Jak se liší řidiči aut se spalovacím motorem a řidiči elektrifikovaných vozů? Ti druzí jsou ohleduplnější. Zatím...

přidejte názor
  • Průzkum automobilky Hyundai se zabýval chováním řidičů a tím, co toto chování ovlivňuje 

  • Cílem bylo zjistit, zda existují obecné rozdíly mezi řidiči aut se spalovacím motorem a řidiči vozů s alternativním pohonem 

  • Řidiči elektrifikovaných vozů údajně častěji zpomalí, aby před sebe pustili autobus, a téměř nikdy na ostatní řidiče netroubí 

  • Dá se ale očekávat, že jakmile se z alternativních pohonů stanou pohony zcela běžné, podobný průzkum vyjde trochu jinak

Automobilka Hyundai zveřejnila výsledky průzkumu, který se zaměřil na chování řidičů. Hlavním cílem bylo zjistit, zda existují obecné rozdíly mezi chováním řidičů automobilů vybavených spalovacím motorem a chováním řidičů, kteří sedí za volantem hybridu, elektromobilu nebo nějakého jiného vozu používajícího alternativní druh pohonu. Výsledek? Ano, rozdíly skutečně existují.

Téměř všichni respondenti (92 %) spadající do kategorie řidičů vozů s alternativním pohonem uvedli, že nikdy netroubí na ostatní. Plných 42 % také uvedlo, že zpomalí, aby před sebe pustili autobus, a 37 % vždy ostatním řidičům poděkuje. Dvacet procent ale připustilo snahu projet křižovatku na oranžovou.

Rekord dálkového „závodu“ Cannonball po šesti letech padl. Řidič upraveného AMG E63 ujel 4480 km za 27 hodin a 25 minut!
Přečtěte si také:

Rekord dálkového „závodu“ Cannonball po šesti letech padl. Řidič upraveného AMG E63 ujel 4480 km za 27 hodin a 25 minut!

Zajímavá je i skutečnost, že 21 % řidičů vozů s alternativním druhem pohonu se považuje za klidné, zatímco u řidičů vozů se spalovacím motorem je to 19 %. Oficiální materiály tento rozdíl dávají do možné souvislosti s druhem hudby, kterou lidé během řízení poslouchají. U řidičů alternativních aut je totiž trojnásobně větší šance, že budou během jízdy poslouchat klasickou hudbu nebo jazz než u řidičů běžných vozů.

Na základě výsledků průzkumu by se dalo předpokládat, že větší rozšíření elektrifikovaných vozů může změnit chování řidičů k lepšímu. Jaká bude realita, to se teprve ukáže. Protože jsou ale lidé různí, dá se předpokládat, že se toho na silnicích nakonec moc nezmění. Až se z elektromobilů stane masová záležitost a budou v nich jezdit řidiči ze všech vrstev společnosti (nejen dobře zajištění a vzdělaní lidé s ekologickým smýšlením), patrně jim bude přítomnost jiného druhu pohonu spíše ukradená a budou se chovat stejně jako dnes.

Sedm „zločinů“ proti bezpečnosti a plynulosti provozu, které nikdo netrestá
Přečtěte si také:

Sedm „zločinů“ proti bezpečnosti a plynulosti provozu, které nikdo netrestá

Stejný průzkum pak přinesl i další výsledky. Například za jisté řidiče se označilo 28 % dotázaných, za férové 24 %, jako klidné řidiče se vidělo 19 % dotázaných, za nervózní se označilo 7 % respondentů a dalších 7 % přiznalo, že jsou za volantem agresivní. Muži se častěji považují za jisté řidiče (31 %). Ženy si věří méně, když se za jisté řidičky označilo 25 % respondentek.

Průzkum proběhl ve Spojeném království a zahrnoval dva tisíce účastníků. Hyundai v rámci průzkumu identifikoval šest hlavních faktorů ovlivňujících styl řízení a pro každý z nich vyvinul technologii, jak ho během reálné jízdy měřit. Korejská automobilka také zjistila, že existuje 36 750 různých způsobů řízení. I tohle číslo je zajímavé, protože ukazuje, jak složité bude naladit autonomní řízení, aby vyhovovalo každému.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?