Konec vážných nehod při bočním nárazu? Firma ZF představuje externí boční airbag

  • Vnější boční airbag automobilu má snížit riziko zranění cestujících při bočním nárazu 

  • Podle velikosti vozu, na kterém bude airbag instalován, se objem airbagu pohybuje od 280 do 400 litrů

  • Systém představila společnost ZF, pro kterou byl největší výzvou algoritmus rozhodující o tom, zda airbag vystřelit, nebo ne

Společnost ZF představila nový airbag. Je ukrytý v prazích a za cíl má zvětšit deformační zónu, která je obecně při bočním nárazu velmi malá. Výsledkem je údajně až o 40 % nižší riziko zranění cestujících uvnitř vozu.

Fungování tohoto systému nedávno ukázala společnost ZF v praxi. Video si můžete prohlédnout v úvodu článku. Automobil vystřelí v případě hrozícího nárazu zboku airbag o objemu 280 až 400 litrů (podle toho, na jak velkém autě bude instalován). Pokrýt by měl prostor dveří mezi A a C sloupkem. Celý proces trvá 150 milisekund. Jenže právě v tomto časovém úseku se skrývá hlavní problém.

Už i dětské autosedačky mají airbagy. S první přichází Maxi Cosi

Automobil totiž má zhruba 150 milisekund nejen na samotné vystřelení airbagu, ale také na to, aby systém učinil rozhodnutí o tom, zda je srážka nevyhnutelná a zda je vystřelení airbagu z pohledu následků nehody přínosné. ZF uvádí, že právě vyvinout software, který toto všechno vyhodnotí, bylo největší výzvou. Aby to vůbec bylo možné, je systém vnějšího airbagu propojen s kamerami, radarem a laserovým skenerem (lidarem).

Celkově vnější boční airbag omezí deformaci automobilu směrem do kabiny až o 30 procent, což výrazně sníží riziko poranění cestujících. Kdy bychom se tohoto airbagu mohli dočkat u reálně prodávaných aut, to ZF neříká.

Konec vážných nehod při bočním nárazu? Firma ZF představuje externí boční airbag
Ohodnoťte tento článek!
5 (100%) 6 hlas/ů

PŘIDAT KOMENTÁŘ: