Milion tun nákladu mimo české silnice

DB Schenker za 9 let díky přepravě po železnici nahradil 44 500 kamionů. Jeden milion tun svářečského materiálu už přepravilo železniční spojení mezi výrobním závodem společnosti ESAB ve Vamberku a distribučním centrem DB Schenker v Pardubicích. Spolupráce, díky které na české silnice nemuselo vyjet až 44 500 kamionů, letos slaví 9. výročí svého provozu.

Každý den vyjede po železnici na svou trať dlouhou 60 km mezi Vamberkem a Pardubicemi nákladní vlak s 8 až 10 vozy naloženými svářečským materiálem. DB Schenker tímto způsobem pro společnost ESAB přepravuje do svého skladu 2300 tun materiálu týdně. Původně se měla železnice používat pouze jako záložní řešení pro víkendové nebo sváteční zákazy jízdy, ale protože se rychle osvědčila, začala jezdit pravidelně v plném provozu sedm dní v týdnu, a tím plně nahradila přepravu kamiony. Železniční vozy se ve Vamberku nakládají 24 hodin, ve večerních hodinách jsou přepraveny do Pardubic a během noční směny vyloženy do skladu DB Schenker.

V květnu letošního roku se podařilo překonat hranici 1 milionu tun přepravených vlakem. Za tu dobu přijelo do Pardubic 23 250 naložených železničních vozů. Díky tomuto projektu nemuselo vyjet na silnice ve východních Čechách 44 500 kamionů.

„Přeprava po železnici má pozitivní dopady na životní prostředí. V tomto případě se dá úspora vyčíslit na 1650 tun emisí CO2, nemluvě o snížení akustického smogu,“ dodává ředitel DB Schenker Tomáš Holomoucký.Schenker ESAB 02

Terminál v Pardubicích patří mezi nejmodernější logistické sklady DB Schenker v České republice a je nejvýznamnější ze dvou terminálů s vlastní železniční vlečkou. Kromě vlaku z Vamberka do něj denně přijíždějí kamiony z Polska, Maďarska a Švédska.

Železniční přeprava v Pardubicích je součástí komplexního logistického projektu pro společnost ESAB, která vyrábí svařovací a řezací techniku, zařízení a přídavné materiály. Jeho podstatou je vybudování tří evropských distribučních center, přes která jsou svářečské výrobky distribuovány k zákazníkům.

Celkem 80 % silniční přepravy přesunula společnost DB Schenker v tomto terminálu na železnici, což kromě ekologického přínosu přineslo zákazníkovi další výhody – neomezený provoz o víkendech či svátcích, větší ložnou kapacitu používaných vagónů (až 2,5x násobek silničního návěsu), bezpečnou přepravu bez poškození zboží, možnost skladování zboží „na kolejích“, méně administrativní práce a větší odolnost přepravy vůči výkyvům počasí. Na přepravě DB Schenker dlouhodobě spolupracuje s železničními dopravci ČD Cargo a Unipetrol Doprava.Schenker ESAB 03

Milion tun nákladu mimo české silnice
Ohodnoťte tento článek!
3.33 (66.67%) 3 hlas/ů
Sdílejte

PŘIDAT KOMENTÁŘ: