Majitelé Kugy Plug-In Hybrid jezdí z poloviny na elektřinu, ukazují data Fordu

Zdroj: Ford
  • Řidiči Kugy Plug-In Hybrid hojně využívají možnosti jízdy na elektrický pohon. V elektrickém režimu se odehrála téměř polovina (49 procent) jejich kumulativního letošního nájezdu
  • Více než dvě třetiny jízd jsou na kratší trasy do 50 km, na což dostačuje energie uložená v externě nabíjené baterii Kugy Plug-In Hybrid
  • Zákazníci bateriovému pohonu důvěřují a rutinně využívají nabíječky. Na každých 100 dní provozu připadá 89 případů nabíjení
  • Zákazníci využívají k nabíjení výhodnějšího nočního tarifu, aby dosáhli ještě nižších provozních nákladů.V 35 procentech případů nabíjení byl vůz k nabíječce připojen přes noc po dobu 12 hodin či déle, přičemž k plnému nabití baterie z domácí 230V zásuvky postačuje šest hodin

Ford Kuga Plug-In Hybrid (PHEV) byl v prvním pololetí roku 2021 celkově nejprodávanějším plug-in hybridem v Evropě a jeho majitelé hojně využívají možnosti ujet až 56 kilometrů čistě na elektřinu. Vyplývá to z nejaktuálnějších dostupných údajů.

Dle anonymizovaných provozních statistik Fordu absolvovali evropští řidiči Kugy PHEV 49 procent svého dosavadního letošního nájezdu v elektrickém režimu, při němž vůbec nedochází k aktivaci spalovacího motoru. Dle homologačního cyklu WLTP činí elektrický dojezd tohoto modelu až 56 km.

V červnu si Kuga Plug-In Hybrid připsala 6300 prodaných vozů, což je zatím nejlepší měsíční výsledek, a nyní se prodává lépe než všechny ostatní varianty Kugy dohromady. Za letošní duben, květen a červen prodal Ford již téměř 16 000 kusů Kugy PHEV, což je přibližně o třetinu lepší výsledek než v případě nejúspěšnějšího konkurenčního modelu.1

Zájem o automobily s plug-in hybridním či elektrickým pohonem v Evropě stoupá. Stále více řidičů totiž zjišťuje, že tyto vozy dokážou komfortně splnit jejich přepravní potřeby a mají velmi příznivé provozní náklady, zejména při nabíjení doma. Ve druhém čtvrtletí dosáhly vozy PHEV na evropském trhu podílu 8,4 %. Oproti stejnému období loňského roku to představuje nárůst o 255 procent.2

„Jsme naprosto přesvědčeni o tom, že naši zákazníci pořizují vozy s hybridním pohonem právě proto, aby mohli využívat výhod jízdy na elektřinu, a tato data ukazují, že majitelé Kugy Plug-In Hybrid provozují své automobily v režimu EV co možná nejčastěji,“ řekl Roelant de Waard, generální ředitel divize osobních automobilů ve Ford of Europe. „Rozhodli jsme se, že budoucnost Fordu bude elektrifikovaná, a skutečnost, že Kuga je nejprodávanějším vozem typu PHEV, ukazuje, že naši zákazníci se k nám na této vzrušující cestě chtějí připojit.“

Maximální využívání elektrického režimu jízdy může zákazníkům přinést nezanedbatelnou finanční úsporu. Vzhledem k průměrným cenám elektřiny pro domácnosti a benzinu 3by 100 kilometrů ujetých výhradně na benzin vyšlo řidiče Kugy Plug-In Hybrid na 216,8 Kč, zatímco v případě využití elektřiny by to bylo jen 81,1 Kč. Při ročním nájezdu 15 000 km tak potenciální úspora dosahuje více než 20 000 Kč.

Před několika měsíci Ford oznámil, že od poloviny roku 2026 bude 100 procent jeho modelové řady osobních vozů nabízených v Evropě schopno bezemisní jízdy díky plug-in hybridnímu či elektrickému pohonu. Od roku 2030 bude značka v Evropě nabízet osobní vozy již výhradně s elektrickým pohonem. Aktuálně přichází na trh Ford Mustang Mach-E GT, zatím nejdynamičtější verze elektrického SUV Mustang Mach-E, jichž bylo ve druhém čtvrtletí dodáno evropským zákazníkům více než 5300.

Nabídku elektrifikovaných osobních vozů značky Ford v Evropě dále tvoří mild hybridní a full hybridní provedení Kugy; full hybridní pohon v modelech Mondeo Hybrid, S‑MAX Hybrid a Galaxy Hybrid; Explorer Plug-In Hybrid; a mild hybridní motorizace v modelech Puma, Fiesta a Focus EcoBoost Hybrid.

Hnací ústrojí Kugy Plug-In Hybrid tvoří kombinace zážehového čtyřválce 2,5 l, jenž pracuje v Atkinsonově cyklu, s elektromotorem/generátorem a lithium-ion baterií o kapacitě 14,4 kWh. Dle homologačního cyklu WLTP má vůz spotřebu paliva od 1,4 l/100 km, emise CO2od 32 g/km a dojezd na elektřinu až 56 km. Baterie se nabíjí z vnějšího zdroje prostřednictvím konektoru v levém předním blatníku.

O tom, kdy a jak bude elektrický pohon využíván, může rozhodnout řidič volbou režimů EV Auto, EV Now, EV Later a EV Charge. Vedle nabíjení z vnějšího zdroje doplňuje Kuga PHEV elektřinu také rekuperací kinetické energie při brzdění.

Majitelé Kugy Plug-In Hybrid jezdí z poloviny na elektřinu, ukazují data Fordu
Ohodnoťte tento článek!
1 (20%) 1 hlas/ů
Sdílejte

1 komentář

PŘIDAT KOMENTÁŘ: