Nejen litrový tříválec. Ford se chlubí také nejsilnějším kompresorem přeplňovaným osmiválcem na trhu

  • Ford zveřejnil detaily svého historicky nejsilnějšího silničního modelu 

  • Motor modelu Shelby GT500 má 771 koní a 848 Nm. Údajně jde o nejvýkonnější kompresorem přeplňovaný osmiválec na trhu

  • Zadní náprava je poháněná přes novou dvouspojkovou převodovku Tremec a je vybavena diferenciálem Torsen

  • Shleby GT500 nabídne také obří brzdy. Velikostí 419 mm se přední kotouče téměř vyrovnají tomu, co nabízí Bugatti Chiron


Ford představil model Shelby GT500 už letos v lednu. Ale bez podrobností. Tehdy pouze obecně zmínil, že tento vůz bude historicky nejsilnějším modelem značky určeným do běžného provozu a že jeho výkon překročí hranici 700 koní. Teď automobilka zveřejnila další detaily.

V Evropě se Ford často chlubí úspěchy litrového tříválce EcoBoost. Nedávno také dorazil tříválec 1,5 l s vypínáním jednoho válce. Jenže Shelby GT500 je docela jiná písnička. Automobilka uvádí, že jde o nejsilnější kompresorem přeplňovaný osmiválec na světě. Novinka o objemu 5,2 l vyvine 567 kW (771 koní) a 848 Nm.

Osmiválec je spojený s novou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou Tremec TR-9070 DCT. Ta pro lichou řadu převodů používá pět lamel, pro sudou jich má šest. Systém spojky ochlazuje kapalinou pouze tehdy, pokud to je nutné, aby se omezily ztráty. Ve sportovním režimu je převodovka schopná přeřadit za 80 milisekund. Také díky tomu se máme těšit na brutální dynamiku v přímce, doplněnou o extrémně výkonné brzdy.

Videodojmy: Ford Mustang Bullitt

Shelby GT500 totiž dostalo obří brzdové kotouče. Ford konkrétně zmiňuje pouze ty na přední nápravě, které mají velikost 16,5″, což je 419,1 mm. Mimochodem, Bugatti Chiron má vpředu kotouče větší pouze o 0,9 mm. Kotouče jsou dvoudílné a dodává je Brembo. Akceleraci z nuly na 161 km/h a následné úplné zastavení vůz zvládne za 10,6 s. Pro srovnání, svého času zvládlo stejnou disciplínu v testu britského Autocaru Bugatti Veyron za 9,9 s.

Shelby GT500 se už v Americe prodává. Základní cena je 74 tisíc dolarů (v přepočtu přibližně 1,7 milionu korun). S dalšími příplatky (třeba za řadu karbonových doplňků) se můžete dostat i přes sto tisíc, což je ale pořád vzhledem ke schopnostem auta vcelku příznivá suma.


Nejen litrový tříválec. Ford se chlubí také nejsilnějším kompresorem přeplňovaným osmiválcem na trhu
Ohodnoťte tento článek!
5 (100%) 2 hlas/ů

3 KOMENTÁŘE

PŘIDAT KOMENTÁŘ: