Jedno z nejlepších řidičských aut současnosti bude ještě lepší. Díky nenápadným změnám

  • Lexus LC příchází v modelovém roce 2021 s modernizací

  • Úspora hmotnosti se odehrála na zavěšení a kolech

  • Přepracovaná byla také kritizovaná automatická převodovka

Lexus LC patří za posledních 10 let k největším překvapením, jaká nám automobilový průmysl nadělil. Model LC je po extrémním LFA dalším skutečně řidičským automobilem, který sice nevniká dechberoucí dynamikou, ale jízdním projevem nadchne i nadšeného řidiče.

Lexus si pro modelový rok 2021 přichystal několik drobných změn, z nichž se většina odehrála na zavěšení a kolech. Výkon atmosférického pětilitrového V8 se sice nezvýšil, ovšem inženýři Lexusu zapracovali na podvozku, které se nyní může pochlubit novými spodními hlinkovými rameny, silnějšími dutými torzními stabilizátory a jinými vinutými pružinami. Odlehčení proběhlo také na 21palcových kolech. Překvapivě pouze na těch zadních.

Výkon atmosférického pětilitrového V8 se ani v jednom provedení nezvýšil
Odlehčení proběhlo také na 21palcových kolech, překvapivě pouze na těch zadních

Celková úspora činí 10 kilogramů, což se na první pohled zdá jako zanedbatelná záležitost.  Jenže jde o neodpruženou hmotnost, což ve výsledku znamená ještě lepší jízdní vlastnosti, které jsme v našem redakčním testu hodnotili jako nadprůměrné, což ostatně dokazuje verdikt testu. „Jedno z řidičsky nejvděčnějších aut, jaká jsme kdy řídili. Něco jako průnik Mazdy MX-5, E46 M3 a velkých Ferrari s motorem vpředu. Není dokonalý, ale v tom, na čem u sportovního auta záleží – v charakteru, ovladatelnosti, předvídatelnosti, čitelnosti na limitu a schopnosti srůst s řidičem v jeden celek – naprosto exceluje,“ napsali jsme tehdy:

Test Lexus LC500 Sport+: Překvapení jak se patří

Kromě snižování neodpružené hmotnosti si v Lexusu pohráli také s nastavením podvozku. Modernizovaný Lexus LC nabídne v komfortním režimu ještě poddajnější jízdu, ve sportovnějším by se „elcéčko“ mělo lépe stáčet kolem své osy, a to především díky zvýšené tuhosti zadního stabilizátoru, upraveným elektronicky řízeným tlumičům a systému Active Cornering Assist, který samosvornému diferenciálu při průjezdu ostrými zatáčkami pomáhá lehkým přibrzďováním vnitřního kola.

Součásti modernizace je také nový software pro 10stupňovou samočinnou převodovku, která při ostré jízdě déle podrží zvolený převodový stupeň a při razantním výjezdu se pro maximálně dynamický výjezd snaží co nejčastěji řadit druhý převodový stupeň.

Lexus LC modelového roku 2021 se v showroomech objeví v druhé polovině letošního roku.

Jedno z nejlepších řidičských aut současnosti bude ještě lepší. Díky nenápadným změnám
Ohodnoťte tento článek!
4.5 (90%) 4 hlas/ů

1 komentář

  1. U takovýchto aut, jste jen přídavným zařízením k volantu. Já mám raději auta, která nemají žádné podpůrné elektronické zařízení, které vám pomáhají být řidičem. Potřebuji auto, které musím ovládat a nic mi v tom nepomáhá, než má zručnost cit a bojovné srdíčko.

PŘIDAT KOMENTÁŘ: