Kolik dnes stojí tyto luxusní ojetiny? Některé sotva desetinu původní ceny

TIP Galerii otevřete klepnutím na první obrázek

TIP Galerii otevřete klepnutím na první obrázek

  • Některé luxusní ojetiny se po deseti letech prodávají jen za necelou desetinu původní ceny

  • Na největší propad hodnoty trpí zavedené sedany známých značek

  • Věhlasné sportovní vozy si naopak cenu drží velice dobře

  • Cena příliš neklesá také vzácným autům

Vlastnit luxusní auto věhlasné značky s bohatou výbavou a pořádným motorem je sen mnoha lidí. Jenže pro spoustu z nich je takové auto jako nové absolutně nedostupné. Jak se situace vyvíjí na trhu ojetin? Klesají také luxusním autům ceny? Samozřemě. A někdy vskutku závratným tempem.

Doporučujeme: Kolik stojí frajeřina? Luxusní ojetiny za cenu holé Fabie a na kolik vyjde jejich provoz

Vybrali jsme 12 zajímavých luxusních ojetin, po kterých se zájemci o podobné auto ptají. A podívali jsme se, kolik stála tato auta před deseti lety, tedy v polovině roku 2008, jako úplně nová. Vycházeli jsme ze základních cen vybraných vrcholných motorizací či verzí na německém trhu včetně daně a pro porovnání jsme přidali nejnižší cenu ojetiny z roku 2008 v současnosti. Pro vyhledávání ojetin jsme využili populární prohlížeč mobile.de.

Model Cena v roce 2008 Cena dnes Ztráta hodnoty
Ferrari F430 4.553.700,- 2.271.662,- 50,11 %
Porsche 911 4S Cabrio 2.876.003,- 1.176.450,- 59,09 %
Alpina B6 S Coupé 3.106.320,- 1.211.870,- 60,99 %
Bentley Continental GT 4.642.142,- 961.147,- 79,30 %
Jaguar XJR 4.2 SC 2.501.310,- 473.616,- 81,07 %
Mercedes-Benz S 65 AMG 5.601.567,- 807.070,- 85,59 %
Porsche Cayenne Turbo 3.036.944,- 351.670,- 88,42 %
Range Rover Supercharged 3.067.620,- 333.960,- 89,11 %
Lexus LS 600h 2.844.450,- 278.300,- 90,22 %
BMW 760iL 3.268.860,- 282.095,- 91,37 %
VW Phaeton W12 3.186.300,- 253.000,- 92,06 %
Audi A8 W12 3.232.740,- 202.374,- 93,74 %

V přiložené tabulce a galerii (vozy jsou seřazeny od nejmenší ztráty původní hodnoty v procentech po největší) můžete porovnat tehdejší cenu z roku 2008 přepočtenou na české koruny (kurz v polovině roku byl 25,80- Kč za euro) a dnešní cenu ojetiny (kalkulujeme s kurzem 25,30- Kč za euro). Samozřejmě chápeme, že plno luxusních vozů má další dodatečnou příplatkovou výbavu, která ceníkovou cenu vyžene o další stovky tisíc nahoru. A někteří stálí zákazníci si naopak umí vyjednat i slevu. Ale pro zjednodušení jsme použili základní německé ceníkové ceny z roku 2008.

Kolik dnes stojí tyto luxusní ojetiny? Některé sotva desetinu původní ceny
Ohodnoťte tento článek!
3.6 (72.94%) 51 hlas/ů

9 KOMENTÁŘE

  1. Auto jsou to krásná,ale naprosto k ničemu, max na nějakou tu machrovinu. Cenově by se,ale už dalo něco pořídit. Jen už jsem z toho vyrostl a už raději přemýšlím nad praktičnosti auta.

  2. Lepší si koupit levnější ojetinu z autobazaru než nějakou novou voňavku, když na to v dnešní době lidi nemají peníze…

  3. Ukázkový příklad jak ztrácí auto hodnotu, jen co vyjede z autosalonu, 100 tisíc Kč dole.. proto kupuji jen auta co už mají něco za sebou a jen z většího autobazaru

  4. Zlatě nějaká slušná zánovné oejtiny,tohle mě příjde pořád dost drahé. Kouksy jsou to sice pěkné,ale mám raději praktičtější vozy.

  5. Nevím já bych nechtěl ani jedno. Jsem spokojený s tím co mám, pořizoval jsem v loni v zánovním stavu Kiu Sportage a to je pro mě top auto. Tyhle luxusní vozy jsou možná tak dobré na výstavu do garáže.

  6. Takováhle luxusní auta jsou dobrá max do garáže. Rozhodně je lepší pořídit si ojetinu z velkého bazaru, např z AAA. Osobně jsem to takhle udělal a Touareg jezdí už spolehlivě druhým rokem, bez větších závad.

  7. A proč by měl být z AAA ty ksihte? Já mám auto z AAA jedenáctym rokem a bez problémů… Když někteří neumíte nakupovat auta v bazarech, tak jezděte na kolech…

  8. Nesouhlasm s cenou Bentley Continental Gt , cena 961 tis modelu 2008 je opravdu nesmysl . Za tyto ceny se daji koupit modely 2003/04

PŘIDAT KOMENTÁŘ: