Německo zvažuje zákaz hlučných motorek o víkendech. Stroje by se měly rovnou zabavovat

Zdroj: Archiv MF
  • Německá spolková vláda chce v parlamentu prosadit zákon, který by umožnil zakázat hlučným motorkám jízdu

  • Všechny stroje, které jsou hlasitější než 80 decibelů, by nesměly na vybrané silnice v neděli a o svátcích

  • Ty, kteří zákaz poruší, čeká pokuta a zabavení motocyklu

V pondělí jsme psali, že se rakouská spolková země Tyrolsko rozhodla pod pokutou zakázat vjezd na vybrané silnice příliš hlučným motocyklům. Nyní proti nim chtějí postupovat i v Německu a rovnou na celonárodní úrovni. O jejich zákazu totiž bude tento měsíc jednat spolková vláda. Jako první o tom informoval server Auto.cz.

Motocykly, které budou hlučnější než 80 decibelů, by měl mít zákaz vjezdu do určitých míst během nedělí či svátků. Nejde o plošné nařízení, ale vzhledem k tomu, že jej bude projednávat spolková vláda, se dá očekávat, že nepůjde jen o pár silnic jako v Rakousku. Aktuální hlukový limit je v Německu pro motocykly 100 decibelů.

Konec Kodiaqu RS i BMW M2. Honba EU za emisemi škrtí nabídku motorů

Německá vláda o zákazu hovoří už od začátku letošního roku, chtěla být připravena na sezonu. I kvůli pandemii koronaviru se jeho projednání odkládalo, v červnu by se nakonec měl dostat před poslance. Zda má takovou podporu, aby byl schválen, zatím není jasné.

Pokud se tak stane, budou policisté proti motorkářům tvrdě zasahovat. Na vybraných úsecích by jejich hluk měly měřit akustické kamery. Policisté by pak nejen rozdávali pokuty, ale příliš hlučné stroje rovnou zabavovali. Výfuk hlučnější než 80 decibelů má přitom řada motocyklů už z produkce, výrobci by tak museli své stroje upravit. To by se týkalo i největšího německého závodu BMW.

Byli byste pro víkendové zákazy motorek hlučnějších než 80 dB (tedy skoro všech) i u nás?

Německo zvažuje zákaz hlučných motorek o víkendech. Stroje by se měly rovnou zabavovat
Ohodnoťte tento článek!
4.3 (85.56%) 18 hlas/ů

12 KOMENTÁŘE

  1. Tak jsme dosli do vysnene unie, zakazem vse co se nam nelibi a neni tucne a nemravne, ukazka demokracie v praxi, sice valku prohrali ale jak se rika udolaji nas ekonomickou a hospodarskou moci eu,

    • Zdolají nás ekonomikou a taky někdy větším rozumem. Co je to za nesmysl dělat v dnešní době randál? Je ho málo? Jenom strup si pořídí něco podobného, aby ostatní lidi obtěžoval.

  2. Bydlím u silnice. Je rovná a dokopce. Jezdí tu busy, náklaďáky. Na to všechno si člověk zvykne. Ale stačí jedna motorka s lešenářskou trubkou místo výfuku. A u toho se fakt spát nedá. A přes léto nevětrat. Nic moc…. Jasně daň za silnici, ale cmon. Jsou motorky, které jsou naprosto ok a pak tohle. Proč má někdo potřebu mít mašinu, kde musí mít špunty aby z toho neslezl nahluchlý. Sám jezdím na 4kolce a tu na 50m už ani neslyšíte. A nepřipadam si ochuzen o zážitek.

    • 1. Zakazovat plošně moto s 80 db a víc je čirý populismus a navíc idiotské rozhodnutí už z principu, že motorka je mj. i dopravní prostředek. Nechápu, že se proti tomu neozval radikálněji automoto spolek v Německu a BMW, včetně automobilek. Půjdou s takovým přístupem do kopru brzo všichni.
      2. Ultra hlasité moto / auta otravné jsou (to chápu i jako motorkář). Pokud chtějí politici chránit blaho lidu, no tak ať nastaví nějakou normální hranici, 95 db max a nad to pokutovat-omezovat.
      3. EU s rozhodnutím německé vlády opravdu nemá co dělat.

  3. Zdravim,vlastnim nekolik stroju,kawa zx6r ,audi a8 v8 ,bmw v8, politici kazou vodu sami piji vino nikdo znich nema auto pod 4litry obsahu,policie ma motorky bmw ty jse tam taky nevejdou do limitu hluku.Nevolte politiky co vymysli hovadiny .Zdravim politiky,jsem rad ze moje masina na112db.

  4. Je jasny, ze kdyz to otevru tak to rve. Policajtum doporucuji do problematickych useku dat cedule o povolene rychlosti a radary . Pak se kazdy do limitu db.vejde . A kdyz si chce zablbnout ma kazdy moznost zakoupit si jizdu na okruhu . Praktikuji to jiz 4 roky a je to bezva .

  5. Totální hloupost. kdyby motorek jezdilo tolik co aut a celý rok tak snad. Hranici 80db ale přesahuje v zátahu většina strojů, ale i sportovní auta kterých jezdí už taky dost. Že se u toho nedá spát? kecy. kolik takových motorek jak píšete “bez výfuku “vám projede kolem domu mezi 22:00 a 6:00h. žádná. Motorky nestojej jako auta v kolonách před Prahou aby dělaly kravál. A navíc tichá motorka nebezpečná motorka, už jsem viděl dost rozbitejch kluků proto že ho řidič auta přehlídl a ani neslyšel.

  6. Motorka a jízda na ní pro zábavu patří do minulého století, něco jako býčí zápasy, nebo drezúra zvířat. To mělo být zakázané už dávno. Motorkář z principu nemůže být slušný člověk, když ho nezajímá, jak obtěžuje pro svoje potěšení všechny ostatní. O ekologii nemluvě – co takových zbytečných jízd nadělá emisí…

    • Genialni nazor Jirko.To abychom I prestaly chodit, jezdit na kole a koni protoze to patri do minulého století a jezdili jenom plechovkami. Jsou i rozumní motorkari i debilove v autech

      • Typická odpověď – když nejsou věcné argumenty, nastoupí demagogie. A s těmi auty to také takto dál nejde. Nemůže osm miliard lidí jezdit v osmi miliardách aut. Takže doprava (blízké) budoucnosti – jedině hromadná, veřejná. Asi Vás to nepotěší, ale časem si nezajezdíte ani na motorce, ale ani v autě, ať už by jezdilo třeba na dobré slovo. Žádné právo na absolutní mobilitu neexistuje.

  7. 80db?to je přeci hovadina elektrická sekačka na trávu má 70 až 85db takže bych těm co si stěžují zakázal i sekat trávu o víkendu ať se nejdřív podívají doma na štítky na sekackach a motorových pilach o cirkularkach ani nemluvím je třeba se zamyslet než něco bez mozku odhlasovat. Pak by se ti papalasi divily že nemají posekane zahrádky a narezane dřevo do krbu. Otevřené výfuky blbost ale sériová je schválena podle předpisů slavné unie tak proč to schvalují a následně zakazují unie byla největší hloupost co je do teď nás ridily z Ruska a od teď z Bruselu sami si neumíme bez vedení poradit nedivym se svycarum že do teď se toho strani jediný rozumný stát v evrope

PŘIDAT KOMENTÁŘ: