Lada Vesta zvládla v ruském provozu za tři roky přes 500 000 km. Co všechno se muselo vyměnit?

  • Také Lada Vesta zvládne půl milionu kilometrů, stejně jako některé dříve prezentované modely Škoda nebo Subaru 

  • Tato konkrétní Vesta navíc najela 500 tisíc kilometrů za tři roky v ruském provozu 

  • Lada potřebovala pravidelnou výměnu rozvodového řemenu a spojkového obložení. Měnily se také přední tlumiče, výfuk zůstal původní

Automobilky se rády pochlubí tím, když nějaký jejich model zvládne ujet vysokou porci kilometrů. Třeba Škoda svého času půjčovala Octavii s nájezdem přes půl milionu kilometrů, následně Fabii s nájezdem přes milion kilometrů a Subaru se začátkem letošního roku pochlubilo milionovým Foresterem. Teď přichází další zpráva podobného ražení, i když z pro nás trochu netradičních končin. V Rusku totiž našli Ladu Vesta, která najela během tří let přes 500 tisíc kilometrů.

Konkrétní vůz si pořídil před třemi lety jistý zemědělský podnik v Kabardsku-Balkarsku na severním okraji Kavkazu. Na autě s motorem o objemu 1,6 litru se střídali dva řidiči, kteří s ním jezdili prakticky neustále. Výsledkem je nájezd 561 862 km.

Proč byla milionová Škoda Fabia tak rychlá? A jakou dynamiku doopravdy nabízí?

Intenzivní provoz podle webu radiosarajevo není na autě zas až tolik vidět. V interiéru ho prozrazuje pouze ošoupaný volant a opotřebované výplně předních sedadel. Pokud jde o techniku, olej se měnil každých 10 tisíc kilometrů. Při nájezdu 104 000 km byl vyměněn rozvodový řemen, který se následně měnil každých 60 tisíc kilometrů. Spojkové obložení bylo za více než půl milionu kilometrů vyměněno dvakrát, jednou došlo na výměnu předních brzdových kotoučů a po ujetí 500 tisíc kilometrů bylo nutné vyměnit přední tlumiče.

Naopak zadní brzdy zůstaly původní, stejně jako třeba výfuk. Koroze údajně není na autě žádná, protože bylo provozováno spíše v mírnějším podnebí jižní části Ruska. Motor vykazuje spotřebu oleje pět litrů na 10 000 km, jinak by měl být v pořádku.

Ladu Vesta s nájezdem přes půl milionu kilometrů si můžete prohlédnout na přiloženém videu:

Lada Vesta zvládla v ruském provozu za tři roky přes 500 000 km. Co všechno se muselo vyměnit?
Ohodnoťte tento článek!
4.4 (87.14%) 14 hlas/ů

1 komentář

  1. Krásná práce. Jde vidět, že když se včas mění olej, tak i takový ohrabek něco vydrží. Jinak podle mě auto nežere každých 10 000 km 5 l oleje, ale že se mění.

PŘIDAT KOMENTÁŘ: