zmíněný vidlicový šestiválec. V případě zážehového motoru zákazníci dostanou čtyřválec 2.3 EcoBoost známý z Fordu Mustang. Evropských zákazníků se ale tato možnost týkat nebude. Základní varianty dostanou šestistupňový manuál, automatické převodovky budou podle konkrétního motoru šesti, nebo sedmistupňové. V nabídce najdeme také dvě varianty pohonu všech kol.

Nová generace rovněž přiváží spoustu moderní výbavy. Také Ford Ranger dostane systém vzdálené aktualizace, k dispozici budou maticové adaptivní diodové světlomety nebo možnost spárovat automobil s chytrým telefonem a jeho prostřednictvím na dálku startovat motor nebo vůz třeba odemknout. Kromě toho má Ford nachystáno na 150 prvků dalšího příslušenství.

Výroba nastupující generace Fordu Ranger bude zahájena v polovině příštího roku. V rámci spolupráce s automobilkou Volkswagen pak tento nový Ranger dostane ještě sourozence v podobě nové generace VW Amarok. 

Ohodnoťte tento článek!
Sdílejte

1 komentář

PŘIDAT KOMENTÁŘ: