Na severu se neprodává skoro jiné Audi než e-tron. Elektromobil hlásí světový úspěch

Zdroj: Audi
  • Německá automobilka hlásí, že za první pololetí roku 2020 prodala na celém světě 17 641 modelů Audi e-tron

  • V Norsku nebo na Islandu tvoří přes 90 procent prodaných vozů se čtyřmi kruhy na kapotě

  • Oproti Audi e-tron některé modely zaostávají, třeba Jaguar I-Pace prodal jen 5 436 kusů

Audi e-tron je v celosvětovém měřítku nejprodávanějším vozem ve své kategorii. Alespoň to tvrdí zpráva německé automobilky, která oznámila, že od ledna do června 2020 prodala na 17 641 těchto luxusních SUV do zásuvky. V Česku zaznamenala zatím jen 13 kusů.

Zajímavostí je, že na některých trzích tvoří drtivou většinu všech Audi, které se tam prodají. Například na Islandu je to 93 procent, v Norsku je to 92 procent. Už dříve jsme psali, že na tamním trhu nahradilo dříve velmi oblíbenou Teslu, jejíž čísla následně klesla na minimum.

Elektromobil za cenu Fabie? V Německu díky štědrým dotacím realita

Ověřit světové prodeje Audi e-tron v porovnání s konkurencí není snadné. Ne všechny automobilky totiž své výsledky přesně zveřejnily. Údaje jsou například dostupné u Jaguaru I-Pace. Toho se na světě udalo 5 436 kusů. V Česku to bylo 10.

Například Tesla ale uvádí prodeje svého crossoveru Model X, který by mohl být konkurentem Audi e-tron dohromady se sedanem Model S. Podle jejich údajů dodala obou aut 22 800 kusů. Statistiky Sdružení dovozců automobilů (SDA) počítají Tesle jako celku hned 190 registrací.

Audi e-tron vs. Jaguar i-Pace: Podrobný srovnávací test luxusních SUV na elektřinu

Jak je na tom německý konkurent Mercedes-Benz EQC, není jasné. V Česku má podle SDA 12 registrací. Například server Carsalesbase.com uvádí evropské prodeje jen od ledna do dubna, které dohromady činí 2 037 kusů. Nicméně například server InsideEVs.com upozorňuje, že na tom EQC není dobře a evidentně nebude s to naplnit plán, který počítal s 50 tisíci vyrobených kusů v roce 2020.

Na severu se neprodává skoro jiné Audi než e-tron. Elektromobil hlásí světový úspěch
Ohodnoťte tento článek!
2.2 (44.65%) 43 hlas/ů

13 KOMENTÁŘE

  1. NO čím pak to asi bude?čím? Koupit si v norsku spalovák rovná se poloviční ekonomická sebevražda.Kdežto na elektrohračku dostanete dotaci a různé jiné úlevi.Taková menší totalitka.

      • stačí srovnat provozní náklady klasického auta, daně v Norsku atd, potom dává elektromobil ekonomicky smysl, jinde ve světě se běžně platí silniční daň i občany a je dost vysoká, drahé parkování, to má často elektromobil zdarma

  2. NO čím pak to asi bude?čím? Koupit si v norsku spalovák rovná se poloviční ekonomivká sebevražda.Kdežto na elektrohračku dostanete dotaci a různé jiné úlevi.Taková menší totalitka.

  3. Ekonomické realitě odpovídá obroský počet třinácti kusů prodaných v ČR. Já jezdím naftovou Audinou, jsem spokojen. Jak asi jsou spokojeni ti zelení električtí audisti?

    • Jsou v pohodě, dálky létají letadlem, třeba ve Francii je cesta po dálnici dost drahá a nepohodlná, stejně i Itálie, Španělsko atd, na letiště elektrika stačí

  4. Jakpak dlouho si budou moc dovolit tak štědré dotace na elektroblbosti? Jakou daň mají v plánu, aby tím zamázli díru ve státním rozpočtu. Budou zdražovat elektřinu,nebo zavedou ekologickou daň či obojí? Co s těmi elektrokravinami budou dělat za 5 let, budou dávat dotace i na výměnu baterií? Jak dlouho, než pochopí, že je elektrodebilita jedna velká utopie.

  5. Tvuj kelega nahore pise 8, 10 let u tebe 5 let tak si v tom udelejte poradek. Jinak baterie velikosti 80 kwh ma nyni hodnotu asi 250 000 tak si za 8 let koupi s o auta za 2.5 mega dalsi to asi tihle lidi neresi. Samozrejme jen v pripade ze jim bude vadit o 15 mensi dojezd. Mimo to za 8 let bude takova baterie stat 150 000 a tu jeho mu jeste za 40 000 nekdo vykoupi na zalohu pro solar u baraku. To ale asi stejne nema cenu ropakum vysvetlovat

PŘIDAT KOMENTÁŘ: