Nejlepší ojetá auta do 100 000 Kč, která jsou levná na provoz

  • Za sto tisíc se dá koupit spolehlivé ojeté auto

  • Nečekejte ale žádnou luxusní prémiovou leštěnku

  • I ta nejlepší auta stojí dlouhodobě kolem pěti korun na kilometr

Sháníte slušné ojeté auto do 100 000 korun, do kterého nebudete muset jenom sypat peníze? Nedá se říci, že by byl výběr veliký, ale pár solidních aut se solidní šancí na bezproblémový a levný provoz na trhu je. Vybrali jsme pět takových ojetin.

Ke každé vybíráme také jednu modelovou ojetinu z aktuální inzerce. Nejčastěji z horního spektra nabídky, tedy co nejblíže limitu 100 000 korun, s co nejmladším rokem výroby a nejmenším počtem ujetých kilometrů. Pro tu pak přikládáme základní kalkulaci očekávaných budoucích nákladů, se kterou nám pomohla bezplatná online kalkulačka JITIS.

Ford Focus II 1.6 16V 74 kW

Ford Focus (1)
Druhý Focus se vypořádal s korozí a i po letech to může být stále pěkné a solidní auto. Nejlepší je motor 1.6 16V o výkonu 74 kW
Ford Focus (2)
Příjemným bonusem je komunikativní řízení a skvělý podvozek. Musí být ale v dobrém stavu. Nějakou tu investici si zaslouží

Pokud za sebou nemá druhá generace Fordu Focus špatně opravenou bouračku, nerezaví. A pokud má pod kapotou jednoduchý motor 1.6 16V o výkonu 74 kW, moc trápení vám  nepřinese. Většinou to chce jen preventivně vyměnit rozvodový řemen (pokud bývalý majitel nedoloží, kdy a zda vůbec tak učinil naposledy). Pak už jen jezdíte a jezdíte.

Doporučujeme: Ojeté diesely mohou vyjít draho. Benziňák s vyšší spotřebou je ve výsledku levnější

Na Focus seženete spoustu druhovýrobních dílů a ani samotné originální produkty či ceny práce nejsou neúnosně drahé. Servis je obecně levnější než na dvojkovou Octavii. Příjemným bonusem je dobře odladěný podvozek (pokud tedy není již po smrti) a komunikativní řízení. Šestnáctistovka vyžaduje jen naprosto základní servis s výměnami oleje po 15 000 km a aspoň trochu rozumné zacházení za studena. Dokud nezačne brát ve velkém olej (obvyklý jev po 250 000 km při zanedbané údržbě), je to vlastně nesmrtelné auto. Jen pozor, ať nekoupíte utrápený kus a vylágrovanou převodovkou.

Ford Focus 1.6 16V 74 kW
cena ojetiny (1.6 16V, rok 2007) 94 500,- Kč
stav tachometru 112 500 km
zanedbaná údržba 31 510,- Kč
očekávané náklady (800 km/24 měs.) vč. amortizace 103 385,- Kč
amortizace 24 810,- Kč
náklady na měsíc 4308,- Kč
náklady na kilometr 5,38- Kč

Renault Clio III 1.2 16V 55 kW

Renault Clio (1)
Renault Clio se docela povedl. Sice je malinko obézní, ale to byl neduh kompaktních aut té doby. Do města motor 1.2 16V stačí
Renault Clio (2)
Pokud není přeplácáno zbytečnou elektronikou, funguje Clio III bez problémů. Pozor si ale dejte na stav převodovky

Třetí generace Renaultu Clio se základním motorem 1.2 55 kW je slušné auto. Díky relativně jednoduché konstrukci je servis snadný, řadu úkonů zvládnete i svépomocí. Na druhou stanu zase za servisní práci nevykrvácíte, takže jestli se nechcete umazat, nebojte s svěřit Clio jednou za rok profesionálům. Nic víc než běžnou údržbu a nový olej totiž nepotřebuje.

Dvanáctistovka je živá a do města a blízkého okolí bohatě stačí. Pohlídejte si nutnost vymezení ventilových vůlí, ale pokud nekupujete kus s nájezdem přes 150 000 km (do 100 000 Kč ale seženete auta s nájezdem kolem 70 000 km), většinou se vás to ještě týkat nebude. Jedinou slabinou může být stav převodovky a spojky, takže auto vyzkoušejte. Verzi s robotizovaným manuálem berte jen s velkou opatrností.

Renault Clio III 1.2 16V 55 kW
cena ojetiny (1.2 16V, rok 2011) 99 000,- Kč
stav tachometru 59 300 km
zanedbaná údržba 18 598,- Kč
očekávané náklady (800 km/24 měs.) vč. amortizace 78 373,- Kč
amortizace 29 005,- Kč
náklady na měsíc 3266,- Kč
náklady na kilometr 4,08- Kč

Škoda Citigo 1.0 MPI

Skoda Citigo (1)
Jen málo aut dovede jezdit s nižšími dlouhodobými náklady než škodovácký „městochod“. Na cestu do Chorvatska ve čtyřech to ale moc není
Skoda Citigo (2)
Litrový tříválec s nepřímým vstřikem toho moc nepotřebuje. A vyrábí se i verze na CNG, která jezdí skoro zadarmo

Malá jednoduchá škodovka překvapuje svou odolností a dobrým motorem. Pod 100 000 korun už jdou první kusy se slabším motorem 44 kW, chudou výbavou a trochu větším nájezdem, ale pokud to není vůz zhuntovaný po rozvozu pizzy, vlastně není nutné se něčeho bát. Jednoduchý tříválec má odolné řemenové rozvody. Vyžadují jen někde u 180 000 km preventivní kontrolu, případně výměnu. Na zakarbonování motor netrpí.

Doporučujeme: Od Felicie po Octavii RS: 10 nejlepších ojetin značky Škoda

Jasně, Citigo není dálniční stíhač, ale kdo chce spolehlivé auto na přibližování se po městě, o moc lépe nikde koupit nemůže. Na Citigo jsou velmi levné spotřební díly, zaparkujete s ním všude a i praktičnost je poměrně slušná a jde z něj udělat malý náklaďák. Zajímavostí jsou i verze na CNG či s automatem, ale těm se pod sto tisíc ještě moc nechce.

Škoda Citigo CNG 1.0 MPI 50 kW
cena ojetiny (1.0 MPI CNG, 50 kW, rok 2012) 99 000,- Kč
stav tachometru 62 300 km
zanedbaná údržba 13 675,- Kč
očekávané náklady (800 km/24 měs.) vč. amortizace 67 889,- Kč
amortizace 28 964,- Kč
náklady na měsíc 2829,- Kč
náklady na kilometr 3,54- Kč

Škoda Fabia II 1.4 16V

Skoda Fabia (1)
Fabie za sebou občas mají těžký život, ale skromné auto po pečlivém majiteli bývá poklad. Motor 1.4 16V stojí za občasnou servisní investici
Skoda Fabia (2)
Pro každou škodovku platí, že je důležité si pohlídat historii a původ. U Fabií se ale tolik nepodvádí jako u naftových Octavií a Superbů

Kdo potřebuje něco trochu většího a praktičtějšího, toho určitě osloví druhá generace Škody Fabia s velmi povedeným motorem 1.4 16V o výkonu 63 kW. Pokud si pohlídáte výměnu řemenových rozvodů a budete každých 15 000 km jezdit pro nový olej, přežije tenhle motor celou Fabii, která se po deseti letech intenzivního provozu může začít potýkat s mírnou korozí na exponovaných místech.

Velkou výhodou této škodovky je přebytek levných náhradních dílů a skutečnost, že vám ji vždycky opraví skoro všude za pár korun a dobré slovo. Navíc si běžné servisní věci zvládnete udělat sami a není potřeba kvůli nim jezdit do autorizovaného servisu. Jistě, pokud chcete pečlivě i u desetiletého auta vyplňovat servisní knížku oficiálním razítkem, rozmlouvat vám to nebudeme. Jestli nechcete nic vymýšlet a vlastnictví malé škodovky vám není proti srsti, je tohle asi nejlepší ojeté auto do sto tisíc z hlediska dlouhodobých nákladů a zůstatkové hodnoty. Bez diskuse.

Škoda Fabia II 1.4 16V 63 kW
cena ojetiny (1.4 16V, rok 2007) 100 000,- Kč
stav tachometru 109 400 km
zanedbaná údržba 26 050,- Kč
očekávané náklady (800 km/24 měs.) vč. amortizace 94 503,- Kč
amortizace 25 526,- Kč
náklady na měsíc 3938,- Kč
náklady na kilometr 4,92- Kč

Toyota Yaris II. 1.3 VVT-i

Toyota Yaris (2)
Toyoty bývají spolehlivé a platí to i pro druhou generaci Yarisu. Trochu komplikovanější je to s dostupností dílů, ale ceny jsou rozumné
Toyota Yaris (1)
Ergonomie je hodně o zvyku a interiér vypadá dost plastově. Ale funguje a elektronika nezlobí. Yaris je dobrá koupě

Druhá generace Toyoty Yaris ještě tolik nebojuje s korozí. Pokud má pod kapotou povedený motor 1.3 VVT-i, stojí před vámi vlastně zcela bezproblémové auto, které opět potřebuje jen pravidelný preventivní servis. Třináctistovka je sice trochu citlivá na kvalitu oleje, ale jede pěkně a kdo jí netrápí za studena, tomu vydrží.

Doporučujeme: Na kolik vyjde provoz tříleté dieselové ojetiny? Klidně přes 10 korun na kilometr

Pro Toyotu také platí, že by měla vydržet. Originální díly bývají sice trochu dražší a jejich dostupnost komplikovanější, ale když budete mít štěstí na méně jetý kus, těch investic zas tolik nebude. Potíže s elektronikou jsou Toyotám cizí, takže postupem času budete řešit opravdu jen spotřební věci. Nejlepší je provedení o výkonu 74 kW, vyráběné od roku 2009.

Toyota Yaris II 1.3 VVT-I 63 kW
cena ojetiny (1.3, VVT-i 63 kW, rok 2008) 94 000,- Kč
stav tachometru 63 500 km
zanedbaná údržba 17 150,- Kč
očekávané náklady (800 km/24 měs.) vč. amortizace 84 448,- Kč
amortizace 26 366,- Kč
náklady na měsíc 3519,- Kč
náklady na kilometr 4,40- Kč
Nejlepší ojetá auta do 100 000 Kč, která jsou levná na provoz
Ohodnoťte tento článek!
3.15 (62.9%) 579 hlas/ů

92 KOMENTÁŘE

  1. A kde jsou kolíňata, nebo Yaris 1.0 ? Naprosto bez nákladů, žádná výměna rozvodů, jen jezdí a jezdí se spotřebou okolo 4,5 litru… Jo vlastně – to není auto. Pardón…

    • Ještě Suzuki Svift s nesmrtelným 1,3 motorem. Ale pro některé pány to není auto, jak to nemá dvě tuny, tak to neberou ))))).

      • S tim nazorem o nesmrtelnem motoru jste se buď unahlil, nebo jedete na slušném fetu. Tyhlety vaše top motory 1.0, 1.2, 1.3…. si mozna koupi nekdo zcela nové, ale jen blázen by si šel do ojetiny, protoze na 100t km jsou tyhle městský motory davno za polovinou jejich životnosti. Nebo jste tak naivní a budete mi tvrdit, ze motor 1.3 nalitá i blbych 200 tisic km? Ale jděte 🙂

        • AMIMOUS Jestli máš na mysli malé oturbené motory TSI od koncernu, tak možná. Jinak si spíš na fetu frčíš asi ty. Japonské atmosférické motory dají při slušném zacházení i 400 tisíc bez problému. Mam Hondu Civic Coupé1,5 16V s proměnným časováním ventilu (VTEC), takže tomu každej nakládal nejspíš. Tacho skoro 300 tisíc, rezatý lemy ale furt lítá. Od roku 2008, co ho mám (asi od 150 tisíc km), měním jen olej, destičky, žárovky, svíčky, filtry, a výfuk 2x. Za směšný roční servisní náklady. Platí to zejména o těch starších japoncích a ve všech objemech (benzínových motorů). Jinak Corolla 1,3 z devadesátých let, nesmrtelný auto, ethalon kvality. Yaris 1,3 Vvti (proměnné časování ventilů) je slušný nástupce a nevidím důvod, proč by nedal 200 tisíc s přehledem, možná i dvakrát těch 200 tisíc 🙂

        • Právě jsem zvrakoval Micru 1.3 55kW 20 let starou s nájezdem 250k, kvůli korozi. Motor 1A, ani kapka oleje mezi výměnou, 170 dle GPS dala za průměr spotřeby 5-5,5 l/100. Koupena 5 let z5 za 13k, servis jen nová aku, olej gumy a přední brzdy.

        • Ano i více, máme v praci yarise 1litr s 520000km původní motor a stále jezdí. Takže o obsahu to neniiiii

        • Kolik si myslíte, že mají běžně felicie s objemem motoru 1,3? 300 000 km je zcela běžný jev. po cca 25 letech těmto autům odchází kastle, ale motor si dál ševelí.

          • Ano ,ano. Taky jme měli Swift 1.0 r.v.2000 najeto 270 tis. bez jediné poruchy. začaly spíš odcházet periferie v interieru a napadla ho rez u oken . Spotřeba byla cca 4.8l. Paráda, ale strašná skořepinka bez čehokoliv (ani posilovač, ani ABS, ani PC, ani okna v el. ).

  2. Opomíjená verze škoda fabia Greenline která umí kombinaci 4,5 l na sto počítaných od nádrže k nádrži ! vlastní zkušenost a dále ve vw lupo nebo Audi A2 verze 3L -tehda nejůsporňejší vyráběné verze s geniální technikou ! Ale již starší přestaly se vyrábět 2005 -kdyby to někdo oprášil tak by například Octavia dala o litr méňe na sto ale to výrobce asi nezajímá bohužel.

  3. Pokud pane Žáku chcete aby Váš článek vyzněl opravdu trochu odborně, tedy i ekonomicky, musíte mu věnovat více času a péče. Citigo za 99 000 Kč s nájezdech 63 000 km, palivo CNG, mimochodem i ve slušné nadstandardní výbavě je totiž určené jako soubor náhradních dílů. Nelze jej totiž přihlásit! No a proto jsou všechny Vaše další, k tomuto “vozu” se vážící ekonomické propočty dost k ničemu!!! A proto tímto Vaším laxním přístupem, šitým trochu horkou jehlou budou zřejmě spíchnutá i ostatní Vaše “odborná” posouzení o vhodnosti nákupu, a další odborné rady a pořady. Standa Kadlec

  4. ShittyGo, proboha živého, NENÍ auto!
    Je to atrapa imitace napodobeniny auta!
    Má to holé plechy zevnitř dveří, opěrky hlavy v celku se sedadly (tj, nenastavitelné), řidič si nemá kam dát levou ruku, nemá to středové výdechy ventilace uprostřed pal. desky ale jen kdesi nahoře…
    Prostě zoufalství na entou, zlatej Favorit! (nadsázka) 🙂

    Možná by se tomu dalo i říkat auto kdyby to jako NOVÉ stálo 100 000,- ale ne teď!
    Nákupní taška s debilním tříválcem už z podstaty věci NENÍ autem, je to křáp do kterého když vrazí cyklista tak jen narovná osmičku a jede dál, zatímco ten střep bude muset na generálku!

    Tuhle zrůdu bych nedoporučil ani svému nepříteli, natož komukoli ze známých, nebo dokonce přátel!
    Hanba by mě fackovala do konce života!

    • Jo to jsem si o tom autě taky myslel. Pak jsem se s ním projel, koupil jsem ho ženě, a na ježdění po Praze jsem si ho bral raději než velká auta.
      To co píšete je pravda ale ničemu to nevadí. Je to malé, je to lehké a díky tomu i se slabým motorem to docela slušně jede (ve městě). Nic z toho co jste popsal mi při jízdě nevadilo.
      A na otázku kam si má dát řidič levou ruku? Volant to má a tam patří ruce. Ono při kličkování městskou džunglí na nějaké opírání stejně není čas.

      • Presne,, taky mne prekvapilo,, mel jsem sluzebni cng,, a pecka,, sikovne auto,, velka svetla velka zrcatka… Bavilo mne po meste…..

      • No vidíte, a já s tím jezdím uplně všude po republice, jsem maximálně spokojen. Dle mého velmi podceňované auto na poctivém základu (podvozku). Třívalec MPi co do projevu proti bývalému HTP jiný level. A cesta do Chorvatska…..proč ne?
        Z podstaty tohoto článku….když si člověk spočítá provozní náklady soukromého automobilu, je to šílené číslo. Většina z nás trávíme čas couráním po městě, občas o víkendu vejlet, 1-2x dovolená…..za mě pro rodinu 2+1 ideál.

  5. no hlavne fabky, není to tak davno co je zaradili jako největší mrdky mezi ojetinama, hlavne diky motorum a dalsim. napr, svetla chcalo do nich, fabka ma kaširovane plasty, vrzacka, podvozek, zadni i predni naprava katastrofa co se tyka vydrže, hlavne na nasich cestách. klepat do rytmu nerovnosti vam bude stabilizator, většinou potkate v bazarech stocene auta, takze co do spolehlivosti motoru je nahoda když trefite dobry. dobry znamena u 1,4 delat rozvody drive nez později a zapomente na nejake long laif oleje menit spis cassteji nez později a používat kvalitni, lozisko v převodovce, prodrene hadice klimy pokud ma, poruchy centrálu, zatekani do kufru, zadrene ložiska prednich tlumicu, u 1,6 kolem 100 000 km udelat rozvod i když je retez. jinak preskoci a kapit. a udelat rozvod retezem hned po koupi a uz prachy litaji. ja nevim, jeden mesic je fabka šit a druhy nejspolehlivejsi ojetina. 🙂

    • fabku máme a i v práci jako služebáky a je zajímavé že ty problémy co tu píšete teda neměly 🙂 jo tu a tam něco bylo a je jako u každého vozu ale do peněz neleze. tady je zas někdo odborník.

  6. Pokud mohu ve stejné cenové relaci nakoupit Fokus, nebo cokoli jiného z tohoto výběru, tak není o čem. Fabii si může místo Fordu koupit jen úplný nýmand…

    • fordem tam vlakem zpět….fokus rozhodně není spolehlivé auto. to ani snad neexistuje. by jinak servisy zkrachovaly. měl jsem tu čest vlastnit krátkou verzi a zaplať pánbůh šel pryč stejně rychle jako švagrův v combi.

  7. Nic se nevyrovná elektro autu klidně na splátku i nové pořad vyjde levněji než staré auto!!!
    Například:
    Benzin měsíční provoz: Elektro:
    1) Tankování měsíčně 5000 až 10000 Kč 1) Dobíjeni měsíčně 0 až 1000 Kč
    2) Splátka nového auta 5000 až 15000 Kč 2) Splátka elektro auto 7000 až 12000 Kč
    3) Stare auto 3000 až 7000 Kč 3) Stare elektro auto 3000 až 7000 Kč
    4) Servis cena 10000 až 20000 Kč 4) Servis každých 30 000 km cena 2 500 Kč
    5) V centrech měst platby parkovišť 500 až 5) Parkováni na modrých zónách zdarma.
    5 000 Kč
    Není započítáno poruchovost starých spalovacích motoru a mnoho součásti u běžných aut které vedou ke spoustě nepředvídaných výdajů. U elektro aut toto riziko není není co aby se rozbilo.
    U elektro aut běžně vydrží brzdy a kotouče až 500 000 km, není zapotřebí měnit, brzdí se rekuperační jednotkou která dobiji zpět baterii. Dobíjet můžete i zdarma na nabíjecích stanicích od Čezu doma kolem 80 Kč Od VW zapůjčení spalovacího vozu po případě cestovaní je každý rok zdarma.
    Sečteno: Spalovací auto za 5 let = minimum 560 000 až 1 900 000 Kč
    Sečteno: Elektro auto za 5 let = minimum 180 000 až 792 500 Kč
    Rozdíl je víc než do oči bijící : ))) chce to jen počítat.
    Na víc jsou dotace na elektro auta až 40% chce to jen vyřídit a auto mate za babku.
    Běžně elektro auta už teď je nedostatkovým zbožím, hlavně po překonáni dojezdu 350 Km poptávka se enormně zvýšila.

    • Co to meleš, elektro auto je taky na prd, je sice krásné, že brzdy vydrží půl mega, ale co baterky? v zimě to nejede a prd to vydrží, dlouho se to nabíjí a elektrika je z uhelných elektráren. Než to splatíš, můžeš z toho udělat tak kurník pro slepky. Modre zóny.. všichni nebydlíme v praze ty joudo. Dojezd 350 km XD to by lidé jezdili do blbého chorvatska celý den, a to možná i déle se zaplou klimou a v noci XD Dobře, pro policajty do města jako jsou třeba Hoštice 🙂 asi O.K. Ale k běžnému životu… na hovno.

      • Vydrž baterii v zimě je o něco menši ale není tak dramaticky velký rozdíl. Baterii kapacita budete překvapení ale téměř beze změn i po letech. Dobíjení v zimě časově bez změn. Doporučují si vyzkoušet tak na měsíc nebo 2 měsíce a budete překvapení. Žijete ještě pravěkem. Na dovolenou spalovací auto třeba od VW půjčí Vám úplně zdarma! Nebo třeba za ušetřené peníze si půjčíte na dovolenou auto které chcete, pořad se to vyplatí.

    • A kolik platíte daně? Já z benzínu cca 1 kč/km. Až na tom elektromobilu příjdete o daňová zvýhodnění, elektřinu zdarma a budete platit silniční daň jako já z paliva, tak si ani neškrtnete. Na každý vůz Tesla přispívá daňový polatník USA 300 000 kč. Jo a s těma baterkama….mno…nejspíš jste velký optimista. Při teplotě -20 se vlivem zpomalení elektrochemických procesů snižuje kapacita baterii o 50 procent a s tím neudělá nic ani Tesla. A to jsem nebral v podtaz zdroje el. proudu. Nakonec to dopadne tak, že elektřinu pro elektromobily budete vyrábět z ropy. Hezkej den a ropě zdar.

      • Co to zase za blbostí píšete, nemate čist hloupé články který pořad popisuji černě situaci z elektro auty. Kdyby tak bylo tak určitě Auto Škoda by se nesnažila dohánět čas špatným rozhodnutím o vyrobě elektro aut. Auto Škoda posouvá na maximum co to jde pro urychlenou výrobu elektro aut. Čtěte seriozní noviny a ne drbny články které nemají hlavu ani patu!
        Elektro články jsou úplně jiné než byly před deseti lety, musíte se zajímat co je teď na trhu, nestáčí tady staré znalosti. To je stejné jako by jste tady mluvily proč budu kupovat nějaký novy mobilní telefon když má například foťák rozlišení jen 1,5 Megapixlu což je blbost, teď mobilní telefony mají 20 Megapixelu a vice. To je stejně i z elektro auty.
        Čtěte seriozní noviny a ne drbny články které nemají hlavu ani patu!
        Půjčte si elektro auto a uvidíte že v mrazivých počasí pokles je ale ne tak velký, kde dojezd zkrátí Vám cca o 30 km.
        Do elektrické sítě jak je známo neustále se dodává elektřina ze solárních panelů a z velké části non- stop i z větrných turbin. Tak o jaké ropě mluvíte a uhli?
        Přejí krásny den

        • jen tak mimo téma. Kolik sežere elektřiny taková rafinace benzínu nebo nafty z ropy???? strašně se všichni ohání tím jak se elektřina děla v uhelných elektrárnách ale co benzín ten se nevyrábí rafineriích?

      • V americe na řadě míst jinak ani elektřinu nevyrábí, za městem je elektrárna s řadou velkých dieselelektrických soustrojí, cisterny a železniční vlečka. Diesel je někdy nahrazen motorem na zemní plyn. Pod motorem si je ale třeba představit lodní deriváty Wartsila, Deutz, MWM, MTU nebo Waukesha a jiné. Žádný agregát jako u nás LIAZ/TEDOM. Do jižní ameriky kdysi dodávalo hodně i ČKD. Čest jeho památce.

    • Vzhledem k tomu, že nemám náladu ti vyvracet nesmysly, které tu píšeš, každý je vidí, protože to mlátí do očí. Snad jen jeden. Servis nového auta mě během 30tis km určitě nebude stát 10+ tisíc ale bude to do 5tis.

      Tak dojezd 350km je mi uplně k ničemu. Já totiž autem nejezdím jen ráno do práce a večer z práce (deně dohromady přes 100km podle toho co všechno potřebuju objet) takže bych musel nabíjet opravdu každou noc abych byl v klidu. Ale taky s ním jezdím na dovolené a i dovolená na druhé straně republiky je s takovým dojezdem naprosto nereálná, protože si to v cíli pravděpodobně nebudu moci nabít. Cesta na lyže třeba do Alp už vůbec, protože bych tam na jedno nabití ani nedojel.

      Takže raději zůstanu v pravěku a dojedu do cíle max s pár minutama zdržení na doplnění fosilního paliva. A ne abych 1000km jel místo 8 hodin 16, protože bych furt někde čekal desítky minut abych mohl ujet dalších 300km…

      • Velká prča to s touhle technologií je v zimě, udávaný dojezd klesá prudce k 50% a to nesmíš ani topit…

      • otázka času. dej tomu 5-10 let. tesla aktuálně jde na trh s nabíječkami co nabijí 80% kapacity do 10 minut. to je tak aby sis na benzínce dal to kafe. aktuálně to je asi ještě blbost ale já říkám do budoucna je to cesta. technologie jde dopředu. dnešní telefony mají lepší výpočetní výkon než měly počítače nasa při prvních kosmických letech.

    • V ramci republiky elektro auto temer nikde nenabijete. A poruchovost vzhledem k poctu aut se spalovacim motorem a aut na elekro pohon se srovnavat zatim neda. Jezdi jich totiz velmi malo…. pokud si myslite, ze neni co na aute pokazit, tak zijete ve velkem omylu. Staci, ze odejde regulace pohonu a auto radeji odvezete do srotu a to je pouze priklad.

  8. Vydrž baterii v zimě je o něco menši ale není tak dramaticky velký rozdíl. Baterii kapacita budete překvapení ale téměř beze změn i po letech. Dobíjení v zimě časově bez změn. Doporučují si vyzkoušet tak na měsíc nebo 2 měsíce a budete překvapení. Žijete ještě pravěkem. Na dovolenou auto třeba od VW půjčí Vám úplně zdarma!

  9. Jediné auto co by koupit toho Vašeho výběru, by byl Focus , ale určitě ne koupen v ČR a podobně. Jedině v Itálii protože, ta se osvědčila jako jedna z mála kde se nesolí. Auta dovezené z Německa jsou na tom podobně jako u Nás, jen jezdila po lepších silnicích, ale koroze stejná a to je celej kámen úrazu ojetých aut.

    • Máš pravdu, před 10 roky jsem koupil Xarušku z Francie, dneska má najeto 106 tisíc, měnil jsem přední destičky, byl na nich rok výroby auta, takže určo nestočeno, a auto jak říkáš bez koroze a motor jako z výlohy.Nyní se poohlížím po něčem vyšším, ale bude se mi s ní těžko loučit…..

  10. Elektro auto prozatím se nevyplatí. Až přijde doba, kdy bude za cenu spalovacího, dojezd alespoň přibližující se spalovacímu, dobíjecí stanice na úrovni čerpacích pump, pak se můžeme bavit o tom, jestli se to vyplatí. Elektro pohon je sice dobrý, ale není na to přizpůsobené absolutně všechny okolní aspekty pro většinový přechod stávajících uživatelů spalovacích aut. Pokud by se tak stalo, prvně by zkolabovala elektrická síť nedostačující kapacitou.

  11. Elektro auto se vyplatí.
    a) Dobíjení doma, každý večer kde další den je připraveno auto pro dojezd kolem 350 km každý den. Kdo jezdi každý den víc než 350 km? Od ČEZ dobíjení zdarma!
    Pro další dobíjení si uděláte pauzu cca 30 minut a mate dobito na 80% cca 300 km.
    Pro cestování do primitivních státu si můžete půjčit jiné spalovací auto což se Vám pořad hodně vyplatí.
    b) Žádná síť tady nezkolabuje, to by tady muselo jezdit podobně aut jako ve Finsku, Norsku a podobně což tady lidi tak rychle přizpůsobivé nejsou. Podobna situace by mohla nastat tak za 15- 20 let, do té doby tady ČEZ už 100 x přizpůsobí síť.
    Nemate čist hloupé články který pořad popisuji černě situaci z elektro auty. Kdyby tak bylo tak určitě Auto Škoda by se nesnažila dohánět čas špatným rozhodnutím o vyrobě elektro aut. Auto Škoda posouvá na maximum co to jde pro urychlenou výrobu elektro aut. Čtěte seriozní noviny a ne drbny články které nemají hlavu ani patu!
    Přejí krásný den všem.

    • Od CEZ dobíjení zdarma. Pobavilo. Možná teď, i když se mi to nezdá tuším minimálně zaplatíte 450Kč/měsíc za dobíjení v jejich stanicích a ČEZ to pochopitelně nebude takto levně prodávat věčně. Třeba v HK je ovšem 1ks dobíjecí stanice. V celé ČR něco kolem 20, většinou někde nepříliš vhodně občas i v uzavřeném areálu (MB).

  12. Do provozních nákladů se počítá i servis, což u těchto křápů hóódně zvyšuje cenu provozu na km. Nevidím zde Felícii 😀

  13. Jako zasmál sem se, 5,4kč/km není nic světoborného. Mám Alfu Romeo 166 2004 facelift v plné palbě 129kw 2.4l. Ano to je ta strašně poruchová značka, samé šroty vyrábí 😀 😀 A proto moje náklady za 21000km jsou 3,5kč/km a to nechávám měnit olej a filtry co 10000km. Náklady na naftu jsou v tuto chvíli přesně 2,16kč/km. Pořizovací cena za tyhle dost podceněná auta je cca 80000. Sečteno podtrženo provoz mám nastejno nebo levnější, ušetřil sem na kupní ceně cca 20000, dokážu rychle a bezpečně předjet, což výkon některých uvedených nestačí ani na předjetí traktoru, když přijde kopec…. Mám dost prostoru pro sebe i spolujezdce, na dálnici jedu pohodlně, při 130km/h to furt jen lechtám oproti nějaké 1.3,která už točí skoro červené čísla… Takže jediné výhody těch aut ze seznamu jsou stáří a to, že dvě se dělají v kombíku a mají velký kufr. Děkuji za tento velice přínosný článek.

  14. Já mám Favorita na LPG a jezdím za 1,2 Kč/km a provozní náklady minimální- pouze stokoruny za rok, nemohu se s ním rozloučit

    • Si génius. Jestli jo máš v přijatelném technickém stavu, tak ti ho závidím. My ho meli jako rodinné auto, když jsem byl mladas. Táta mi ho půjčoval. Kolikrát mě to auto zachránilo, když jsem to posral. A pořád fungovalo, opravy byli fakt za babku. Ale těžko a těžko až zrezlo. Ke konci už tam bylo více izolepy než plechu. Máš tam ten regulační šroub na bohatost směsi? Táta ho pořád utahoval, aby byla menší spotřeba… Nepříjemné pak ale bylo že kolikrát chcipnul na křižovatce.. ale byla to naše blbost.

  15. Zde bych si dovolil mírně upřesnit a poupravit kvalifikaci u Focusu II. 1.6 benzínová je sice jistě asi nejoblíbenější a nejběžnější, už kvůli spotřebě, a zpřevodování, ale jednodušší a spolehlivější jsou silnější duratec 1.8 i a 2.0. V prvé řadě kvůli rozvodům, mají řetěz, na mnoho komponentů při běžném servise se dá snáze dostat, a nemají palivový filtr, o jednu starost míň, a kdo leje třeba vif aditivum, nemusí řešit vlastně vůbec nic… Několik komponent, jako je nádobka serv. kapaliny, nebo brzdovky, jsou hůře dostupné, a například výměna převodového oleje je složitější, to je fakt, má typ BO5, a musí se rozdělávat poloosa. Obecně 1.8 i a 2.0 si berou více paliva, při opravdu, ale velice opravdu lehké noze se dá při dálkách dostat na 7,7 +/-, jinak je to přes 9 l při ostřejší jízdě, zase ale třeba ta 1.8 i táhne mnohem líp od spodu, samozřejmě, je tam o nějakých 18 kw víc, a i toč. momentu navrch, pro toho, kdo tolik neřeší spotřebu, si myslím, že je to taky zajímavá volba.

  16. autor je opravdový neumětel a ocas…ty kydy o levných dílech a práci za hubičku??je jeblý-dnes nikdo zadara neděšlá a ceny dílů jsou skoro stejné-ale dá se hledat na netu -nové-ale to taková pometla neřeší…

  17. Koupil jsem fabii 1.9TDi u áček synovi, říkal, že mu to žere i nějakých 4l na 100, když tomu nedává plný knedlík, což si myslím, že je krásná spotřeba

  18. Já mám Peugeot 307SW 2.0HDI 100kw.
    Jezdím s ním za 6.6litru a to převážně město. Jediný co jsem u něj udělal je za 2000kc rozvody a každých 10000km olej. Jinak drzak a žádný poruchy.

    A k výše e)automobilům. Na plnou nádrž za cca 1600kc ujedu cca 1350km.

    Elektromobil je v dnešní době k ničemu. Není pro něj vytvořená žádná infrastruktura. Teda pokud někdo kdo ho na nebydlí v Praze. Zbytek republiky hlavně venkov nic takového nemá. A plánovat si dovolenou podle toho kde jsou rychlonabijecky je dosti uchylny.
    At zijou a ještě dlouho budou žít spalovací motory.

    • Matika asi není tvoje silná stránka 6.6l spotřeba určitě odpovídá plné za 1600Kc a dojezd 1350km..

      • Honzo co mi říká auto to jsem psal. Kdyz budu jezdit jen město tak o nedám. Ale já jezdím i dálky a to mám potřebu ještě menší. Toto byl jen můj největší dojezd. Jinak tam je to cca což znamená přibližně. Stačí e naučit jen číst a hlavně pochopit to co čtu.

  19. toto musel psat magor ..nevim kde žije ..za 100.000 se da koupit lepši auto ..jako Mitsubischi ,Honda ,Volvo,Seat ..to Sitigo co to je za auto ,ani nove by nechtěl za 100 litru..Koupil by si dvě auta ,.Xsaru 8V 1.8i 66Kw,motor věčny,pozink..a pak za 60 ještě Hondu 4X4 takovou tu zdviženou HRV nebo jak je to ..super kara na hory ,na zimu po sněhu.Vše v benzinu-neni co opravovat .

  20. Za 100 000 tisíc už se dá koupit asi tak 3 roky stará Dáčia logan u fábie je to 10 let stará popelnice

  21. Taky se dá sehna za 170 tisíc nová Dáčia logan v základu pokuď si tam člověk nebude vymejšlet různé elektronické kraviny akorát co doporučuji nechat si tam namontovat tažné zařízení třeba posilovač řízení je zbytečný klimatizace taky elektronické stahování oken taky centrální zamykání je k hovnu stačí 1 erbeg já mám víc jak 10 let starou Dáčii logan nemám tam ani posilovač řízení ani jiné elektronické sračky a jsem sní spokojený šlape jako hodiny njáké ty opravy tam sice byli ale to je u každého auta

  22. Taky se dá sehnat starý trabant 601 limuzína 2 taktový zvuk při rozjedu prd prd prd prrrrrrdddddddd do 100 000 tisíc měl by být pěkném stavu pojízdý sním budete moderní každý se za vámi ohlédne

  23. a ted vas vyseru vsecky…toyota yaris petidvirko.max central patych dveri odeslo…za 17 let provozu…kotouce jedny a brzdove co 2-3 roky,oleje pravidelne co 10tis…zere 4,5-5 litru mesto i mezi mesto.dalnice stovkou do 4 litru…a to nepomojim moji tuningovou eru :D…a slouzi dal.vse origo podvozek tovarni…meneno ve 150 preventivne rozvody a spojka….ted najete 204 tis a auto po rodine :D…spotreba?do 1,15kc/ km…ukazte se frajeri plynarsti :D…je to klasika hbita 1,0 vvti ctyrvalec.ne trivalec…kdo ma vi svy…a hbite auto na necele jednotunove auto…i s naplnemi;)…dalsi auto budu volit naftacka..a zrejme 1,4 tdi skoda ci 1,4 naftak od toyoty…furt si vseci hrajete na vykon a tah a buh vi co.pritom vam unika realita…zasadni vec…mensi objem…ne skoda 1,6 atd…ta je poruchova ani fokus 1,6 tdci.ta je extremne poruchova(bylo v rodine,kdyz uz dvoulitr ci 2,2)…myslete hlavou co vybirate…nikdy neberte lichy pocet valcu…to je vzdy past…fyziku neoblbnete…jsem mechanik…a kdyz uz V8 nebo V10 a pak si hrejte na frajery…jsem i tuner a proslo cosi rukama…takze vim co jak ktere auto dela na brzde..v jakem zatizeni…staveli zavodni auta apod…jak se rika.zlata mladez…v necem i to hobby ma sve vyhody,jinak byl jsem ci znam mechanika kamarada co vyviji pro kopeckeho fafie s 2000 ci r2.ucit “stariky”…ze mam yarunu?by jste se divili jak potrapil policisti jak rikali policiste.cekali neco vetsiho…a to jezdim normalne…doposud motor ani kapka oleje nebere…a jede jak ma…bude k prodeji.bez koroze. a svarovani samozrejme zadne.origo tovarni…ted max po 17 letech budu davat nove celisti na zadni buben.polozka sady za 700 kc…ano toyota…sada spojky origo a pumpy ci rozvodu stala 25 tis i s praci,bohuzel japonec…ale auto po 17 letech jezdi na origo cepech.loziskach.apod :)…japonec nakonec.vseci u nej skoncime se rika…titulek nelze…kupte yarunu 2 ve verzi 1,3 ci 1,5 sport(coz je motor od hybridu ) a mate vystarane.iridiove svicky na 50 tis km a jen oleje a filtry :)))…opravdu to auto funguje.a spotreba…uvidite sami:).japonec neselze…nerikam proti peogeot 2hdi a jinym nic…tam max odchazi elektro ci zasekava klapka :)))…fokus cidla vsemozne a filtry.skodovky rozvody a napravy a cepy ci ramena….kazdy vyrobce ma sve a sve fandy co si prosadi…ale co se bavil…i s golfisty :D…byl tady jeden koment na golfy…to jsou propadaky vseho druhu.jen reklama a naklady :)…to same jak alfisti…vicenapracek zadek ci praskajici hkavy problem elektro ci tlaky.volvo cx60 elektro.kazda znacka ma svy…reknu i protiklad ik japoncum.ano naftaky neumi delat…oxidace a nasledne opotrebenivacky ci hydrosteju apod…neumi delat “dobre drzaky” naftaky…ale benzin trebas mazda ci toyota dvoulitr?temer nesmrtelny motor…ci verze skiactiv se spotrebou benzinu klidne 6,5litru…nemusim rikat ze chtej prejit na novejsi technologii…nj japonci maj vzdy navrch…vzdycky.kazdy na to dojde:)))…vyssi cena…ale se vyplati…jinak zvlastnost…da se u benzinovych japoncu jezdit na ethanol/benzin 50:50 bez zasahu cehokoliv…akorat castejsi vymena benzinu…caa co 6 tis…otazka je.kdo co najezdi.starty studene i teple v poho…i -30…kupodivu…nevim co ti kluci vyrabi…ale uzasny…ja jsem ofiko spokojeny…120tis najeto s autem i blbnuti…a nic.jen bezne opotrebeni.pneu,brzy,olej…jinak stav auta jako nove…teda opotrebeni je ale mizive.motor zivy…se nedivte ze toyoty jsou velmi prodavane auta.v rodine 6 let nove…a nic…ted akoead kotouce a pneu vsechny…ale jinak…nic…bezne opotrebeni jak rikam :)…HOWG

  24. Nebo se dá koupit watburg 353 do 100 000 tisíc krásnej 2 taktový zvuk motoru při rozjezdu je stejný jako u trabanta 601 prd prd prd prrrrrrrrrrrrrrrdddddddddddddd akorát trabant 601 má 1 výhodu nerezne jelikož je vyrobený z pryskyřice rezne pouze vlaštoka na něm u obou aut si zručný motorista oprav většinu toho sám na koleni možná že by se dal sehnat i watburg 1000 nebo 312 to je ten kulatý krasavec a ten bude mít určitě jenom 2 taktový motor to bude taky stejný zvuk prd prd prd prrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrddddddddddddddddddddd takže je z čeho vybírat

  25. Koupil sem si citiygo kvuli spotřebě ataky se mi líbí že je jednoduchý spolehlivý,aspon podle recenzí a u .žjsem taky spatřil bazarový s nájezdem 350 000 km. Jsem ducodce a za svou eru jsem měl pěknou řádku aut a za tu dobu jsem dospěl k názoru,že čim jednodužší tim lepší Miloš

  26. Zdeňku?(on)
    Co to píšeš?
    Zdeněk (on)
    Já mám Peugeot 307SW 2.0HDI 100kw.
    Jezdím s ním za 6.6litru a to převážně město. Jediný co jsem u něj udělal je za 2000kc rozvody a každých 10000km olej. Jinak drzak a žádný poruchy.

    A k výše e)automobilům. Na plnou nádrž za cca 1600kc ujedu cca 1350km.

    Kdybys ujel 1350 km za 1600 Kč , při ceně cca31 Kč za litr , tak bys měl spotřebu 3,82 litrů na 100 km !!! a přitom jsi psal , že jezdíš za 6,6 lirtu.

    🙂

  27. ECO UP CNG 2,8-3kg/100Km prumerne 0,73kč/km na tech vasich 1600Kč bych ujel 2200Km 🙂 takove hruzy jako 6-9l/km fuj, to je jak mit hypoteku na krku a nic z toho.

  28. Golf Iv,1,4 16v a najeto 330tkm….jen servis a slusne zachazeni,vymeny jak maj byt a jezdit jak clovek a to mam novostavbu a moc mu oddychu s vozikem nedam

  29. Tak tyhle bliudy o elektormobilu me vazne pobavily.

    1) Tankování měsíčně 5000 až 10000 Kč 1) Dobíjeni měsíčně 0 až 1000 Kč
    2) Splátka nového auta 5000 až 15000 Kč 2) Splátka elektro auto 7000 až 12000 Kč

    Pokud na benzinaku das 5-10 tisic za palivo, znamena to najezd asi 2500-5000 km. Tento najezd u elektromobilu tě stoji 2-5 tisic. Urcite ne 0-1000.

    Splatky za elektro jsou nesmysl, vzhledem k faktu, ze elektroauta stoji kolem 700 tisic a vic. A to mate auto kategorie Fabie za 250 tisic.

    Selsky rozum? SPise totalne vymaštěná vepřová hlava.

  30. V podstatě všichni(skoro)máte pravdu.Každý člověk je ale originál a podle toho si taky vybírá auto.Každému hold sedí něco jiného.Není důvod se k vůli tomu vzájemně urážet.Každý si hold bude chválit to svoje.Sám jsem vyzkoušel už několik značek(diesel i benzín) a každá má svoje pro,i proti.Takže nechte urážení a raději se bavte o skutečných parametrech toho,či onoho vozu.

PŘIDAT KOMENTÁŘ: