Land Rover představil novou Discovery Sport. K dispozici budou mild-hybridní diesely i tříválcový plug-in hybrid

přidejte názor
  • Nový Land Rover Discovery Sport je v podstatě sedmimístný Evoque nové generace 

  • Vnější rozměry se změnily jen minimálně, stejně jako design. Vůz ale stojí na nové platformě  

  • Díky nové platformě budou k dispozici mild-hybridní motorizace. Ještě letos dorazí také plug-in hybrid 

  • Nové Discovery Sport nabídne „průhlednou kapotu“, digitální vnitřní zpětné zrcátko, asistenční systémy nebo bezdrátové dobíjení telefonů 

  • Novinku už si můžete objednat, česká cena začíná částkou 968 513 Kč

Kdyby se Land Rover účastnil ženevského autosalonu, patrně by tam jako jednu ze svých velkých novinek představil nové Discovery Sport. Jenže britská automobilka aktuálně řeší spoustu jiných problémů a nemá peněz na rozdávání, takže v Ženevě chyběla a Discovery Sport nové generace se představilo tak trochu nečekaně. Přestože novinka vypadá jako facelift, opravdu jde o novou generaci. Kvůli potřebě instalovat elektrifikované pohony Land Rover i zde použil novou platformu PTA.

Stejný technický základ už dostal před časem nový Evoque, takže platí, že Discovery Sport druhé generace je v zásadě sedmimístné provedení nejmenšího modelu řady Range Rover. Jak už jste si patrně všimli, design se příliš nezměnil, což ale u Land Roveru není nic až tak překvapivého (Evoque také zůstal na pohled téměř stejný). Stejně tak byl zachován rozvor náprav 2741 mm a šířka (2173 mm se zrcátky). Novinka je o 2 mm kratší a o 3 mm vyšší. Nová platforma kromě jiného přinesla zvýšení tuhosti karoserie o 13 %.

První kilometry s Range Roverem Evoque 2019: skvěle vypadá, jezdí ještě líp a je vstřícný k veganům
Přečtěte si také:

První kilometry s Range Roverem Evoque 2019: skvěle vypadá, jezdí ještě líp a je vstřícný k veganům

V interiéru už se nová generace liší víc. Před řidičem je digitální přístrojový štít (12,3"), uprostřed palubní desky najdete další displej o velikosti 10,25". Samozřejmostí je možnost používat Apple Carplay a Android Auto, nechybí digitální vnitřní zpětné zrcátko, řada USB vstupů pro dobíjení telefonů a tak dále. Land Rover slibuje nová komfortnější sedadla ve všech řadách, stejně jako lepší a kvalitnější materiály nebo více odkládacích přihrádek.

Prostřední řada nabízí trojici posuvných sedadel dělených v poměru 40/20/40. Další dvě sedadla mohou být ve třetí řadě. Zavazadlový prostor byl zvětšen o pět procent (+48 l), po sklopení zadních dvou řad dostanete objem 1794 l. Land Rover uvádí, že v Discovery Sport máte k dispozici až 24 různých uspořádání interiéru.

Land Rover Discovery Sport 2020_31 Stejně jako v rámci mezigenerační obměny modelu Evoque zůstal i Land Rover Discovery na pohled téměř stejný. Technika je ale nová
Land Rover Discovery Sport 2020_48 Interiér nabídne lepší materiály, pohodlnější sedačky, více odkládacích přihrádek a samozřejmě možnost pořídit i třetí řadu sedadel

Nové Discovery Sport sází ve velké míře na elektrifikované motory. Naprostou většinu nabídky představují mild-hybridní dvoulitry dostupné jak v zážehovém, tak v naftovém provedení. Jedinou výjimkou je základní diesel D150 s pohonem přední nápravy a s manuální převodovkou, což je stále „obyčejný“ diesel naladěný na 110 kW (150 k). Všechny ostatní verze, a to včetně nejslabšího dieselu s automatem, už si pomáhají menším elektromotorem. Zájemci o vznětový agregát mohou sáhnout kromě výkonu 110 kW (150 k) také po variantách D180 MHEV (132 kW/180 k) a D240 MHEV (177 kW/240 k).

Benzinové dvoulitry startují u motorizace P200 MHEV (147 kW/200 k), silnější alternativou je P250 MHEV (184 kW/249 k). Poslední jmenovaná varianta představuje také to nejrychlejší, co bude k dispozici. Akceleraci na 100 km/h zvládne za 7,6 s a nejvíce jede 225 km/h. Tisková zpráva pak zmiňuje také zážehové tříválce, ty ale mezi dostupnými motory aktuálně nenajdete. Zážehový tříválec ovšem bude základem chystanou plug-in hybridní variantu, která dorazí do nabídky před koncem letošního roku. Podrobnosti o této verzi ale automobilka zatím nezveřejnila.

Test Range Rover Plug-in P400e: Když úředník poručí
Přečtěte si také:

Test Range Rover Plug-in P400e: Když úředník poručí

Nové Discovery Sport nabídne také spoustu asistenčních systémů včetně asistentu couvání s přívěsem nebo „průhledné kapoty“, kterou už automobilka prezentovala u Range Roveru Evoque druhé generace. Patřičný komfort mají zajistit hydraulické dorazy na přední nápravě a adaptivní tlumiče. Nezapomíná se ani na schopnosti v terénu, takže chybět nemůže systém Terrain Response. Verze s pohonem všech kol (což jsou kromě základního dieselu všechny motorizace) využijí systém, který při ustálené jízdě odpojí spojovací hřídel vedoucí od motoru k zadnímu diferenciálu. Tím se snižují jízdní odpory a zlepšuje spotřeba. K dispozici bude také Active Driveline nahrazující zadní diferenciál aktivními spojkami.

Land Rover Discovery Sport nové generace vstupuje do prodeje dnešním dnem. Základní cena na českém trhu činí 968 513 Kč.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?