Mercedes třídy A nabídne dvě verze AMG, vrcholná A50 bude mít 400 koní

  • Mercedes třídy A se dočká dvou verzí AMG

  • Základní A35 nabídne 300 koní, silnější A50 přes 400!

  • Pod kapotou zůstane dvoulitr s přeplňováním

  • Prodej A35 AMG začne už letos v srpnu

Také nová generace Mercedesu třídy A se dočká ostré verze AMG. To je jistá věc. A teď jsou ukončeny i spekulace ohledně specifikace, protože Mercedes na autosalonu v Ženevě potvrdil, že se pro novou verzi A45 AMG chystá úplně nový motor a systém pohonu všech kol. Nakonec se změní i její jméno.

Pod kapotou zůstane čtyřválec s přeplňováním a objemem 2,0 l, ale jeho výkon vzroste na více než 400 koní. To už je opravdu pěkná suma, 200 koní na litr objemu je číslo, za které se nemusí žádné auto stydět. Navíc se má posunout označení na číslovku 50, takže se novinka bude jmenovat A50.

Doporučujeme: Čtyřikrát 4×4: Souboj ostrých čtyřkolek

Pod ní se uvolní prostor pro trochu decentnější provedení a výkonem okolo 300 koní, které ponese označení A35 AMG. Systém pohonu všech kol zůstane a konkurence je jasná – Golf R, Focus RS, Audi S3 a spol. Vrcholné A50 AMG tak bude třída sama pro sebe. Provedení A35 AMG by se mělo dostat na trh už letos v srpnu.

Pokud jde o systém pohonu všech kol, tak by se dozadu mohl nastěhovat „diferenciál“ od GKN, který používá třeba Focus RS nebo nová Insignia. Je to především prostorově nenáročné řešení, které by mohlo Mercedesu A s větším a hlubším kufrem (a také torzní příčkou u levných verzí) vyhovovat.

Mercedes třídy A nabídne dvě verze AMG, vrcholná A50 bude mít 400 koní
Ohodnoťte tento článek!
5 (100%) 1 hlas/ů

1 komentář

  1. Musim rici, ze me nove Acko velmi prekvapilo na to, ze slo jen o prvni a neprimy dojem. Neprijde mi jako nepromysleny hybrid mezi stylovkou a prakticnosti. Nevim, lepe jsem to popsal spontanne slovy pri prvnich pohyblivych obrazcich, prave diky tomu prvnimu dojmu.
    Nevim, jak se snazi acko vyjimat v ocich sve tradicni klientely, ale docela jiste si reklo svou novou generaci o to, aby bylo sirokou verejnosti prece jen prijimano jinak. Coz je mozna i rozdil od aut, ktera se naopak nesnazi moc odbihat od svych koleji, coz je v poradku, v obou pripadech. Sedan je sedan. Kdyz to auto do mesta, na periferie, na okolni jezdeni s delsimi trasami nijak moc nepocitajici – myslim si, ze to rozpeti vyuzitelnosti je v konecnem ztvarneni Acka obsazeno vic s rozumem, nez u mnohych SUV. Tim nerikam, ze SUV je predobraz kreda vitezstvi formy nad obsahem, to vubec. Je jen zrejme, ze jista karoserie nemusi byt tolik spjata s urcitym vyuzitim a pak je na vyrobci jak se tech moznosti prolinani segmentu zhosti. Je mozne, ze SUV neni natolik svebytny segment, aby si ho dokazal obhajit jinak nez tim, ze jde na dracku, na druhou stranu u Acka mi prijde, ze pri zastavani jeho tradicniho zanru, by pusobil nedotazene a tedy, ze onen jeho lehky presah je az druhoplanovy – nevzdalilo se predchozich pozic, jen rozsirilo sve hranice moznosti.

PŘIDAT KOMENTÁŘ: