Los Angeles zavádí nákladní dopravu na vodík

přidejte názor
Autor: Redakce

V Los Angeles se připravuje nový systém přepravy zboží, který bude využívat nákladní auta na vodík. Jde o společnou iniciativu losangeleského přístavu a společností Toyota, Kenworth a Shell. Jejich společný plán Shore to Store počítá s přeměnou dopravy zboží nakládaného v přístavu Los Angeles tak, aby fungovala zcela bez emisí. Toyota proto tomuto kalifornskému městu v první fázi projektu dodá deset velkých nákladních vozů s vodíkovým pohonem.

Projekt spolufinancuje agentura California Air Resources Board (CARB), která přispěla částkou 41 milionů dolarů. Celkové náklady na úvodní fázi programu činí 82,6 milionů dolarů. Umožní však snížit emise skleníkových plynů o 465 t.

Bezemisní nákladní vozy Toyota budou vybudované na platformě Kenworth T680. Budou dopravovat zboží z přístavu po celém Los Angeles a do sousedních přístavů a na sever Kalifornie. Automobily se stanou součástí flotil firem Toyota Logistics Services, která má již zkušenosti s používáním vodíkových nákladních aut Toyoty k dopravě zboží například v přístavu Long Beach.

toyota_project_portal_fcv_truckKalifornský přístav Hueneme dostane také dva bezemisní traktory a vodíkové vysokozdvižné vozíky Toyota, které budou pracovat v přístavních skladech.

Na podporu těchto aktivit vybuduje Shell dvě velké vodíkové čerpací stanice uzpůsobené pro potřeby nákladních aut. Budou stát ve Wilmingtonu a Ontariu. Přidají se ke třem podobným stanicím, které fungují v objektech Toyoty v Los Angeles. Vytvoří tak integrovanou síť vodíkových čerpacích stanic pro nákladní auta.  Nové čerpací stanice Shell budou denně dodávat více než tunu vodíku generovaného ze sta procent pomocí obnovitelných zdrojů energie. Stanice u Toyota Logistics Services v Long Beach a Toyota Technical Center v Gardeně, vybudované Air Liquide, budou sloužit jako důležitá výzkumná a vývojová centra.

With a gross combined weight capacity of 80,000 lbs. and a driving range of more than 300 miles per fill, Toyota's 670-plus horsepower fuel cell electric truck produces 1325 pound-feet of torque from two Mirai fuel cell stacks and a 12kWh battery.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?