Kolínská TPCA bude vyrábět Toyotu Yaris

Zdroj: Toyota

Automobilka TPCA oznámila, že v budoucnu plánuje ke stávající výrobě přidat i Toyotu Yaris. Načasování výroby nového modelu, objem investic a předpokládaný objem budou oznámeny později. Z linek bude Yaris sjíždět souběžně s modelem Aygo. Vyrábět se budou vozy s benzínovým a hybridním pohonem.

Uvedení druhého modelu Toyoty bude pro český závod znamenat posílení stability
i zaměstnanosti. Toyota Yaris bude však nadále vyráběna i ve svém původním „mateřském“ závodu ve Francii v Toyota Motor Manufacturing France (TMMF).

„S tímto modelem přicházejí do TPCA nové technologie, včetně nové modulární platformy TNGA (Toyota New Global Architecture) a hybridní technologie. Zároveň tím navýšíme výrobu vozů Toyota v kolínském závodu,“ uvedl Johan van Zyl, prezident a výkonný ředitel Toyota Motor Europe.

TPCA je společný podnik skupiny PSA a Toyoty. Od roku 2005 vyrábí malé kompaktní vozy Toyota Aygo, Peugeot 108 a Citroen C1. V listopadu 2018 oznámily obě mateřské společnosti, že Toyota od 1. ledna 2021 podnik plně převezme, bude však i po tomto datu pokračovat ve výrobě vozidel všech tří značek.

„Uvedení Yarisu a vůbec poprvé i hybridní technologie do naší výroby pro Toyotu je radostná zpráva pro náš závod i pro všechny naše zaměstnance,“ říká Koreacu Aoki, prezident TPCA. „Těšíme se na nové vzrušující příležitosti, které před námi stojí.“

Kolínská TPCA bude vyrábět Toyotu Yaris
Ohodnoťte tento článek!
3 (60%) 2 hlas/ů

2 KOMENTÁŘE

  1. No takže výroba C1 a Peugeotu 107 dojede a pak už jen Toyota a nic jiného. Jasně to vyplynulo z rozhovoru ředitelky Citroenu posledním čísle ASvěta motorú, která jasně dala najevo, že v koncernu PSA auta typu C1 a P107 již neplánují vyrábět. Aspoň, že Kolíňáci budou mít zatím zaručenou nějakou tu výrobu.

  2. To nejpodstatnější je, že motor kolíňat je stejný. Atmosférický tříhrnek Toyota, který se montuje i do Yarisu. Výtečný a hlavně jednoduchý motor 50 kW se ochotně vytáčí a pracuje bez vibrací. Jednoduchost podtrhuje spolehlivý ventilový rozvod řetězem s předepsaným inervalem výměny 120 tis. km. Dlouhodobou kombinovanou spotřebu 4,9 l/100km jsme si ověřil na 100 tis. km. Dokud se bude vyrábět bez nesmyslů vymyšlených v Bruselu bude Yaris dobrou volbou.

PŘIDAT KOMENTÁŘ: