• Model F4 se vyrábí od roku 1997, kdy MV Agusta patřila pod křídla koncernu Cagiva

  • Značka MV Agusta se díky němu vrátila do komerčního i sportovního světa

  • Z produkce jej vyřadí nastupující emisní norma Euro 5

Po více než dvaceti letech posílá MV Agusta model F4 do penze, a taková událost se neobejde bez okázalé oslavy. Italská značka se s „ef čtyřkou“ rozloučí limitovanou edicí, pojmenovanou podle muže, který pomohl legendárnímu superbiku na svět. Kromě toho, že Claudio Castiglioni postavil hibernující značku znovu na nohy, mluvil také Massimu Tamburinimu do návrhu designu první F4.

MV-Agusta-F4-Claudio-08

Jeho křestní jméno teď ponese speciální edice F4, která vychází ze závodní repliky RC. Karbonové kapoty zdobí černé a zlaté prvky. Proužky v barvě drahého kovu najdete i na bocích speciálně vyrobených pneumatik Pirelli Diablo Supercorsa. F4 Claudio je výjimečná jak prémiovými materiály – vesměs karbon a titan, tak komponenty. Odpružení NIX 30 a TTX36 pochází z nejvyšší řady značky Öhlins a brzdové třmeny Stilema jsou tím nejlepším, co se dá sehnat u firmy Brembo.

MV-Agusta-F4-Claudio-18MV-Agusta-F4-Claudio-17

Součástí dodávky je i závodní kit, který mimo jiné obsahuje výfuky SC-Project, a řadový čtyřválec se s ním dostane na výkon 212 koní při 175 kilogramech suché hmotnosti. V homologovaném stavu pak stroj váží 183 kg a nabídne výkon 205 k. Ve výbavě nesmí chybět obousměrný quickshifter ani antihoppingová spojka, nadstandardem je pak přístrojová deska AIM s integrovaným sběrem jízdních dat, doplněná závodními ovladači na řídítkách. Pověstný cit pro detail je vidět například na CNC frézovaných brýlích, prošívaném sedle s Claudiovým podpisem nebo titanových šroubech.

MV-Agusta-F4-Claudio-34

Na jak dlouho se MV Agusta loučí s litrovým superbikem, zatím není známo. V souvislosti s rokem 2020 se ale mluví o novém nekapotovaném modelu, na jehož základě pravděpodobně vznikne nástupce ikonické F4. Limitovaná edice F4 Claudio se veřejnosti naživo představí na výstavě EICMA, která v Miláně začíná 6. listopadu.


Foto: MV Agusta

MV Agusta F4 Claudio: Ciao, superbiku z Varese!
Ohodnoťte tento článek!
4.5 (90%) 6 hlas/ů

PŘIDAT KOMENTÁŘ: