Některá luxusní SUV si na off-roady jen hrají, zjistil velký test v terénu

05.10.2020
přidejte názor
Autor: Redakce Autobible
  • Kazašský YouTube kanál SUV Battle proti sobě postavil luxusní SUV za miliony

  • Range Rover Sport, BMW X6, Mercedes-Benz GLE nebo třeba Audi Q7 soupeřily v těžkém terénu

  • Britský model ukázal svou nezastavitelnost v off-roadu, Volvu XC90 zase chyběla síla

SUV je nejoblíbenější kategorie aut, která se vyvinula z klasických off-roadů. Od mnohých z nich přesto žádné velké výkony ve volném terénu očekávat nelze. Na evropských silnicích nás to příliš trápit nemusí. Beztak se většina majitelů velkých luxusních SUV mimo asfalt nepodívá. V zemích, kde je ale tohoto povrchu méně, to už problém být může. Proto kazašský Youtube kanál, příznačně pojmenovaný SUV Battle, uspořádal velký srovnávací test luxusních SUV v náročném terénu.

Land Rover ukázal Defender do zásuvky. Na elektřinu ujede 43 kilometrů
Přečtěte si také:

Land Rover ukázal Defender do zásuvky. Na elektřinu ujede 43 kilometrů

Souboje se zúčastnily Audi Q8, BMW X5, Mercedes-Benz GLE, Volvo XC90, Range Rover Sport, Jeep Grand Cherokee, Lexus RX a BMW X6. Nejde o úplně přímé srovnání, protože vozy měly jinak výkonné motory či jiné pneumatiky. Ty ale byly před testem nahuštěny přesně na doporučený tlak.

Nejvíce se dařilo Range Roveru Sport nejen díky jeho propracovanému pohonu všech kol, ale i nejsilnějšímu motoru v podobě přeplňovaného benzinového V8. To Volvo XC90, do kterého Švédové instalují jen čtyřválce, naopak kvůli nedostatku točivého momentu pohořelo.

Za zmínku stojí i nevalné výsledky Mercedesu-Benz GLE, kterému se během testu přehřála hnací soustava. Při dalším pokusu se zase vozu nedařilo kvůli systému kontroly trakce, který je podle testujících nejméně efektivní, protože reaguje pomalu. V težkém terénu je to komplikace.

Není čtyřkolka jako 4x4. Výrobci používají šest různých koncepcí pohonu všech kol
Přečtěte si také:

Není čtyřkolka jako 4x4. Výrobci používají šest různých koncepcí pohonu všech kol

BMW X6 se pohon překvapivě nepřehřál (na rozdíl od Mercedesu, Audi nebo Volva), jakkoliv mělo se zdoláním těžkého výjezdu potíže. Pomohly mu také reakce elektroniky, které jsou rychlejší než u Volva a Mercedesu. Velkým překvapením se pak stalo Audi Q8, které jako jediné (ze čtveřice Audi, BMW, Mercedes, Volvo) zdolalo i nejtěžší úsek testu.

Na podrobný test se můžete podívat na videu. A rozhodně stojí za to. Nejen díky podrobnému hodnocení a dobrému komentáři, ale i proto, že vidět tolik velkých luxusních SUV v tak těžkém terénu najednou se jen tak nepoštěstí.

Přesto doporučujeme nevyvozovat z testu víc, než v něm je. Přestože schopnost zdolat obtížnou terénní překážku, na níž si konkurence vyláme zuby, je působivá, nemusí to znamenat, že daný systém pohonu všech kol je celkově nejlepší ve všech myslitelných situacích. Třeba při zkoušce jízdních vlastností na zasněžených slinících by souboj těchto luxusních SUV mohl dopadnout zase úplně jinak.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?