Nejméně a nejvíce spolehlivá auta podle TÜV: Porsche 911 na špici, Škodovky mezi průměrem

  • TÜV Report pro rok 2020 opět ukázal, která auta jsou nejspolehlivější a která naopak nejčastěji postihují různé poruchy

  • Na špičce se dlouhodobě drží Porsche 911, v kategorii do tří let ho ale tentokrát předběhl Mercedes-Benz GLC 

  • Naopak na chvostu se pohybují modely Dacia


Tak jako každým rokem byl i letos zhruba v polovině listopadu zveřejněn TÜV Report. Ten sleduje množství závad u jednotlivých modelů, přičemž jako zdroj dat slouží německé stanice technické kontroly. Letošní vydání pracuje s obdobím od července loňského roku do července 2019, respektive s údaji ze zhruba devíti milionů technických prohlídek. V průzkumu je zahrnuto celkem 237 modelů, jejichž výsledky jsou rozděleny do několika kategorií podle stáří vozu.

Žebříčku TÜV Report dlouhodobě vévodí Porsche 911. Minulý rok ovládlo co do nejnižší četnosti výskytu závad úplně všechny věkové kategorie. Letos to platí také. Výjimkou je ale kategorie nejmladších vozů, tedy stáří do tří let. Tam německou sportovní ikonu předskočil Mercedes-Benz GLC a navíc se na 911 dotáhl ještě Mercedes-Benz SLK/SLC.

10 ojetin, které potvrzují špatnou pověst francouzských aut

Naopak mezi nejméně spolehlivé patří modely Dacia, což platí i pro letošní vydání. Modely Logan a Duster mají největší výskyt závad na STK v kategorii do stáří tří let. V případě starších aut je v tomto směru horší značka Chevrolet, která už na evropském trhu nefiguruje. Mezi automobily starými do pěti let pak zaujme Seat Alhambra, který skončil třetí od konce a dopadl dokonce hůře než Fiat Punto.

V galerii v úvodu článku najdete rychlý přehled nejspolehlivějších a naopak nejméně spolehlivých vozů, v tabulkách níže si pak můžete prohlédnout vždy deset nejlepších a deset nejhorších modelů daných kategorií. Vozy značky Škoda se pohybují mezi průměrem. Třeba u tříletých aut patří Fabii 45. místo s četností závad 5,2 %. Yeti následuje na 67. místě (5,8 %), Rapid je na 75. příčce (6,1 %), Octavia na 93. příčce (6,7 %) a Superb až na 108. místě (8,2 %).

Celkový průměr výskytu vážných nedostatků je pro nejnovější vydání TÜV Reportu 21,45 %. Pro srovnání, loni to bylo 21,2 %. Podle tiskové zprávy jde o stabilní hodnotu. Spíše než na nějaký vážný problém ukazuje na to, že se lidi o svá auta lépe starají, protože se průměrný počet vážných závad v zásadě neliší, ale současně se zvyšuje stáří německého vozového parku.

Tabulka: TÜV Report 2020, četnost závad u vozů do stáří tří let 

Top 10 nejspolehlivějších modelů četnost závad Top 10 nejméně spolehlivých modelů četnost závad
Mercedes-Benz GLC 2,17 % Dacia Logan 13,6 %
Porsche 911 2,2 % Dacia Duster 11,7 %
Mercedes-Benz SLC/SLK 2,2 % Citroën Berlingo 11,2 %
Mercedes-Benz třídy B 2,4 % Fiat Punto 10,8 %
Mercedes-Benz třídy A 2,5 % Ford Ka 10,7 %
Mazda CX-3 2,7 % Hyundai Tucson 10,5 %
Mercedes-Benz třídy C 2,7 % Ford Galaxy 10,5 %
Audi Q5 2,8 % Dacia Sandero 10,3 %
Audi Q3 2,9 % VW Sharan 10,2 %
Mercedes-Benz třídy E 2,9 % Seat Alhambra 10,2 %

Tabulka: TÜV Report 2020, četnost závad u vozů starých čtyři až pět let 

Top 10 nejspolehlivějších modelů četnost závad Top 10 nejméně spolehlivých modelů četnost závad
Porsche 911 3,5 % Chevrolet Spark 24,2 %
Opel Mokka 5,0 % VW Sharan 20,2 %
Audi TT 5,1 % Seat Alhambra 19,9 %
Mercedes-Benz třídy B 5,1 % Fiat Punto 18,7 %
Mercedes-Benz SLK 5,1 % Ford Galaxy 18,2 %
Audi Q5 5,3 % Dacia Logan 17,3 %
Mitsubishi ASX 5,7 % VW Passat 17,2 %
BMW X1 5,9 % Dacia Sandero 16,7 %
Mercedes-Benz GLK 5,9 % VW Passat CC 16,6 %
Toyota RAV4 5,9 % Ford Ka 16,4 %

Tabulka: TÜV Report 2020, četnost závad u vozů starých šest až sedm let 

Top 10 nejspolehlivějších modelů četnost závad Top 10 nejméně spolehlivých modelů četnost závad
Porsche 911 6,1 % Chevrolet Spark 31,9 %
Audi TT 6,6 % Dacia Logan 31,0 %
Mercedes-Benz SLK 6,8 % Renault Kangoo 29,7 %
Mercedes-Benz třídy B 7,5 % Dacia Sandero 28,5 %
Audi Q5 8,5 % Ford Galaxy 26,9 %
Mazda CX-5 8,8 % Fiat Panda 26,8 %
Mini Countryman 9,5 % Renault Twingo 26,6 %
Audi A6/A7 9,8 % VW Passat CC 25,2 %
Mitsubishi ASX 9,9 % Peugeot 207 25,1 %
Honda CR-V 10,0 % Fiat Punto 25,0 %

Tabulka: TÜV Report 2020, četnost závad u vozů starých osm až devět let

Top 10 nejspolehlivějších modelů četnost závad Top 10 nejméně spolehlivých modelů četnost závad
Porsche 911 8,2 % Chevrolet Matiz 38,8 %
Audi TT 11,7 % Dacia Logan 38,5 %
BMW X1 13,1 % Renault Kangoo 34,9 %
Audi Q5 13,5 % Dacia Sandero 34,7 %
Mercedes-Benz třídy E Coupé 14,6 % Fiat Panda 34,3 %
VW Golf Plus 14,6 % Renault Clio 33,4 %
Honda CR-V 15,1 % Fiat Punto 32,7 %
Audi A4/A5 15,3 % Kia Picanto 32,4 %
Mazda 3 15,3 % Citroën C4 32,0 %
Mercedes-Benz SLK 16,6 % Peugeot 207 31,9 %

Tabulka: TÜV Report 2020, četnost závad u vozů starých deset až jedenáct let

Top 10 nejspolehlivějších modelů četnost závad Top 10 nejméně spolehlivých modelů četnost závad
Porsche 911 11,1 % Dacia Logan 43,1 %
Audi TT 15,6 % Chevrolet Matiz 43,1 %
VW Golf Plus 17,6 % VW Sharan 39,6 %
Mercedes-Benz SLK 19,5 % Ford Ka 39,0 %
VW Eos 21,2 % Renault Mégane 38,6 %
Ford Fusion 21,8 % Citroën Berlingo 38,4 %
Toyota Auris 22,0 % Mazda 5 37,9 %
Honda CR-V 22,6 % Citroën C4 37,5 %
Mercedes-Benz třídy A 23,1 % Peugeot 207 37,1 %
Audi A4/A5 23,2 % Renault Kangoo 36,8 %

 


Nejméně a nejvíce spolehlivá auta podle TÜV: Porsche 911 na špici, Škodovky mezi průměrem
Ohodnoťte tento článek!
3.6 (72.17%) 23 hlas/ů

5 KOMENTÁŘE

  1. skvělý srovnání, tipuju, že za cenu výměny oleje v Mercedesu, vyměním na Pandě olej, ramena, pakny, destičky, kotouče a dalších pár drobností

  2. Co to melete za blbosti? Že by v Německu byla STK jinak než u nás?
    Pokud vím u nového auta je na 4roky takže je mi záhadou stáří vozidel 3let když na stk ješte nebyla.
    A když už chcete dělat články o spolehlivosti případně nespolehlivosti buďte, alespoň konkrétní a zdělte co špatně na těch vozech.
    Např. Dacia ještě nedavno to mělo myslím vcelku spolehlivý atmosférický motor 1,6 od nissanu.. a přitom je Dacia všude poslední.
    Proč nikdo neřekne nic konkrétního co se na těchto autech kazí? To jsou statistiky o ničem když nikdo neřekne jestli se jedná o konkrétní motory či převodovky atd…

  3. Statistika k ničemu. Rozhodující je, kolik mají taky najeto. Porsche 911 je auto na frajeřinu a po pěti letech může mít 40.000 km. Auta pro komerční využití můžou mít 4x víc. Tabulka by byla zajímavější, kdyby se nejednalo o množství, ale o náklady.

  4. Porsche 911 jako nespolehlivější? Dovolte abych se zasmál. Už léta říkám, že statistika závad odhalených na STK neukazuje spolehlivost aut, ale to, jak se o je jejich majitelé starají. V takové statistice není zahrnuto to, že se vám rozsype převodovka a zůstanete stát v neděli v noci u kraje silnice. Není tam zahrnuta žádná závada, kterou řešíte v autorizovaném či neautorizovanem servisu. Není tam zohledněno, že vaše Porsche je 3 měsíce nepojízdné, protože čekáte na dodání koncovky výfuku. Není tam zohledněno, že se Vás vaše Toyota snaží zabít, protože se jí zasekl plynový pedál. Statistika z STK má jistě svoji hodnotu, ale ve chvíli, kdy to někdo interpretuje tak, že se jedná o statistiku spolehlivosti vozidel, je přinejmenším zavádějící a žádný soudný novinář by to takhle neměl pustit mezi lidi. Ale chápu, že “nejvíce a nejméně spolehlivá auta” se “prodává” líp než statistika závad odhalených při německých kontrolách STK.

PŘIDAT KOMENTÁŘ: