+

  • Bohatá výbava
  • Jízdní komfort
  • Velký akční rádius

  • Tvrdší podvozek
  • Řada prvků výbavy za příplatek

Skútry střední třídy získávají na popularitě a rostoucí poptávku je třeba uspokojit širší nabídkou. Zatímco někdo si přijde do prodejny pro městské přibližovadlo, jiný chce dojíždět za prací ze vzdálenějšího satelitu a další zase trávit víkendy cestováním. U BMW si teď vyberou všichni.

Ke sportovně střiženému modelu C 400 X totiž vloni přibyla v katalogu BMW verze GT, přizpůsobená právě cestování na delší vzdálenosti. Širší sedlo, rozměrnější kapotáž, mohutný plexištít, zakloněná řídítka a komfortnější stupačky; to vše má společný cíl – vytvořit pro posádku prostředí jako na palubě luxusní jachty. A dlužno dodat, že i její design uspokojí náročnější klientelu, byť čelní pohled postrádá (na rozdíl od verze X) asymetrické světlo coby rozpoznávací prvek mnichovské značky. Třicetitisícový rozdíl v cenách je zkrátka vidět na první pohled, i když se jednotlivé modely nijak neliší kvalitou zpracování ani použitou technikou. Tu reprezentuje v první řadě jednoválcový motor, nad bezpečným přenosem jeho výkonu na vozovku bdí standardně montovaná kontrola trakce.

Do jedné přihrádky schováte lahev s vodou, ve druhé je připravena nabíječka na mobil
Během parkování lze úložný prostor zvětšit tak, že se pod sedlo vejde integrální přilba

Rozdíly nenajdete ani na podvozcích; základ obou šasi tvoří rám z ocelových trubek, odpružený teleskopickou vidlicí s pevně daným set-upem a vzadu párem tlumičů s nastavitelným předpětím. Dvojité kotoučové brzdy na předních kolech pak ve srovnání se spíše turisticky dimenzovaným odpružením působí jako vysoký nadstandard. Na střední třídu je výbava obou skútrů obecně dost bohatá, ale jak už to u BMW bývá, za celou řadu praktických či komfortních prvků si musíte připlatit. A když si do košíku přihodíte bezklíčkové zapalování, bluetooth konektivitu s TFT displejem a LED světla, cena rázem poskočí o dalších třicet tisíc.

Tuhý podvozek umí uspokojit i sportovnější ambice

V showroomu BMW ale není zvykem obracet v ruce každou korunu dvakrát. Tady se platí za prémiové zboží a to za své peníze také dostanete. V Mnichově sice slovo skútr objevili teprve nedávno, ale přistoupili k tomuto tématu s pečlivostí a precizností sobě vlastní. Motor o (poněkud matoucím) objemu 350 cm3 vyladili na solidních 25 kW, které s více než dvěma metráky pohotovostní hmotnosti dokáží pohnout z místa velmi svižně. Na dálnici se pak nemusíte bát výletů do levého pruhu – ovšem počítejte s tím, že za malým štítkem modelu X už v takovém případě citelně fouká. Se stabilitou v přímém směru však žádný ze skútrů nemá problém ani v maximální rychlosti, převyšující limity našich dopravních tepen.

Test Yamaha TMAX 560: Pan skútr

Na co však podvozky úplně připraveny nejsou, je (ne)kvalita českých okresek, jejichž různorodý povrch snadno dostane odpružení na hranice možností. Zato na hladkém
asfaltu je jízda díky snadné ovladatelnosti a překvapivé obratnosti ryzím potěšením. Váha není velkou překážkou ani při manévrování v koloně, takže do města si model X spíš vyberete kvůli jeho kompaktnějším rozměrům, zatímco na delší štreky se víc hodí lépe chráněné GT.

BMW C 400 X/GT: Verdikt

Výbavou, komfortem i elegancí (zvlášť v případě verze GT) se čtyřstovky s přehledem vyrovnají silnějším maxiskútrům řady C, a jejich výkon stačí na víc než jen pohyb v městském a příměstském provozu. Stotisícový rozdíl v ceně mezi střední a nejvyšší kubaturou tedy může pro mnohé představovat důležitější rozhodovací argument než volba mezi cestovním a sportovním modelem. Pokud v jejich sedle neplánujete každoroční dovolené ve dvou, modely C 400 poskytnou téměř srovnatelné služby jako mnohem dražší šestistovky.

Foto: David M. Bodlák


Cena testovaného motocyklu: 179 000 (X)/207 500 (GT) Kč
Technické údaje BMW C 400 X BMW C 400 GT
ROZMĚRY A HMOTNOSTI
Rozvor (mm): 1565 1565
Výška sedla v nezatíženém stavu (mm): 775 775
Zdvihy pérování vpředu/vzadu (mm): 110/112 110/112
Hmotnost (kg): 204 212
Objem nádrže (l): 12,8 12,8
PODVOZEK
Rám: z ocelových trubek z ocelových trubek
Brzdy vpředu: 2× kotouč 265 mm 2× kotouč 265 mm
Brzdy vzadu: kotouč 265 mm kotouč 265 mm
MOTOR
Konstrukce: jednoválec jednoválec
Zdvihový objem válců (cm3) 350  350 
Nejvyšší výkon (kW/min-1): 25/7500 25/7500
Nejvyšší točivý moment (N.m/min-1): 35/6000 35/6000
Ohodnoťte tento článek!

PŘIDAT KOMENTÁŘ: