Nejikoničtější výjev F1 posledních let v dechberoucí grafice. Automobilist vzdává poctu souboji dvou pilotů Mercedesu

Čtyři měsíce náročné práce špičkových grafiků za pomoci nejmodernějších 3D technologií – tolik si vyžádala nejnovější umělecká grafika z dílny Automobilist, která oslavuje legendární závod F1 z roku 2014, Velkou cenu Bahrajnu. Novinka se jmenuje „Duel in the Desert” a jde o vůbec nejpropracovanější dílo v historii projektu Automobilist, který ve svých obrazech a plakátech oživuje ikonické momenty motoristické historie díky propojení umění a počítačové grafiky. Automobilist, za nímž stojí vedle CEO Pavla Turka také kreativec Jan Rambousek a expert počítačové grafiky Petr Milerski, objevili zákazníci již v 69 zemích. Firma v loňském roce prodala 28 000 uměleckých tisků a uzavřela řadu významných partnerství, letos se pak stala výhradním partnerem Formule 1.

V cíli oba závodníky dělila jediná sekunda. Tým Mercedes Velké ceně Bahrajnu 2014 dominoval, takže se jeho jezdci mohli soustředit na bitvu mezi sebou. A ta byla dechberoucí. Lewis Hamilton a Nico Rosberg v průběhu závodu zvedali diváky ze sedadel a manažery týmu přiváděli na pokraj infarktu. Jejich souboj se zařadil mezi legendární příběhy týmových kolegů v historii šampionátu. Intenzita jízdy každého z obou pilotů nenechala nikoho na pochybách o tom, že vyhrát musí právě on. Statečné nájezdy do zatáček, probrzdění kol, tančení na obrubnících, to všechno s centimetrovými rozdíly. A hlavně bez jediného dotyku obou formulí. Dva virtuosové v nejlepší formě! A šéfům týmu možná zešedivěl jeden vlas nebo dva, o správnosti svého rozhodnutí nechat oba své piloty volně závodit však nepochybovali ani vteřinu. Jak řekl jeden z nich: „Teď si představte, že bychom od druhého kola závodu aplikovali týmovou režii. Byla by to hrozná věc pro formuli 1 i pro působení Mercedesu v motorsportu. Dlužíme to sobě, sportu, našim jezdcům a fanouškům.“

Ze závodu vznikl 3D art pro fajnšmekry

“Na nejnovější počin z naší dílny jsme doopravdy pyšní. Jde o vůbec nejpropracovanější Fine Art v historii našeho projektu, který v 3D podobě oslavuje jiskřivý okamžik automobilové historie. Šlo o jednu z největších bitev posledních let v rámci Formule 1 a jsme rádi, že milovníkům umění a automobilismu tímto můžeme zprostředkovat nejen realistický výjev s přesností na nejmenší detaily, ale také dechberoucí atmosféru, která tehdy v roce 2014 v Bahrajnu panovala,” říká CEO Automobilist Pavel Turek.

Nejnovější Fine Art Print, což v hantýrce firmy Automobilist znamená unikátní grafický obraz v limitované sérii, vznikal dlouhé měsíce ve spolupráci s týmem Mercedes-AMG F1, který s  Automobilist každý detail konzultoval, a k výrobě grafiky pak byla použita tzv. full 3D technika. Kombinací všech faktorů vznikl věrný obraz skutečnosti, který odráží nejen všechny technologické detaily, ale také jedinečnou atmosféru legendárního automobilového klání. “Ani fotograf s nejlepším vybavením by nedokázal zachytit momentku z takového úhlu a s tak neuvěřitelnými detaily, jaké se nám podařilo zachytit díky moderním technologiím, které máme při tvorbě k dispozici,” pochvaluje si výsledek Pavel Turek.

Dílo bude dostupné ve třech limitovaných provedeních. Nejmenší velikost o rozměrech 50 krát 24 cm se vyrábí v počtu až 150 kusů. Střední velikost s rozměry 110 na 47 centimetrů se dostane ke třiceti zákazníkům. Z největšího formátu, jehož cena přesahuje čtvrt milionu a jehož rozměry jsou 220 x 97 centimetrů, se může těšit pětice sběratelů. Za dobu své existence vytvořil tým Automobilistu 45 limitovaných obrazů z kategorie Fine Art Prints;některé kusy už se vyprodaly. Jak počet obrazů skladem klesá, prodejní cena se postupně zvyšuje. Na druhé straně nabídky figurují designové plakáty, jejichž cena začíná na necelé tisícikoruně.

Spojení vášně k motorismu a umění

Firmu pohání vášeň pro přesnost a dechberoucí detaily. Kouzlo novátorské techniky tkví v propojení klasické fotografie a grafiky vytvářené počítačem (CGI, Computer-Generated Imagery), která umožňuje zachycovat historické momenty v jediném obrazu. Co do náročnosti je tvorba těchto děl srovnatelná s hollywoodskou kinematografií – s tím rozdílem, že předmětem nejsou několikahodinové filmy, ale pouze zachycení jednoho jediného okamžiku. Každému obrazu předchází obsáhlá rešerše reálií, aby byl výsledek co nejvěrnější. Proto se vždy fotí na místě historické události. Celého procesu se účastní až osmdesát lidí včetně herců. Tvorba jednoho obrazu může trvat i dva tisíce hodin. „V Automobilist chceme vždy to nejlepší a neděláme kompromisy,“ vysvětluje náročný proces vzniku Turek. Vysokou kvalitu svých děl umí Automobilist zajistit také proto, že využívá technologii VirtualRig, kterou vytvořil spoluzakladatel společnosti Jan Rambousek. Tento software využívají také přední světové automobilky.

Více o Automobilist

Automobilist tvoří tým kreativních umělců a digitálních řemeslníků, kteří jsou v první řadě automobilovými nadšenci. Baví je oživovat ikonické motoristické okamžiky a za pomocí nejmodernějších technologií vytvářet umělecká díla, která mají svůj příběh a duši. Hnacím motorem Automobilist je partnerství s legendárními značkami a osobnostmi, jako jsou například Ferrari, McLaren, Maserati, organizátor závodů Formule 1, Sir Jackie Stewart, David Coulthard, Mick Doohan a mnoho dalších. Automobilist dnes své umělecké výtvory prodává zákazníkům v osmdesáti zemích světa. Hlavní vizí zakladatelů je totiž vytvořit platformu pro všechny automobilové fanoušky, kteří na jednom místě najdou vše, co s motorismem souvisí.

Ohodnoťte tento článek!

PŘIDAT KOMENTÁŘ: