Nenechte se napálit. Prodejci ojetin vám klidně slíbí výbavu, kterou daný vůz vůbec nemá

Zdroj: Tiskový servis Carvago
  • Jedním z nejčastějších kritérií při výběru ojetiny je výbava daného vozu

  • Prodejci to dobře ví. Proto neváhají slibovat prvky výbavy, které ale v nabízeném autě nenajdete 

  • Nejčastěji jsou nepravdivě slibována elektricky seřiditelná sedadla nebo tempomat 

Mezi základní kritéria při výběru ojetého automobilu patří samozřejmě cena, velmi často ale hraje velkou roli také výbava. Prodejci jsou si této skutečnosti dobře vědomi a někteří toho také zneužívají. Zejména v současnosti, kdy se nabídka na trhu ojetých vozů zmenšuje a výběr není tak široký.

Jak upozorňuje společnost Carvago, prodejci poměrně často slibují výbavu, kterou ale nabízený automobil vůbec nemá. Důvody takového počínání jsou dva. Buď si zákazník před podpisem smlouvy vůbec nevšimne, že konkrétní prvek výbavy v autě chybí, nebo alespoň bude šance přemluvit zájemce k nákupu jiného automobilu, když už se ho podařilo do autobazaru nalákat.

„Vedle inzerování vozů, které ve skutečnosti vůbec neexistují a mají jen přilákat zákazníky do bazaru, a tajení informací o skutečném technickém stavu je právě nepravdivě uváděná výbava prohřeškem, s nímž se v rámci služby CarAudit setkáváme v největší míře,“ říká Jan Skála, ředitel nákupu a logistiky internetového tržiště Carvago.

Průměrné nájezdy německých ojetin: Projděte si ucelený přehled, ať při nákupu nenaletíte

Podle dat společnosti Carvago jsou nejčastěji nepravdivě slibována elektricky seřiditelná sedadla. U dvaceti procent inzerovaných vozů tento prvek ve výbavě chyběl, přestože ho prodávající uvedl jako součást výbavy. V těsném sledu následuje tempomat (nebo adaptivním tempomat), který byl nepravdivě uveden u patnácti procent inzerátů. Ve stejné míře prodávající lhali také o přítomnosti bezklíčového odemykání. Ve dvanácti procentech pak prodávající slíbil okenní rolety, které ale v autech nebyly. Deset procent inzerátů také uvádělo jako součást nabízeného vozu druhou sadu kol, přestože ji kupující reálně dostat nemohl.

Zmíněná data vycházejí ze služby CarAudit, kterou společnost Carvago nabízí. Jde o prověření stavu nabízeného ojetého vozu, kdy mechanik zkontroluje na 270 bodů a vypracuje podrobnou zprávu. Prověření správné funkce jednotlivých prvků výbavy by ale mělo být součástí každého nákupu ojetiny i v případech, kdy si vše zařizujete na vlastní pěst. Kromě toho, že zjistíte, zda daný prvek v autě opravdu je, se vyhnete případným dalším nákladům spojeným s nesprávně fungujícími systémy vozu.

Někteří kupující ale podlehnou tlaku situace, která jim není úplně příjemná. Místo důkladného prověřování tak raději rychle souhlasí s nákupem, aby měli celý proces za sebou. Jde o jednu ze základních chyb souvisejících s pořizování ojetého vozu:

Jak na nákup ojetého automobilu: Nedělejte základní chyby a nevěřte slibům prodejců

Nenechte se napálit. Prodejci ojetin vám klidně slíbí výbavu, kterou daný vůz vůbec nemá
Ohodnoťte tento článek!
4 (80%) 2 hlas/ů

PŘIDAT KOMENTÁŘ: