Jak vyřešit dopravní zácpy? Práce z domova by mohla být povinná, říkají odborníci

02.06.2022
3 nové názory
Autor: Volkswagen užitkové vozy
  • V Nizozemsku chtějí řešit dopravní zácpy prostřednictvím práce z domova 

  • Podle odborníků by měla být práce z domova povinná. Zaměstnavatelé by také měli řešit CO2 svých zaměstnanců 

  • Provoz se nejen v Nizozemsku rychle vrátil do stavu před pandemií a jeho hustota by měla v nadcházejících letech dále růst 

  • Některé společnosti ale práci na dálku stále odmítají. Jednou takovou je dokonce i Tesla. Elon Musk požaduje alespoň 40 hodin v kanceláři týdně

Pandemie koronaviru způsobila mnoho komplikací po celém světě, ale zároveň přinesla i některé alespoň trochu pozitivní aspekty. Spousta firem se rychle naučila využívat práci z domova. Hromadné přesedlání na „home office“ logicky přineslo klidnější provoz a s tím i snížení počtu nehod. Nizozemský institut politiky mobility ale aktuálně zveřejnil studii, podle které se hustota provozu na tamních komunikacích dnes už dostala nad úroveň předpandemického roku 2019 a měla by dále růst. Situace na silnicích se tak znovu začne zhoršovat. V Nizozemsku se kvůli tomu rozběhla diskuze o tom, jak čím dál častějšímu výskytu dopravních zácp předejít.

Nizozemský institut pro politiku dopravy předpovídá nárůst provozu do roku 2027 o 7,4 % ve srovnání s rokem 2019. Na hlavní silniční síti by pak měl nárůst dosáhnout třinácti procent. Odborníci ovšem připouští, že by tempo mohlo v souvislosti s válkou na Ukrajině trochu zpomalit, nicméně růstový trend podle všeho zůstane zachován.

Zranění při dopravní nehodě v roce 2022. Jak získat odškodnění?
Přečtěte si také:

Zranění při dopravní nehodě v roce 2022. Jak získat odškodnění?

Jak píše magazín Autointernationaal, za nárůstem hustoty provozu stojí kromě jiného zrušené doporučení pro práci z domova. Tvrdí to alespoň někteří odborníci. „Pokud nic neuděláme, dopravní zácpy budou ještě horší. Haag proto musí urychleně udělat z home office normu,“ říká pro Autoinernationaal nizozemský profesor dopravní politiky Bert van Wee. Podle něj navíc osm z deseti lidí pracovat doma chce, přesto ale každý den dojíždějí do kanceláře. Zaměstnavatelé údajně nemají zcela jasno, co od svých zaměstnanců vlastně vyžadují a zaměstnanci raději než riskovat problémy do kanceláří dojíždějí.

Odpůrci plošně nařizované práce z domova tvrdí, že se vliv tohoto způsobu práce na dopravu přeceňuje. Podle profesora Berta van Wee ale postačí k dosažení zajímavých výsledků relativně málo. Pokud by 12 % pracujících Nizozemců zůstávalo doma o 1,5 dne déle než před pandemií, ušetřilo by to tři miliardy kilometrů ujetých automobily ročně. Ekonomiku problémy spojené s ucpanými komunikacemi stojí 3,7 miliard eur ročně“, vysvětluje pro Autointernationaal. Cestou, jak donutit zaměstnavatele k větší benevolenci s ohledem na „home office“, by mohly být údajně také normy na emise CO2, které by zaměstnavatelé museli dodržovat.

Samozřejmě některé profese práci na dálku neumožňují a navíc některé i velmi moderní společnosti takový způsob práce odmítají na pozicích, kde by to náplň práce umožňovala. Jednou takovou společností je dokonce i Tesla, respektive Elon Musk.

Včera svět obletěla zpráva o tom, že nejbohatší člověk planety rozeslal zaměstnancům Tesly email, ve kterém vyžaduje minimálně 40 hodin odpracovaných v kanceláři za týden. „Čím vyšší zastáváte pozici, tím viditelnější musí být vaše přítomnost. Proto jsem trávil v továrně tolik času, aby lidé pracující na lince mohli vidět, že tam pracuji s nimi. Kdybych to býval nedělal, Tesla by už dávno zkrachovala,“ vysvětlil Elon Musk.

Vzhledem k aktuálně schválenému embargu na ruskou ropu by se ale nakonec v nadcházejících měsících minimálně v Evropě mohlo vše vyřešit samo díky očekávanému zdražení pohonných hmot.

Rosťa (neregistrovaný)
Jen to ne, protože práce z domova je pro zaměstnance fajn do první faktury za energie a vodu. Je docela vtipné, jak ještě před dvěma roky byla práce z domova doménou především OSVČ a IT sektoru, ale dneska by už nejradši, kdyby dělali práci z domova i operátoři výroby. Jenže ono když děláte v práci za 25 čistého, tak počítejte s tím, že celý den svítíte, chodíte na záchod a ty náklady vám fakt exponenciální vzrostou.
Susana is interested in you! Click here: https://dreamgirl22.page.link/H3Ed?hs=755c22b4856c3a7939ed6f946661b64b& (neregistrovaný)
p0ff91
konologoj (neregistrovaný)
práce z domova mne naopak přesunula do auta. dřív jsem bydlel v praze a jezdil do práce MHD. teď, když nemusím každý den dojíždět bydlím za prahou a i v dnešních cenách mne vyjde benzín levnějí než vlak + mhd a cesta je výrazně rychlejší.
  • Našli jste v článku chybu?