Nadrozměrné elektrárenské díly na cestě do Asie

Český strojírenský průmysl má po celém světě dobré renomé a po tuzemských investičních celcích je stále velká poptávka. Celkem devět speciálních komponent pro plynové elektrárny byly úspěšně a včas dodány do svých destinací v Perském zálivu a ve východní Asii. Špičkovou přepravu těchto kvalitních produktů zajistila logistická společnost DB Schenker.

Nadrozměrné přepravy vyžadují individuální přístup a jsou náročné na čas. Příprava projektu pro japonského zákazníka trvala dva a půl měsíce. Cílem bylo doručit devět dílů pro plynové elektrárny ve Spojených arabských emirátech a Číně. Odborníci pro nadměrné přepravy v DB Schenker museli při plánování brát v potaz hlavně různé rozměry přepravních kusů, které u některých dosahovaly extrémní šířky až 735 cm. Plánování trasy a získání potřebných povolení trvalo měsíc. Podstatný byl také souhlas Policie ČR, která pak celý transport doprovázela.

Taková šířka nákladu ztěžuje přímou silniční přepravu do námořních přístavů, a tak měly komponenty první úsek své dlouhé cesty absolvovat po řece. Obvyklá cesta po Labi do Hamburku a dále do přístavů v Rotterdamu a Antverpách je bohužel kvůli nízké hladině pro nákladní plavbu dlouhodobě nevhodná. DB Schenker se říční přepravy nechtěl vzdát, a tak naplánoval alternativní trasu přes Dunaj. Náklad zabalený v celodřevěných přepravních bednách se tedy na cestě do Bratislavy přece jen nevyhnul silnici. V tamním přístavu byl přeložen do říčních lodí a vypraven do jednotlivých námořních přístavů k lodění. Po vyjednání speciálních podmínek u rejdařů putovaly díly na námořních kontejnerových lodích z Rotterdamu, Hamburku a Konstanty do finálních destinací.

U nadrozměrných nákladů je při plánování třeba pamatovat nejen na samotnou přepravu, ale i na čas nutný pro vyřízení potřebných povolení nebo na plánování strategie a koordinace přeprav, které se počítají v řádech týdnů. Urychlit přepravu až o měsíc je proto v celém procesu velmi výrazná úspora.

Ohodnoťte tento článek!
Sdílejte

PŘIDAT KOMENTÁŘ: