Jaké jsou nejspolehlivější devítileté ojetiny? A kterým se raději vyhnout? Napoví německé statistiky

  • Nejnovější vydání statistik německého autoklubu ADAC za loňský rok naznačují, které ojeté automobily jsou nejspolehlivější 

  • Mezi devítiletými ojetinami stojí za pozornost Toyota Aygo, Fiat Punto, BMW X1, BMW X3, Audi A6 nebo Mercedes-Benz Sprinter 

  • Naopak nejvíce poruch vykazuje Fiat Panda, Hyundai i20, Kia Ceed, VW Sharan nebo Mercedes-Benz třídy E

  • Kvůli pandemii řešila asistenční služba německého autoklubu méně poruch než v roce 2019

Německý autoklub ADAC každoročně vydává statistiky poruchovosti jednotlivých modelů. Ty jsou založené na databázi evidující data nasbíraná při výjezdech asistence ADAC k porouchaným automobilům na německých silnicích. V loňském roce tato asistence řešila na 3,386 milionu poruch, což oproti roku 2019 představuje pokles o zhruba deset procent. Důvodem je samozřejmě slabší provoz, daný pandemií koronaviru.

Absolutně nejčastějším problémem (46,3 %), který ADAC na silnicích řešil, byla vadná baterie. To mimochodem platí jak pro běžná auta, tak pro elektromobily. Také ty totiž 12V akumulátor mají a pokud se jim vybije, vůz „nenastartuje“, přestože trakční akumulátor může být nabitý. S velkým odstupem (15,9 %) následují závady přímo na motoru a jiné závady například na podvozku, brzdách nebo karoserii (14,2 %).

Ojetý diesel se může prodražit. Benzinový motor vyjde i přes vyšší spotřebu levněji

Statistiky ADAC jsou rozděleny podle roku výroby a zahrnují pouze modely, jichž bylo na německém trhu v daném roce registrováno alespoň 10 000. Ty jsou následně rozděleny do několika kategorií podle velikosti. Index spolehlivosti pak vyjadřuje množství poruch evidovaných na 1000 vozů daného typu.

V následujícím přehledu najdete tři nejlepší a tři nejhorší automobily z roku 2012, rozdělené podle kategorií ADAC. Jde tedy pořád o relativně mladé ojetiny, které se ovšem dají pořídit za zajímavé peníze.

Kategorie mini 

Toyota Aygo – index spolehlivosti 4,4
Hyundai i10 – index spolehlivosti 6,2
Renault Twingo -index spolehlivosti 16,8

Seat Mii -index spolehlivosti 21,6
Fiat 500 – index spolehlivosti 23,9
Fiat Panda – index spolehlivosti 28,5

Malé automobily 

Fiat Punto – index spolehlivosti 8,8
Audi A1 – index spolehlivosti 9,1
Mini – index spolehlivosti 9,7

Peugeot 208 – index spolehlivosti 26,5
Peugeot 207 – index spolehlivosti 29,2
Hyundai i20 – index spolehlivosti 43,0

Kompaktní automobily 

BMW X1 – index spolehlivosti 7,2
Audi Q3 – index spolehlivosti 10,8
BMW 1 – index spolehlivosti 11,2

Hyundai i30 – index spolehlivosti 31,4
Peugeot 308 – index spolehlivosti 34,9
Kia Ceed – index spolehlivosti 44,9

Střední třída 

BMW X3 – index spolehlivosti 5,3
Audi A4 – index spolehlivosti 8,4
Audi A5 – index spolehlivosti 9,8

Ford Mondeo – index spolehlivosti 23,1
Opel Insignia – index spolehlivosti 28,1
Volkswagen Sharan – index spolehlivosti 32,8

Velké automobily

Audi A6 – index spolehlivosti 13,6
BMW 5 – index spolehlivosti 15,3
Mercedes Viano/Vito/třída V – index spolehlivosti 18,2

VW Transporter – index spolehlivosti 18,2
Škoda Superb – index spolehlivosti 24,7
Mercedes-Benz E – index spolehlivosti 31,8

Kompletní přehled (v němčině) si můžete stáhnout na tomto odkazu.

Jaké jsou nejspolehlivější devítileté ojetiny? A kterým se raději vyhnout? Napoví německé statistiky
Ohodnoťte tento článek!
2.3 (45.71%) 7 hlas/ů

PŘIDAT KOMENTÁŘ: