Elektrické Mini k nám přijíždí na speciálních kolech Corona. Řídit ho ale můžete i bez roušek…

  • Elektrický Mini Cooper SE dostal techniku BMW i3, je však o 160 000 Kč levnější      

  • Baterii lze rychle nabíjet na veřejných nabíjecích stanicích či stejnosměrným proudem až do výkonu 50 kW

  • Oproti srovnatelnému Cooperu S se hmotnost zvýšila o 145 kg

  • Elektromotor s výkonem 135 kW (184 k) a točivým momentem 270 Nm umožní akcelerovat z 0 na 100 km/h za 7,3 s

  • Ceny startují na 885 000 Kč, k dispozici jsou čtyři výbavové verze a tradičně široký příplatkový program

  • Dovozce očekává přibližně třetinový podíl na odbytu třídveřového Mini

Po dobíjecím Mini Countryman je tu konečně i první čistě elektrické Mini. Model Mini Cooper SE zůstává věrný původnímu receptu Mini, a to včetně speciálních asymetrických kol, která jsou poznávacím znamením elektrické verze. Kdyby výrobce uváděl novinku o něco později, možná by pro tyto disky zvolil jiné označení než „Corona“.

Vizuálně se elektrické Mini od svých spalovacích příbuzných liší pouze v detailech. Baterie pod podlahou neubírá místo v kufru
Značce piva Corona vznikly po propuknutí nákazy coronavirem jisté problémy. Z tohoto hlediska není název asymetrických kol úplně šťastný

Mini Cooper SE je zatím výhradně o třídveřový hatchback s pohonem předních kol a vpředu umístěným elektromotorem, ale časem by nepochybně mohlo dojít i na další karosářské verze. Baterie o kapacitě 32,6 kWh je uložena v podlaze vozu, kde překáží nejméně. Skládá se z dvanácti lithium-iontových článků tvořících velké T pod středovým tunelem a zadními sedadly. Díky tomu objem zavazadelníku zůstal oproti benzinovému Cooperu S nezměněn. U elektrické verze je dokonce zachován i prostor pod podlážkou. Díky bateriím Cooper SE přibral oproti srovnatelnému Cooperu S jen 145 kg. Díky maximálnímu výkonu 135 kW a točivému momentu 270 Nm z nulových otáček vystřelí SE z nuly na 60 km/h za 3,9 s a stovkou uhání už za 7,3 s.

Legendární Mini pomohlo rozšířit dnes moderní konstrukci

SE je nejen městskou štikou provozu, ale i docela zábavným okreskovým náčiním. Nejvyšší rychlost je kvůli dojezdu omezena na 150 km/h. V jízdním cyklu WLTP ujede 232 km. Plné nabití potom doma zařídíte díky vestavěné 11kW nabíječce za tři a půl hodiny, na cestách z 50 kW zdroje nabijete na 80 % za půl hodinky.

Při jízdě oceníte tichý projev, povinně instalovaný akustický systém pro upozornění chodců byl pro Mini speciálně naladěn a naštěstí opravdu nepůsobí rušivě. Přepínat lze mezi čtyřmi režimy jízdy a dvěma úrovněmi rekuperace. Umístění baterií pod podlahu ještě umocňuje nízké těžiště Mini, a to i přes mírně zvýšenou světlou výšku kvůli instalaci baterií.

Dobu nabíjení lze načasovat tak, aby probíhalo za levnější tarif. Naplánovat lze i vyhřátí nebo vychlazení interiéru
Dojezd okolo 200 km je vzhledem k městskému zaměření auta dostačující. Doma nabijete baterii přibližně za 3,5 hodiny

Cooper SE přichází s několika technickými specialitami. Pro snížení spotřeby elektřiny využívá Mini pro vytápění kabiny tepelné čerpadlo, které shromažďuje odpadní teplo z baterií, elektromotoru i výkonové elektroniky. Oproti klasickému odporovému vytápění prý ušetří tři čtvrtiny energie. Integrace tohoto systému do standardní dvouzónové klimatizace umožňuje vychladit nebo vyhřát interiér předem přes aplikaci BMW Connected Remote.

Nejbližšími konkurenty elektrického Mini z hlediska ceny a velikosti budou stylová Honda e a čerstvě představený nový elektrický Fiat 500.

Elektrické Mini k nám přijíždí na speciálních kolech Corona. Řídit ho ale můžete i bez roušek…
Ohodnoťte tento článek!
3.4 (68%) 5 hlas/ů

PŘIDAT KOMENTÁŘ: